- Влада Црне Горе
Министарство здравља Одлука о расподјели финансијских средстава за прој...
Одлука о расподјели финансијских средстава за пројекте/програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2
На основу Јавног конкурса за пријаву пројекта/програма „Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2 у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС- а 2015-2020, који је објављен дана 13.08.2019. године у дневном листу - „Дневне новине“ и на интернет страници Министарства здравља 12.08.2019. године и Закона о невладиним организацијама ("Службеном листу ЦГ", бр. 39/2011 и 37/2017), Министар здравља доноси:
ОДЛУКУ
о расподјели финансијских средстава за пројекте /програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2, а у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС -а 2015-2020.
Овом Одлуком врши се расподјела финансијских средстава у износу од 308.096,92€ пројектима/програмима који доприносе одржавању ниске преваленције ХИВ –а у Црној Гори, планираних буџетом и подржаних од стране Глобалног фонда и Министарства Здравља Црне Горе
Пројекти који ће бити финансирани су:
1. НВО „ Центар креативних вјештина ”Беране - “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 18.000,00€ - приоритетна област, унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ)
2. НВО „Црногорска фондација за ХИВ“ Подгорица – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 17.584,00€ - приоритетна област, унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ)
3. НВО “Qуеер Монтенегро” Подгорица - “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 44.345,31€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)
4. НВО „Јувентас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 41.109,06€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 2 у Подгорици
5. НВО „Јувентас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 35.588,26€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом сексуалних радница/ка (СР)
6. НВО „Јувентас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 39.110,0€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ);
7. НВО „Цазас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 28.704,69€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 1 у Подгорици
8. НВО „Цазас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 29.752,80€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра у Бару
9. НВО „Цазас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе 53.902,8€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем - подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем.
ОБРАЗЛОЖЕЊЕ
Јавним конкурсом за достављање пријава пројекта/програма „Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2 у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020 објављен је дана 13.08.2019. године у дневном листу - „Дневне новине“ и на интернет страници Министарства здравља 12.08.2019. године.
Комисија за расподјелу средстава невладим организацијама по Јавном конкурсу бр. 51-484/2019. од 12.08.2019.године за пројекте /програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2, а у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020, образована Рјешењем Министарства здравља број 51-480/2019-2, од 08.08.2019. године, у пуном саставу је отворила, оцијенила и извршила одабир пројеката, у поступку избора пројеката пристиглих у Министарство здравља Црне Горе.
Јавним конкурсом је дефинисана документација за достављање пријава. У року за достављање пријава, датом у позиву, заинтересоване невладине организације (НВО) доставиле су пријаве са одговарајућом документацијом.
На упућени Јавни конкурс пријаве су у року предвиђеном јавним позивом доставиле сљедеће НВО:
Назив програмаНВО |
Сједиште понуђача |
Датум достављања понуде |
НВО ”Центар креативних вјештина” (два пројекта) |
Беране |
13.09.2019. год. |
НВО "Ђакомо Адриатиц", Бијело Поље |
Бијело Поље |
13.09.2019. год. |
НВО "Група за развој и унапређење спорта -ГРУС" |
Подгорица |
13.09.2019. год. |
НВО „ЦАЗАС” (три пројекта) |
Погорица |
13.09.2019. год. |
НВО "Qуеер Монтенегро" |
Подгорица |
13.09.2019. год. |
НВО „ЈУВЕНТАС” (три пројекта) |
Подгорица |
13.09.2019. год. |
НВО „Црногорска фондација за ХИВ“ |
Подгорица |
20.09.2019. год. |
НВО „ Развојни центар” |
Бијело Поље |
20.09.2019. год. |
НВО „ Заштита становника Бара и помораца од болести сиде” |
Бар |
20.09.2019. год. |
НВО "ОНА" |
Плав |
20.09.2019. год. |
НВО "ЛГБТ Форум Прогрес", |
Подгорица |
20.09.2019. год. |
НВО "Идентитет" |
Погорица |
20.09.2019. год. |
НВО „ Нови Поредак” |
Подгорица |
20.09.2019. год. |
У складу са Упутством за процјену пријава и доношењем одлука о додјели средстава, Комисја за отварање, оцјену и одабир пројеката је извршила сљедеће:
1. Преглед пријава у односу на прописане услове Конкурса
Неблаговремено пристиглих пријава није било.
