Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Одлука о расподјели финансијских средстава за пројекте/програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2

Објављено: 13.12.2019. 18:46 Аутор: Министарство здравља

На основу Јавног конкурса за пријаву пројекта/програма „Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2 у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС- а 2015-2020,  који је објављен дана 13.08.2019. године  у дневном листу - „Дневне новине“ и на интернет страници Министарства здравља 12.08.2019. године и Закона  о невладиним организацијама ("Службеном листу ЦГ", бр. 39/2011 и 37/2017), Министар здравља доноси:

 

ОДЛУКУ

о расподјели финансијских средстава за пројекте /програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2, а у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС -а 2015-2020.

Овом Одлуком врши се расподјела финансијских средстава у износу од 308.096,92€ пројектима/програмима који доприносе одржавању ниске преваленције ХИВ –а у Црној Гори, планираних буџетом и подржаних од стране Глобалног фонда и Министарства Здравља Црне Горе

 

Пројекти који ће бити финансирани су:

1. НВО „ Центар креативних вјештина ”Беране - Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 18.000,00€ - приоритетна област, унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ)

2. НВО „Црногорска фондација за ХИВ“ Подгорица – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 17.584,00€ - приоритетна област, унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ)

3. НВО “Qуеер Монтенегро” Подгорица - “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 44.345,31€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)

4. НВО „Јувентас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 41.109,06€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 2 у Подгорици

5. НВО „Јувентас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 35.588,26€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом сексуалних радница/ка (СР)

6. НВО „Јувентас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 39.110,0€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ);

7. НВО „Цазас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 28.704,69€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 1 у Подгорици

8. НВО „Цазас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе – 29.752,80€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра у Бару

9. НВО „Цазас“ – “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” подржано од стране Глобалног фонда за борбу против АИДС-а, туберкулозе и маларије (ГФАТМ) и Министарства здравља Црне Горе 53.902,8€ - приоритетна област, Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем - подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Јавним конкурсом за достављање пријава пројекта/програма „Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2 у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020 објављен је дана 13.08.2019. године у дневном листу - „Дневне новине“ и на интернет страници Министарства здравља 12.08.2019. године.

Комисија за расподјелу средстава невладим организацијама по Јавном конкурсу бр. 51-484/2019. од 12.08.2019.године за пројекте /програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2, а у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020, образована Рјешењем Министарства здравља број 51-480/2019-2, од 08.08.2019. године, у пуном саставу је отворила, оцијенила и извршила одабир пројеката, у поступку избора пројеката пристиглих у Министарство здравља Црне Горе.

Јавним конкурсом је дефинисана документација за достављање пријава. У року за достављање пријава, датом у позиву, заинтересоване невладине организације (НВО) доставиле су пријаве са одговарајућом документацијом.

На упућени Јавни конкурс пријаве су у року предвиђеном јавним позивом доставиле сљедеће НВО:

Назив програмаНВО

Сједиште понуђача

Датум достављања понуде

НВО ”Центар креативних вјештина” (два пројекта)

Беране

13.09.2019. год.

НВО "Ђакомо Адриатиц", Бијело Поље

Бијело Поље

13.09.2019. год.

НВО "Група за развој и унапређење спорта -ГРУС"

Подгорица

13.09.2019. год.

НВО „ЦАЗАС” (три пројекта)

Погорица

13.09.2019. год.

НВО  "Qуеер Монтенегро"

Подгорица

13.09.2019. год.

НВО „ЈУВЕНТАС” (три пројекта)

Подгорица

13.09.2019. год.

НВО „Црногорска фондација за ХИВ“

Подгорица

20.09.2019. год.

НВО „ Развојни центар”

Бијело Поље

20.09.2019. год.

НВО „ Заштита становника Бара и помораца од болести сиде”

Бар

20.09.2019. год.

НВО "ОНА"

Плав

20.09.2019. год.

НВО "ЛГБТ Форум Прогрес",

Подгорица

20.09.2019. год.

НВО  "Идентитет"

Погорица

20.09.2019. год.

НВО „ Нови Поредак”

Подгорица

20.09.2019. год.

У складу са Упутством за процјену пријава и доношењем одлука о додјели средстава, Комисја за отварање, оцјену и одабир пројеката је извршила сљедеће:

1. Преглед пријава у односу на прописане услове Конкурса

Неблаговремено пристиглих пријава није било.

Комисија за расподјелу средстава невладим организацијама по Јавном конкурсу бр. 51-484/2019. од 12.08.2019.године за пројекте/програме “Одржавање ниске преваленције ХИВ-а у Црној Гори” - 2, а у складу са Националном стратегијом за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020,  је после истека рока датог Јавним позивом извршила отварање и преглед достављене документације.

