- Влада Црне Горе
Министарство економског развоја Цјеложивотно предузетничко учење у функцији развој...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Цјеложивотно предузетничко учење у функцији развоја и стицање предузетничких знања и вјештина
Објављено: 12.02.2020. • 20:56 Аутор: Министарство економије
Носиоци одрживог економског развоја су микро, мала и средња предузећа која своју конкурентност заснивају превасходно на знању и иновативности. Таква оријентација мора бити подржана кроз стално усавршавање и стицање специфичних знања и вјештина потенцијалних и постојећих предузетника и запослених, генерисаних у оквиру формалног и неформалног образовног система на свим нивоима и у складу са потребама тржишта рада, казао је генерални директор Директората за инвестиције, развој малих и средних предузећа и управљање ЕУ фондовима, Радосав Бабић.
Данас је у просторијама Привредне коморе Црне Горе одржан округли сто у оквиру јавне расправе о нацрту текста Стратегије за цјеложивотно предузетничко учење за период од 2020 до 2024. године.
У име домаћина Привредне коморе Црне Горе присутне је поздравио г-дин Младен Перазић, директор сектора за образовање и квалитет. У свом уводном обраћању г-дин Перазић је истакао да Црна Гора има јасно усмјерење ка свеобухватној примјени предузетничког учења у образовном систему, и то прије свега у смислу мотивисања појединаца да буду предузетнији, иновативнији и прилагодљивији савременом пословном окружењу, развијајући предузетничке особине које су неопходне за продуктивно радно мјесто.
„Предузетничке вјештине треба да се уче, практикују и користе сваки дан, у сваком сегменту образовног процеса, стварајући једнаке шансе како би свака млада особа могла да постигне своје најбоље“, казао је он.
Представљајући нацрт документа, г-дин Бабић је казао да се при његовој изради водило рачуна о усклађености са кључним националним, ЕУ стратешким документима и препорукама које у себи препознају политику развоја малих и средњих предузећа, одрживог инклузивног развоја, образовања, запошљавања и развоја људских ресурса и да се документ базира на достигнућима из предходног периода.
„Израда Стратегије је заснована на оствареним резултатима из предходног петогодишњег периода и приоритетима за унапређење оних сегмената формалног и неформалног образовања који треба да допринесу даљем развоју предузетничких знања, вјештина и компетенција. Утврђене су кључне препреке и изазови досадашњег развоја и на тим основама формулисани приорити даљег развоја“, казао је Бабић.
Према његовим ријечима, дефинисана су три стратешка циља која се даље разрађују кроз оперативне циљеве и мјере, које треба да допринесу реализацији постављених циљева у наредном петогодишњем периоду.
• Унаприједити развој предузетничке компетенције на свим нивоима формалног образовања
• Унаприједити реализацију предузетничког учења у оквиру неформалног образовања
• Повећати ефикасност функционисања система предузетничког учења
„Дефинисани стратешки цијеви и предложене мјере треба да допринесу развоју предузетничког духа и предузетничких компетенција у цијелом друштву и на свим нивоима образовања, како би предузетничка знања, вјештине и креативност појединаца била усмјерена ка трансформацији идеја у економске активности и стварање вриједности одрживог индивидуалног, друштвеног и економског просперитета“, казао је Бабић.
Како је додао, радну групу која је израдила нацрт овог документа чинило је више од 30 представника државних институција, бизнис асоцијација, академске заједнице, НВО сектора и међународних институција у Црној Гори, а позив за учешће у раду радне групе био је отворен за све заинтересоване субјекте.
Бабић је објаснио да ће праћење спровођења Стратегије и Акционог плана вршити Министарство економије, у сарадњи са Националним партнерством за предузетничко учење на основу чијег ће извјештавања Министарство економије припремати годишње извјештаје о реализацији акционих планова и подносити Влади на усвајање.
„Улога овог тијела првенствено би се огледала у ефективнијој и ефикаснијој имплементацији стратегије и акционог плана, промоцији значаја предузетничког учења и примјера добре праксе као и његовом унапређењу и већој заступљености у формалном, а посебно неформалном образовном систему, подизању квалитета предузетничког учења заснованог на искуствима имплементираних мјера и политика из ове области“, казао је он.
Посебан фокус у самом документу је стављен на јачању улоге и значаја Националног партнерства за предузетничко учење, односно на његовој институционализацији и настојањима у сагледавању могућности за његово прерастање у Савјет за предузетничко учење.
Бабић је истакао да би се његовом институционализацијом доприњело већој видљивости и јаснијој улози партнерства у систему доношења одлука, бољој комуникацији између кључних стејкхолдера укључених у образовне и ван-образовне процесе, бољем повезивању и сарадњи са сличним организацијама на међународном нивоу, а првенствено лакшој и ефективнијој имплементацији мјера саме стратегије.
„По истеку периода предвиђеног за спровођење Стратегије крајем 2024. године, извршиће се коначна евалуација која ће садржати анализу имплементације, као и препоруке, закључке, научене лекције и најбољу праксу по питању њеног спровођења које ће представљати основ за креирање новог стратешког документа за наредни период“, казао је Бабић.
Након уводних обраћања говорника услиједила је дискусија о приопритетима и изазовима који су препознати у самом документу као и начину имплементације мјера и активнсоти које документ препознаје.
Јавни позив за учешће у Јавној расправи о нацрту текста Стратегије за цјеложивотно предузетничко учење за период од 2020 до 2024. године, расписан је 27. јануара и трајаће до 15. фебруара 2020. године.
МИНИСТАРСТВО ЕКОНОМИЈЕ
БИРО ЗА ОДНОСЕ С ЈАВНОШЋУ
Везани чланци:
Извјештај о спроведеној јавној расправи о нацрту Закона о измјенама и допунама Закона о ус 30.12.2024.
Публикације 26.12.2024.
Завршена друга Обука о корпоративном управљању 20.12.2024.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?