Комисија за расподјелу средстава невладим организацијама по Јавном конкурсу бр. 51-484/2019. од 12.08.2019.године за пројекте/програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2, а у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020, је после истека рока датог Јавним позивом извршила отварање и преглед достављене документације.
Програми који су имали комплентну документацију директно су упућени на даљи поступак:
- - НВО „Јувентас” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом сексуалних радница/ка (СР) и Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)),
- - НВО “Qуеер Монтенегро” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)),
- - НВО “Ђакомо Адриатиц“ (Превенција ХИВ/АИДС-а међу поморцима),
- - НВО “Центар креативних вјештина“ (Унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ); Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем - подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем),
- - НВО “Развојни центар” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима),
- - НВО “Идентитет” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу поморцима),
- - НВО “Нови Поредак” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима).
Непотпуну документацију су имале следеће организације:
- - НВО “Јувентас” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 2 у Подгорици);
- - НВО “Цазас” (три програма)
- - НВО Група за развој и унапређење спорта – “ГРУС”, Подгорица;
- - НВО “Црногорска фондација за ХИВ”
- - НВО „ Заштита становника Бара и помораца од болести сиде”, Бар
- - НВО "ОНА", Плав;
- - НВО “ЛГБТ Форум Прогресс”
Они су обавјештени, обавјештењем на сајту Министарства здравља, која документа недостају, а имали су рок од 5 радних дана да доставе допуну докумнтације.
После истека тога рока Комисија Министарства здравља је прегледала достављену документацију и одлучила да су НВО “Јувентас” , НВО “Цазас” , НВО “Црногорска фондација за ХИВ” и НВО “ЛГБТ Форум Прогресс”доставиле валидну тражену документацију и њихове пријаве пројекта су прихваћене и упућене на даљи поступак.
Остале три НВО нису по мишљену комисије доставиле валидну документацију па су одбијене, (НВО Група за развој и унапређење спорта –“ГРУС", Подгорица, НВО „ Заштита становника Бара и помораца од болести сиде”, Бар и НВО “ОНА”, Плав).
Након овог поступка Комисија Министарсва здравља, пројекте/програме који су прошли упутила је на процјену независним процјењивачима.
2. Процјена пријава које су по мишљењу независних процјењивача задовољиле прописане услове Конкурса:
У складу са Упутством за процјену пријава и доношењем одлука о додјели средстава, Комисија Министарства здравља је извршила процјену квалитета и рангирање одабраних пројеката и утврдила сљедеће:
|
НЕВЛАДИНА ОРГАНИЗАЦИЈА |
ПРОЈЕКАТ |
ТРАЖЕНИ ИЗНОС |
ПРОСЈЕК |
|
1.
|
Центар креативних вјештина |
Унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ) |
29.600,00 |
60 |
|
2.
|
Црногорска фондација за ХИВ |
Унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ) |
21.980,00 |
66 |
|
3.
|
Квир Монтенегро |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ) |
44.793,25 |
80 |
|
4.
|
Јувентас |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 2 у Подгорици |
44.683,77 |
84 |
|
5.
|
Јувентас |
Сервиси подршке за сексуалне раднице у ЦГ |
35.588,26 |
84.5 |
|
6.
|
Јувентас |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)
|
39.910,00 |
86.5 |
|
7.
|
ЦАЗАС |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра у Бару |
30.800,00
|
87.5
|
|
8.
|
ЦАЗАС |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 1 у Подгорици |
29.715,00 |
88.5 |
|
9.
|
ЦАЗАС |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем - подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем |
55.500,00 |
89.5 |
|
Пројекти који по мишљењу процјењивача нијесу задовољи квалитетом, односно који су добили мање од 50 бодова су:
|
НЕВЛАДИНА ОРГАНИЗАЦИЈА |
ПРОЈЕКАТ |
ТРАЖЕНИ ИЗНОС |
ПРОСЈЕК |
1.
|
Развојни центар |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима |
29.496,00 |
27.5 |
2.
|
ЛГБТ Форум Прогрес |
Превенција ХИВ/АИДС-а међу МСМ популацијом |
24.050,00 |
43.5 |
3.
|
Ђакомо Адриатиц |
Превенција ХИВ-а међу поморцима |
24.830,00 |
44.5 |
4.
|
Идентитет |
Превенција ХИВ-а међу поморцима |
46.906,00 |
46 |
5.
|
Нови поредак |
Превенција ХИВ-а међу затвореницима |
19.099,00 |
47.5 |
6.
|
Центар креативних вјештина |
Превенција ХИВ-а међу особама које користе дроге инјектиранјем – подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем |
28.300,00 |
48.5 |
Пројекти који нијесу били довољно квалитетни по оцјени независних процјењивача су:
НВО “Развојни центар” , НВО „ЛГБТ Форум Прогрес”, НВО “Ђакомо Адриатиц”, НВО “Идентитет”, НВО “Нови поредак”, НВО “Центар креативних вјештина”.