Програми који су имали комплентну документацију директно су упућени на даљи поступак:

-      - НВО „Јувентас” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом сексуалних радница/ка (СР)  и  Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)),

-       - НВО “Qуеер Монтенегро” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)),

-       - НВО “Ђакомо Адриатиц“ (Превенција ХИВ/АИДС-а међу поморцима),

-     - НВО “Центар креативних вјештина“ (Унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ); Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем - подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем),

-       - НВО “Развојни центар” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима),

-       - НВО “Идентитет” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу поморцима),

-       - НВО “Нови Поредак” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима).

Непотпуну документацију су имале следеће организације:

-        -  НВО “Јувентас” (Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 2 у Подгорици);

-        -  НВО “Цазас” (три програма)

-        -  НВО Група за развој и унапређење спорта – “ГРУС”, Подгорица;

-        -  НВО “Црногорска фондација за ХИВ”

-        -  НВО „ Заштита становника Бара и помораца од болести сиде”, Бар

-        -  НВО "ОНА", Плав;

-        -  НВО “ЛГБТ Форум Прогресс”

Они су обавјештени, обавјештењем на сајту Министарства здравља, која документа недостају, а имали су рок од 5 радних дана да доставе допуну докумнтације.

После истека тога рока Комисија Министарства здравља је прегледала достављену документацију и одлучила да су НВО “Јувентас” , НВО “Цазас” ,  НВО “Црногорска фондација за ХИВ” и НВО “ЛГБТ Форум Прогресс”доставиле валидну тражену документацију и њихове пријаве пројекта су прихваћене и упућене на даљи поступак.

Остале три НВО нису по мишљену комисије доставиле валидну документацију па су одбијене,  (НВО Група за развој и унапређење спорта –“ГРУС", Подгорица, НВО „ Заштита становника Бара и помораца од болести сиде”, Бар и НВО “ОНА”, Плав).

Након овог поступка Комисија Министарсва здравља, пројекте/програме који су прошли упутила је на процјену независним процјењивачима.

 

2.  Процјена пријава које су по мишљењу независних процјењивача задовољиле прописане услове Конкурса:

У складу са Упутством за процјену пријава и доношењем одлука о додјели средстава, Комисија Министарства здравља  је извршила процјену квалитета и рангирање одабраних пројеката и утврдила сљедеће:

НЕВЛАДИНА ОРГАНИЗАЦИЈА

ПРОЈЕКАТ

ТРАЖЕНИ ИЗНОС

ПРОСЈЕК

1.

Центар креативних вјештина

Унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ)

29.600,00

60

 

2. 

Црногорска фондација за ХИВ

Унапрјеђење третмана особа које живе са ХИВ-ом (ПЛХИВ)

21.980,00

66

 

3.

Квир Монтенегро

Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)

44.793,25

80

 

4.

Јувентас

Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 2 у Подгорици

44.683,77

84

 

5.

Јувентас

Сервиси подршке за сексуалне раднице у ЦГ

35.588,26

84.5

 

6.

Јувентас

Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом мушкараца који имају секс са мушкарцима (МСМ)

39.910,00

86.5

 

7.

ЦАЗАС

Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра у Бару

30.800,00

87.5

 

8.

ЦАЗАС

Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем, подршка раду Дроп ин центра број 1 у Подгорици

29.715,00

88.5

 

9.

ЦАЗАС

Превенција ХИВ/АИДС-а међу кључном популацијом особа које користе дроге инјектиранјем - подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем

55.500,00

89.5

 

Пројекти који по мишљењу процјењивача нијесу задовољи квалитетом, односно који су добили мање од 50 бодова су:

НЕВЛАДИНА ОРГАНИЗАЦИЈА

ПРОЈЕКАТ

ТРАЖЕНИ ИЗНОС

ПРОСЈЕК

1.

Развојни центар

Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима

29.496,00

27.5

2.

ЛГБТ Форум Прогрес

Превенција ХИВ/АИДС-а међу МСМ популацијом

24.050,00

43.5

3.

Ђакомо Адриатиц

Превенција ХИВ-а међу поморцима

24.830,00

44.5

4.

Идентитет

Превенција ХИВ-а међу поморцима

46.906,00

46

5.

Нови поредак

Превенција ХИВ-а међу затвореницима

19.099,00

47.5

6.

