- Влада Црне Горе
Министарство финансија Изјава министра финансија Игора Лукшића
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Изјава министра финансија Игора Лукшића
Објављено: 29.07.2006. • 01:20 Аутор: Насловна страна
Поводом оптужби опозиционих партија, објављених 28.јула 2006.године у црногорским дневним листовима, а које се, између осталог, односе на наводе да министар финансија сам креира изборно законодавство и Закон о финансирању партија и да је у питању својеврстан уставни пуч, указујем на неколико чињеница:
Буџетом Републике Црне Горе за 2006 годину, који је у потпуности усклађен са Законом о финансирању политичких партија, планирана су средства из сталне буџетске резерве у износу од 5,0 милиона еура за покриће трошкова организовања референдума и редовних парламентарних избора - укључујући и средства за финансирање изборне кампање, предвиђена Законом о финансирању политичких партија. Предвиђено је да од тог износа два милиона добију партије за финансирање изборне кампање, што је већ у предреферендумској кампањи потрошено, а остатак од три милиона планиран је за организацију референдума и парламентарних избора, тј. за рад бирачких одбора, гласачки материјал, итд.
Дакле, за организацију и финансирање референдумске кампање потрошено је четири милиона еура, а остатак новца је предвиђен за организацију избора.
Политичке странке су суму предвиђену Буџетом за 2006 годину потрошиле у току референдумске кампање, а ми смо, поред указивања на ту могућност приликом расправе о Закону о референдуму, сугерисали да се буџетска средства расподијеле на једнаке дијелове за референдум и изборе. Тада су управо опозиционе партије инсистирале да се новац, планиран за редовне изборе одмах уплати за референдум.
Опозиционе партије оваким инсистирањем да им се уплате нова средства сугеришу и тјерају Министарство финансија да крши Закон који је усвојила Скупштина Републике Црне Горе. Уколико желе додатна финансијска средства тј новац мимо редовног финансирања, као дио законодавне власти, опозиционе партије имају могућност да покрену процедуру измјена Закона о буџету и на тај начин обебиједе себи нова средства.
Министарство финансија у сваком случају неће кршити закон који је Парламент усвојио.
Буџетом Републике Црне Горе за 2006 годину, који је у потпуности усклађен са Законом о финансирању политичких партија, планирана су средства из сталне буџетске резерве у износу од 5,0 милиона еура за покриће трошкова организовања референдума и редовних парламентарних избора - укључујући и средства за финансирање изборне кампање, предвиђена Законом о финансирању политичких партија. Предвиђено је да од тог износа два милиона добију партије за финансирање изборне кампање, што је већ у предреферендумској кампањи потрошено, а остатак од три милиона планиран је за организацију референдума и парламентарних избора, тј. за рад бирачких одбора, гласачки материјал, итд.
Дакле, за организацију и финансирање референдумске кампање потрошено је четири милиона еура, а остатак новца је предвиђен за организацију избора.
Политичке странке су суму предвиђену Буџетом за 2006 годину потрошиле у току референдумске кампање, а ми смо, поред указивања на ту могућност приликом расправе о Закону о референдуму, сугерисали да се буџетска средства расподијеле на једнаке дијелове за референдум и изборе. Тада су управо опозиционе партије инсистирале да се новац, планиран за редовне изборе одмах уплати за референдум.
Опозиционе партије оваким инсистирањем да им се уплате нова средства сугеришу и тјерају Министарство финансија да крши Закон који је усвојила Скупштина Републике Црне Горе. Уколико желе додатна финансијска средства тј новац мимо редовног финансирања, као дио законодавне власти, опозиционе партије имају могућност да покрену процедуру измјена Закона о буџету и на тај начин обебиједе себи нова средства.
Министарство финансија у сваком случају неће кршити закон који је Парламент усвојио.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?