1. НВО “Развојни центар”
По мишљењу независних процјењивача: Повезаност пројекта са приоритетном облашћу као и усклађеност уопште није задовољена. Помиње се само Стратегија за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020,без икаквог образложења; Потреба за реализацијом пројекта одређена али уопштено без статистички значајних показатеља и оправданости; Циљна група је дефинисана али није јасно образложен значај у односу на пројекат; Проблеми циљне групе нису јасно образложени и самим тим је упитна релевантост; Планирана реализација у Бијелом Пољу; Није наведено - Допринос пројекта, односно програма регионалном развоју кроз коришћење туристичких капацитета на сјеверу и у неразвијеним општинама (организовање обука, семинара, радионица, округлих столова); Општи циљ јасан, али без јасних специфичних циљева. Активности су разрађене, али је упитно колико воде ка остваривању циљева; План праћења и процјене урађен, али индикатори нису квантификовани; У одређеним активностима буџет је нереалан и није пропорционалан у односу на кориснике; Није јасна улога и план одрживости како организације тако и активности; Претходне активности нису повезане са предложеним пројектом, јер се организација бави различитим активностима и пољима дјеловања; Нема релевантних пројеката из ове области; Број лица довољан за реализацију. Нема детаљног образложења о референцама особља; Просјечни приходи; Партнер није релевантан за пројекат.
Завршни коментар независних процјењивача:
По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.
Организација се не бави примарно превенцијом ХИВ-а, нема довољно искуства у овој области, пројекат јако лоше написан.
У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Развојни центар” Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.
2. НВО “ЛГБТ Форум Прогрес”
По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је усклађен са стратешким документима из јавног конкурса, али недостаје много боља елаборација ове повезаности са стратешким документима и законском регулативом из области превенције ХИВ/АИДС-а у Црној Гори; Образложење потребе за пројектом потребно боље описати. Средишњи проблем је добро идентификован, али није разрађен; Циљне групе су јасно дефинисане, али нису квантификоване, што је веома значајно због достизања индикатора. Крајњи корисници су јасно дефинисани; Проблеми циљних група и корисника су добро дефинисани,али недостају статистички показатељи како би боље образложили сам допринос у односу на средишњи проблем циљне популације; Планирана је реализација на нивоу цијеле Црне Горе; Пројектом су планиране активности на сјеверу Црне Горе, али нигдје није описано на који начин ће бити кориштени туристички капацитети; Циљеви пројекта су јасни и повезани са активностима и средишњим проблемом, међутим индикатори мјерљивости нису добро постављени; Добро је написан план за интерно праћење и процјену. Недостаје план за екстерно праћење и процјену успјешности, као и објашњење шта ће се направити са резултатима процјене учинка, да ли иде уз завршни Извјешај; Буџет је у складу са планираним активностима, али поједине ставке нису реалне; Добро је описана одрживост пројекта прије свега у смислу институционалне подршке; Организација са искуством у раду која прије свега окупља ЛГБТ популацију. Радили су доста на пројектима заштите и промовције људских права што је у великој мјери повезано и са ХИВ/АИДС-ом односно овим пројектом. Не могу уочити резултате и одрживост претходно реализованих пројеката; У претходним годинама реализовани су мањи пројекти са мањим финансијским износом, али су релевантни за јавни конкурс; Број лица који је планиран је довољан за реализацију пројектних активности. Планирано је ангажовање особа на пројекту иако организација има капацитете. Кординаторица на пројекту има велико искуство у раду. На основу наведеног побројан је број лица, али квалификације нису наведене за особље које ће радити; Организација има континуитет у раду и финансирању, али су углавном мањи износи; На пројекту нема партнера; Организација објављује финансијски извјештај, али извјештај о раду није тренутно доступан.
Завршни коментари независних процјењивача:
На основу укупног броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.
Пројекат је усклађен са приоритетном области од јавног интереса предметног јавног конкурса, али није усклађен у довољној мјери са релевантним стратешким документима и законском регулативом из области превенције ХИВ/АИДС-а.