Центар креативних вјештина

Превенција ХИВ-а међу особама које користе дроге инјектиранјем – подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем

28.300,00

48.5

Пројекти који нијесу били довољно квалитетни по оцјени независних процјењивача су:

НВО “Развојни центар” , НВО „ЛГБТ Форум Прогрес”, НВО “Ђакомо Адриатиц”, НВО “Идентитет”, НВО “Нови поредак”, НВО “Центар креативних вјештина”.

1. НВО “Развојни центар”

По мишљењу независних процјењивача: Повезаност пројекта са приоритетном облашћу као и усклађеност уопште није задовољена. Помиње се само Стратегија за борбу против ХИВ/АИДС-а 2015-2020,без икаквог образложења; Потреба за реализацијом пројекта одређена али уопштено без статистички значајних показатеља и оправданости; Циљна група је дефинисана али није јасно образложен значај у односу на пројекат; Проблеми циљне групе нису јасно образложени и самим тим је упитна релевантост; Планирана реализација у Бијелом Пољу; Није наведено -  Допринос пројекта, односно програма регионалном развоју кроз коришћење туристичких капацитета на сјеверу и у неразвијеним општинама (организовање обука, семинара, радионица, округлих столова); Општи циљ јасан, али без јасних специфичних циљева. Активности су разрађене, али је упитно колико воде ка остваривању циљева; План праћења и процјене урађен, али индикатори нису квантификовани; У одређеним активностима буџет је нереалан и није пропорционалан у односу на кориснике; Није јасна улога и план одрживости како организације тако и активности; Претходне активности нису повезане са предложеним пројектом, јер се организација бави различитим активностима и пољима дјеловања; Нема релевантних пројеката из ове области; Број лица довољан за реализацију. Нема детаљног образложења о референцама особља; Просјечни приходи; Партнер није релевантан за пројекат.

Завршни коментар независних процјењивача:

По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.

Организација се не бави примарно превенцијом ХИВ-а, нема довољно искуства у овој области, пројекат јако лоше написан.

У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Развојни центар” Превенција ХИВ/АИДС-а међу затвореницима се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран. 

2. НВО “ЛГБТ Форум Прогрес”

По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је усклађен са стратешким документима из јавног конкурса, али недостаје много боља елаборација ове повезаности са стратешким документима и законском регулативом из области превенције ХИВ/АИДС-а у Црној Гори; Образложење потребе за пројектом потребно боље описати. Средишњи проблем је добро идентификован, али није разрађен; Циљне групе су јасно дефинисане, али нису квантификоване, што је веома значајно због достизања индикатора. Крајњи корисници су јасно дефинисани; Проблеми циљних група и корисника су добро дефинисани,али недостају статистички показатељи како би боље образложили сам допринос у односу на средишњи проблем циљне популације; Планирана је реализација на нивоу цијеле Црне Горе; Пројектом су планиране активности на сјеверу Црне Горе, али нигдје није описано на који начин ће бити кориштени туристички капацитети; Циљеви пројекта су јасни и повезани са активностима и средишњим проблемом, међутим индикатори мјерљивости нису добро постављени; Добро је написан план за интерно праћење и процјену. Недостаје план за екстерно праћење и процјену успјешности, као и објашњење шта ће се направити са резултатима процјене учинка, да ли иде уз завршни Извјешај; Буџет је у складу са планираним активностима, али поједине ставке нису реалне; Добро је описана одрживост пројекта прије свега у смислу институционалне подршке; Организација са искуством у раду која прије свега окупља ЛГБТ популацију. Радили су доста на пројектима заштите и промовције људских права што је у великој мјери повезано и са ХИВ/АИДС-ом односно овим пројектом. Не могу уочити резултате и одрживост претходно реализованих пројеката; У претходним годинама реализовани су мањи пројекти са мањим финансијским износом, али су релевантни за јавни конкурс; Број лица који је планиран је довољан за реализацију пројектних активности. Планирано је ангажовање особа на пројекту иако организација има капацитете. Кординаторица на пројекту има велико искуство у раду. На основу наведеног побројан је број лица, али квалификације нису наведене за особље које ће радити; Организација има континуитет у раду и финансирању, али су углавном мањи износи; На пројекту нема партнера; Организација објављује финансијски извјештај, али извјештај о раду није тренутно доступан.

Завршни коментари независних процјењивача:

На основу укупног броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.

Пројекат је усклађен са приоритетном области од јавног интереса предметног јавног конкурса, али није усклађен у довољној мјери са релевантним стратешким документима и законском регулативом из области превенције ХИВ/АИДС-а.

Пројекат има дефинисан средишњи проблем, али нема статистичких показатеља и квантификације и оправданости. Такође индикатори нису постављени И у складу са постављеним И очекиваним достигнутим  индикаторима на нивоу земље за ову популацију.

