- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Подршка за рад са предшколцима и дјецом са сметњам...
Подршка за рад са предшколцима и дјецом са сметњама и тешкоћама у развоју током љета
„У намјери да у току љетњег периода развој и учење предшколаца, као и дјеце са сметњама и тешкоћама у развоју учинимо конструктивним, забавним, занимљивим на мору, планини, селу, или пак, у граду, узимајући у обзир ситуацију коју је изазвала епидемија коронавируса, наши васпитачи и стручњаци из ресурсних центара осмислили су низ активности за рад са дјецом, а материјали су доступни на Школском порталу“, поручила је Тамара Милић, начелница Дирекције за предшколско васпитање и образовање и инклузивно образовање у Министарству просвјете.
„Направили смо Збирку „Љето и предшколци“ у којој су приказани најбољи примјери праксе из свих вртића којима су васпитачи сугерисали родитељима како могу да раде са дјецом код куће уз материјал који им је доступан у кућним условима. Такође, направили смо и Збирку „Љето и дјеца са сметњама и тешкоћама у развоју“, у оквиру које су наши професионалци из ресурсних центара креативно, контекстуално, амбијентално, а врло теоријски и структурисано осмислили активности које погодују заједничком учењу и свеобухватном развоју кроз игру за дијецу са сметњама и тешкоћама у развоју”, објаснила је Милић.
„Неке од активности за предшколце су: прављење боја од шумског воћа, сакупљање љековитог биља, забавне, интерактивне игре на плажи, рекреација попут куглања шишаркама, кретање кроз град, културолошка истраживања и слично. У Збирци, васпитачи указују родитељима које активности је најбоље искористити у кућним условима, а које у природи”, рекла је Милић.
Према њеним ријечима, активности за дјецу са сметњама и тешкоћама у развоју осмишљене су циљано, у зависности од врсте сметње и тешкоће у развоју, али се могу примијенити за сву дјецу.
“Материјал служи као модел или идеја на основу које се може у различитим амбијентима подстицати развој дјетета. Сугерише активности, моделе, стратегије за реализацију развоја и учења кроз игру, а даље прилагођавање је у складу са развојним карактеристикама и потребама дјетета”, поручила је Милић.
Како је истакла, садржај је јасан, недвосмислен, једноставан за разумијевање и организован тако да нуди циљ, потребан материјал, описује поступак и ток активности. “Напомињемо да је пожељно да дијете зна тачан слијед активности, што се од њега очекује, колико ће трајати активност, када почиње и када се завршава. Тако чувамо навике дјетета и потребе за самоконтролом, самосталношћу, стабилношћу, објаснила је Милић.
Збирке се могу пронаћи на Школском порталу: www.сколскипортал.еду.ме на страницама за предшколско и инклузивно образовање. Све активности у потпуности поштују мјере НКТ: руке, дистанца, маска.