Пројекат има дефинисан средишњи проблем, али нема статистичких показатеља и квантификације и оправданости. Такође индикатори нису постављени И у складу са постављеним И очекиваним достигнутим индикаторима на нивоу земље за ову популацију.
Такође особље за реализацију пројекта није детаљно наведено, осим кординатора пројекта, тако да постоји ризик у остваривању активности које су планиране овим пројектом што представља значајан ризик и за само достизање индикатора.
У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “ЛГБТ Форум Прогрес” Превенција ХИВ/АИДС-а међу МСМ популацијом се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.
3. НВО “Ђакомо Адриатиц”
По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је усклађен са стратешким документима из јавног конкурса, али недостаје много боља елаборација ове повезаности; Образложење потребе за пројектом недовољно описано, у великој мјери уопштено. Планиране активности не могу значајно допринијети И самим тим је упитна и потреба за реализацијом пројекта; Дефинисане су циљне групе и корисници, али доста уопштено и широко постављено, недовољно објашњено; Проблеми циљне групе су важни и треба много озбиљније приступити. Није увјерљиво да ће се допринијети рјешавању проблема циљне групе; Питање је да ли пројекат ноже реално ријешити проблем и начин доказивања позитивних промјена; Пројекат се реализује у Будви, Котору ,Тивту и Бару. Није јасан допринос у неразвијеним општинама; Није јасно наведено на који начин ће бити капацитети искориштени; Општи циљ је јасан, али нису наведени специфични циљеви. Активности наведене, али недовољно разрађене И не види се мјерљивост ка остварењу циљева; План за праћење И процјену наведен, али се не види методологија по којој ће се вршити процјена, без јасних материјалних доказа, пројекат се углавном ослања на слушаност радијских емисија; Буџетске ставке нереалне у односу на реалне цијене и трошкове; Није јасно на који начин је планирана одрживост пројекта, која је улога организације у том процесу; Организација није специјализована за рад у овој области, пројекат се дјелимично може повезати са претходним активностима; Реализовали су неколико пројеката од којих се само неке активности могу довести у везу са области из јавног конкурса; Број лица довољан за реализацију пројекта, али не видим додатне референце особља које ће бити ангажовано директно у раду. Наведено за кординаторицу само и волонтере; Партнерска организација није релевантна за пројекат, али ни њена улога није јасно описана; Није доступна претрага за увид у Извјештаје на web страници.
Завршни коментари независних процјењивача:
По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.
Недостаци који се уочавају су да допринос пројекта није видљив, такође индикатори нису добро постављени, план праћења и процјене потребно боље разрадити.Такође буџет није пропорционалан активностима пројекта.
У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Ђакомо Адриатиц”, Превенција ХИВ-а међу поморцима се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.
4. НВО “Идентитет”
По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је усклађен са стратешким документима из јавног конкурса, али недостаје много боља елаборација ове повезаности; Образложење потребе за пројектом недовољно описано, у великој мјери уопштено; Циљне групе и корисници су описани, али нису квантификовани; Јасно су наведени проблем циљне групе, али није убједљиво да ће допринијети рјешавању њихових потреба и проблема; Планирана је реализација у више општина (Бар,Тиват,Херцег Нови,Котор); Није наведено који туристички капацитети ће бити кориштени; Циљеви су јасни и активности су такође разрађене, али нисам сигурна да воде остваривању циљева, колико су реални и достижни; План праћења и процјене успјешности разрађен, али индикатори нису бројно одређени; Буџет је разрађен ,али трошкови нису пропорционални, са мање средстава се могу реализовати планиране активности; Није јасно на који начин је планирана одрживост пројекта, која је улога организације у том процесу; Претходне активности организације нису уско повезане са овим пројектом. Организација дјелује и ради на превенцији ХИВ-а; Покривени само неки аспекти одрживости и доста уопштена прича, не види се улога организације; Претходне активности организације нису уско повезане са овим пројектом; Реализовано пар пројеката,али који нису у директној вези области из јавног конкурса; Број лица довољан за реализацију пројекта, али треба образложити и референце особља у односу на пројекат; Нема неких осцилација у буџету у последње три године; По процјени проценитеља изабрани партнер није у довољној мјери релевантан за овај пројекат; Доступни сви Извјештаји о раду.
Завршни коментари независних процјењивача:
По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.
Организација се не бави примарно превенцијом ХИВ-а, већ је то само једна од области у којој дјелује. Има различите активности и дјеловање. Буџет нереалан и непропорционалан.