Такође особље за реализацију пројекта није детаљно наведено, осим кординатора пројекта, тако да постоји ризик у остваривању активности које су планиране овим пројектом што представља значајан ризик и за само достизање индикатора.

У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “ЛГБТ Форум Прогрес” Превенција ХИВ/АИДС-а међу МСМ популацијом се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран. 

3. НВО “Ђакомо Адриатиц”

По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је усклађен са стратешким документима из јавног конкурса, али недостаје много боља елаборација ове повезаности; Образложење потребе за пројектом недовољно описано, у великој мјери уопштено. Планиране активности не могу значајно допринијети И самим тим је упитна и потреба за реализацијом пројекта; Дефинисане су циљне групе и корисници, али доста уопштено и широко постављено, недовољно објашњено; Проблеми циљне групе су важни и треба много озбиљније приступити. Није увјерљиво да ће се допринијети рјешавању проблема циљне групе; Питање је да ли пројекат ноже реално ријешити проблем и начин доказивања позитивних промјена; Пројекат се реализује у Будви, Котору ,Тивту и Бару. Није јасан допринос у неразвијеним општинама; Није јасно наведено на који начин ће бити капацитети искориштени; Општи циљ је јасан, али нису наведени специфични циљеви. Активности наведене, али недовољно разрађене И не види се мјерљивост ка остварењу циљева; План за праћење И процјену наведен, али се не види методологија по којој ће се вршити процјена, без јасних материјалних доказа, пројекат се углавном ослања на слушаност радијских емисија; Буџетске ставке нереалне у односу на реалне цијене и трошкове; Није јасно на који начин је планирана одрживост пројекта, која је улога организације у том процесу; Организација није специјализована за рад у овој области, пројекат се дјелимично може повезати са претходним активностима; Реализовали су неколико пројеката од којих се само неке активности могу довести у везу са области из јавног конкурса; Број лица довољан за реализацију пројекта, али не видим додатне референце особља које ће бити ангажовано директно у раду. Наведено за кординаторицу само и волонтере; Партнерска организација није релевантна за пројекат, али ни њена улога није јасно описана; Није доступна претрага за увид у Извјештаје на web страници.

Завршни коментари независних процјењивача:

По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.

Недостаци који се уочавају су да допринос пројекта није видљив, такође индикатори нису добро постављени, план праћења и процјене потребно боље разрадити.Такође буџет није пропорционалан активностима пројекта.

У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Ђакомо Адриатиц”, Превенција ХИВ-а међу поморцима се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран. 

4.  НВО “Идентитет”

По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је усклађен са стратешким документима из јавног конкурса, али недостаје много боља елаборација ове повезаности; Образложење потребе за пројектом недовољно описано, у великој мјери уопштено; Циљне групе и корисници су описани, али нису квантификовани; Јасно су наведени проблем циљне групе, али није убједљиво да ће допринијети рјешавању њихових потреба и проблема; Планирана је реализација у више општина (Бар,Тиват,Херцег Нови,Котор); Није наведено који туристички капацитети ће бити кориштени; Циљеви су јасни и активности су такође разрађене, али нисам сигурна да воде остваривању циљева, колико су реални и достижни; План праћења и процјене успјешности разрађен, али индикатори нису бројно одређени; Буџет је разрађен ,али трошкови нису пропорционални, са мање средстава се могу реализовати планиране активности; Није јасно на који начин је планирана одрживост пројекта, која је улога организације у том процесу; Претходне активности организације нису уско повезане са овим пројектом. Организација дјелује и ради на превенцији ХИВ-а; Покривени само неки аспекти одрживости и доста уопштена прича, не види се улога организације; Претходне активности организације нису уско повезане са овим пројектом; Реализовано пар пројеката,али који нису у директној вези области из јавног конкурса; Број лица довољан за реализацију пројекта, али треба образложити и референце особља у односу на пројекат; Нема неких осцилација у буџету у последње три године; По процјени проценитеља изабрани партнер није у довољној мјери релевантан за овај пројекат; Доступни сви Извјештаји о раду.

Завршни коментари независних процјењивача:

По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.

Организација се не бави примарно превенцијом ХИВ-а, већ је то само једна од области у којој дјелује. Има различите активности и дјеловање. Буџет нереалан и непропорционалан.

У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Идентитет”-  Превенција ХИВ-а међу поморцима се, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.