У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Идентитет”- Превенција ХИВ-а међу поморцима се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.
5. НВО “Нови поредак”
По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је повезан са приоритетном облашћу из јавног конкурса, али није описана повезаност са стратешким документима и законском регулативом из области ХИВ/АИДС-а у Црној Гори. Документи само таксативно побројани, што није довољно; Добро је образложење потребе за реализацијом пројекта уз релевантне статистичке податке; Циљне групе и корисници су дефинисани и квантификовани; Проблеми циљне групе су дјелимично описани, што самим тим утиче и на допринос пројекта рјешавању циљних група и корисника; Планирано је да се пројектне активности реализују у ЗИКС Бијело Поље; Радионица за затворске службенике у Етно селу Вуковић. Није описано на који начин ће се користити туристички капацитети; Општи циљ је доста уопштен.,Планиране су различите активности И није увјерљиво да ће доћи до остварења циљева; План за праћење и процјену је добро образложен као и добро дефинисани индикатори; Буџет пројекта није пропорционалан у односу на активности. Доста је нереалан и не видим оправданост; Одрживост пројекта је јасно и добро описана; Предложени пројекат је дјелимично повезан са претходним активностима; Реализован само један пројекат из релевантне области и то мање финансијске вриједности; Број лица које се планира ангажовати није релевантно за овакав један пројекат, јер се не може имати утисак о искуству и знању без референце које нису детаљно образложене; Пројектни приходи су знатно мањи од износа тражених средстава, што може бити један од ризика за успијешну реализацију; Партнер на пројекту је релевантан, али није јасна његова улога; Подаци доступни али нису транспарентни у довољној мјери.
Завршни коментари независних процјењивача:
По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.
Недостаци који се уочавају су: да се организација примарно не бави здравственом области иако овај пројекат имај везу са документима из јавног конкурса. Квалификације лица планираних на пројекту неувјерљивепо питању успјешности у реализације планираних активности. Приходи организације ниски у односу на тражени износ средстава овим пројектом.
У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Нови поредак”- Превенција ХИВ-а међу затвореницима, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.
6. НВО “Центар креативних вјештина”
По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је повезан са документима јавног конкурса, али је веома уопштено. Недостаје много боља елаборација ове повезаности; Потреба за реализацијом пројекта је образложена и поткријепљена на задовољавајућем нивоу; Циљне групе и крајње кориснике је требало много детаљније разрадити; Дјелимично разрађен проблем циљне групе, потребно је боље разрадити; Реализује се у више општина развијених и мање развијених, али недовољно разрађено; Користиће се капацитети у Беранама, Плаву, Андријевићи, Петињци, Рожајама, Мојковцу који могу бити ресурс регионалном развоју; Циљеви пројекта су уопштени и самим тим су и активности недовољно разрађене; План за праћење је разрађен и дефинисана је методологија; Буџет је нереалан и несразмјеран је однос трошкова у односу на кориснике; Добро је описана и разрађена одрживост пројекта; Организација није усмјерена на једну област већ различит дијапазон дјеловања, па је нејасно чиме се примарно баве. Постоји повезаност са неким од пројеката; Реализовани пројекти мање и средње вриједности; Довољан је пројектом предвиђени број лица за реализацију; Приходи су мањи; Партнер на овом пројекту није релевантан (НВО Шанса); Сви подаци доступни.
Завршни коментари независних процјењивача:
На основу укупне оцјене пројекат не задовољава да буде финансиран.
Такође организација се примарно не бави ХИВ-ом и здравственом области што је од важности за пројекте и рад са корисницима. Буџет је нереалан и нема програмску оправданост.
У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Центар креативних вјештина”- Превенција ХИВ-а међу особама које користе дроге инјектиранјем – подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.
НВО организације којима су опредјелјена буџетска средства у скалду са овом одлуком, дужна су да одобрена средства намјенски користе за реализацију програма за која су добили средства на начин означен у диспозитиву ове одлуке. НВО организације којима су опредјелјена финансијска средства у складу са овом Одлуком потписаће Уговор са Министасртвом здравља, којима ће се ближе дефинисати права уговорних страна.
Сходно наведеном, одлучено је као у диспозитиву Одлуке.
Правна поука: Против ове Одлуке се може поднијети тужба Управном суду, у року од 20 дана од дана доставаљања.
Предсједник Комисије,
Никола Антовић