5. НВО “Нови поредак”

По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је повезан са приоритетном облашћу из јавног конкурса, али није описана повезаност са стратешким документима и законском регулативом из области ХИВ/АИДС-а у Црној Гори. Документи само таксативно побројани, што није довољно; Добро је образложење потребе за реализацијом пројекта уз релевантне статистичке податке; Циљне групе и корисници су дефинисани и квантификовани; Проблеми циљне групе су дјелимично описани, што самим тим утиче и на допринос пројекта рјешавању циљних група и корисника; Планирано је да се пројектне активности реализују у ЗИКС Бијело Поље; Радионица за затворске службенике у Етно селу Вуковић. Није описано на који начин ће се користити туристички капацитети; Општи циљ је доста уопштен.,Планиране су различите активности И није увјерљиво да ће доћи до остварења циљева; План за праћење и процјену је добро образложен као и добро дефинисани индикатори; Буџет пројекта није пропорционалан у односу на активности. Доста је нереалан и не видим оправданост; Одрживост пројекта је јасно и добро описана; Предложени пројекат је дјелимично повезан са претходним активностима; Реализован само један пројекат из релевантне области и то мање финансијске вриједности; Број лица које се планира ангажовати није релевантно за овакав један пројекат, јер се не може имати утисак о искуству и знању без референце које нису детаљно образложене; Пројектни приходи су знатно мањи од  износа тражених средстава, што може бити један од ризика за успијешну реализацију; Партнер на пројекту је релевантан, али није јасна његова улога; Подаци доступни али нису транспарентни у довољној мјери.

Завршни коментари независних процјењивача:

По укупном броју поена пројекат не задовољава услов за финансирање.

Недостаци који се уочавају су: да се организација примарно не бави  здравственом области иако овај пројекат имај везу са документима из јавног конкурса. Квалификације лица планираних на пројекту неувјерљивепо питању успјешности у реализације планираних активности. Приходи организације ниски у односу на тражени износ средстава овим пројектом.

У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Нови поредак”-  Превенција ХИВ-а међу затвореницима, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.

6. НВО “Центар креативних вјештина”

По мишљењу независних процјењивача: Пројекат је повезан са документима јавног конкурса, али је веома уопштено. Недостаје много боља елаборација ове повезаности; Потреба за реализацијом пројекта је образложена и поткријепљена на задовољавајућем нивоу; Циљне групе и крајње кориснике је требало много детаљније разрадити; Дјелимично разрађен проблем циљне групе, потребно је боље разрадити; Реализује се у више општина развијених и мање развијених, али недовољно разрађено; Користиће се капацитети у Беранама, Плаву, Андријевићи, Петињци, Рожајама, Мојковцу који могу бити ресурс регионалном развоју; Циљеви пројекта су уопштени и самим тим су и активности недовољно разрађене; План за праћење је разрађен и дефинисана је методологија; Буџет је нереалан и несразмјеран је однос трошкова у односу на кориснике; Добро је описана  и разрађена одрживост пројекта; Организација није усмјерена на једну област већ различит дијапазон дјеловања, па је нејасно чиме се примарно баве. Постоји повезаност са неким од пројеката; Реализовани пројекти мање и средње вриједности; Довољан је пројектом предвиђени број лица за реализацију; Приходи су мањи; Партнер на овом пројекту није релевантан (НВО Шанса); Сви подаци доступни.

Завршни коментари независних процјењивача:

На основу укупне оцјене пројекат не задовољава да буде финансиран.

Такође организација се примарно не бави ХИВ-ом и здравственом области што је од важности за пројекте и рад са корисницима. Буџет је нереалан и нема програмску оправданост.

У складу са наведеним, поднешени пројекат НВО “Центар креативних вјештина”-  Превенција ХИВ-а међу особама које користе дроге инјектиранјем – подршка теренском раду са особама које користе дроге инјектиранјем, према оцјени независних процјењивача, сматра недовољног квалитета да би завриједио финансијску подршку, и на основу коначног броја бодова (мање од 50%), према Закону о невладиним организацијама (члан 32), не може бити финансиран.

НВО организације којима су опредјелјена буџетска средства у скалду са овом одлуком, дужна су да одобрена средства намјенски користе за реализацију програма за која су добили средства на начин означен у диспозитиву ове одлуке. НВО организације којима  су опредјелјена финансијска средства у складу са овом Одлуком потписаће Уговор са Министасртвом здравља, којима ће се ближе дефинисати права уговорних страна.

Сходно наведеном, одлучено је као у диспозитиву Одлуке.

 

Правна поука: Против ове  Одлуке се може поднијети тужба Управном суду, у року од 20 дана од дана доставаљања.

Предсједник Комисије,

                                                                Никола Антовић

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?