Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Р Е А Г О В А Њ Е

Објављено: 22.12.2006. 00:55 Аутор: Насловна страна
Поводом данашњег "позива Покрета за промјене (ПзП) Врховном државном тужиоцу Весни Меденици да покрене процедуру за раскид уговора између Министарства финансија и компаније Хермес Софтлаб и покрене одговарајући предкривични поступак ради утврђивања евентуалне кривичне одговорности јавних функционера, као и тврдњи лидера ПЗП Небојше Медојевића "да је логичан закључак да је компанија Хермес Софтлаб изабрана као добављач, у једној тајној, нетранспарентној процедури, непосредним преговорима, што је директно супротно процедури прописаној Законом", у циљу правилног информисања црногорске јавности указујемо на сљедеће:

Уговором о кредиту између Србије и Црне Горе и Свјетске банке од 11. јуна 2004 бр. 3919 YФ, за потребе Пројекта унапријеђења система пензионе администрације у Црној Гори и одговарајућим под-уговором између Србије и Црне Горе и Црне Горе, Влада Републике Црне Горе је прихватила и обавезе које се тичу набавки у оквиру Пројекта.

Сходно одјељку ИИИ, параграф 1. Уговора, предвиђено је да ће Све робе и услуге бити набављене у складу са одредбама Одјељка И Правилника о набавкама у оквиру ИБРД зајмова и ИДА кредита из маја 2004 године.

Тим Међународним уговором Влада Републике Црне Горе је дакле прихватила да ће се набавке вршити у складу са правилима и процедурама набавки Свјетске банке.

Тендерски документ за израду Софтвера за обједињену наплату пореза и доприноса, припремљен по методу међународног јавног надметања добио је сагласност Свјетске банке 20. јула 2006.године.

Тендер је објављен локално у Вијестима 30. августа 2006 и у Гласилима Уједињених Нација УНДБ-у и ДГ Маркет-у 31. августа 2006 године, што је у потпуности у складу са правилима и процедурама набавке Свјетске банке.

Тендерску документацију је откупило 7 фирми. До рока за достављање понуда примљене су 2 понуде. Понуде су доставиле фирма ЦРЦ СОГЕМА из Канаде у износу од 2.087.570,00 еура (нето) и фирма ХЕРМЕС Софтлаб из Словеније у износу од 1.040.000,00 еура (нето).

Прихваћена је јефтинија понуда фирме ХЕРМЕС Софтлаб која је испунила све тражене услове из тендера.

По добијању сагласности Свјетске банке на избор фирме ХЕРМЕС Софтлаб припремљен је Уговор који је укључио и вриједност ПДВ-а тако да је коначна вриједност уговора 1.216.800,00 еура (1.040.000,00 еура основна цијена и 176.80,00 ПДВ). На коначан текст уговора је такође добијена сагласност Свјетске банке.

Такође, важно је указати на чињеницу да су случајеви изузећа цитирани у члану 3 Закона о јавним набавкама , гдје се измедју осталог наводи:

Одредбе овог закона не примјењују се:
2) на набавке које се врше, по основу међународног споразума или уговора закљученог између Републике и једне или више држава и међународних организација, а које се односе:

а) на испоруке роба, пружање услуга, извођење радова, којим је предвиђена заједничка примјена или реализација пројекта од стране држава потписница;

б) на стационирање и размјештај војних снага;

в) јавне набавке које се спроводе по основу посебног поступка међународне организације.

На основу наведених чињеница, евидентно је да лидер ПЗП-а Небојша Медојевић даје неодмјерене и неутемељене изјаве, без било каквог релевантног упоришта,тј прегледа закона или документације, поготово када тврди да је било непосредног уговарања тј. када даје следеће оцијене "Непосредно уговарање јавних набавки, сматра се потенцијално највећим жариштем корупције јер отвара могућност корупционашког договора функционера и понуђача као и дефинисање цијена и услова који су углавном много неповољније од тржишних".

На крају, логичан је закључак само да би лидер ПЗП-а Небојша Медојевић требао да се позабави детаљним упознавањем преоцедуре јавних набавки, како у домаћим тако и медјународним оквирима, а не како неаргументовано тврди "да је компанија Хермес Софтлаб изабрана као добављач, у једној тајној, нетранспарентној процедури, непосредним преговорима, што је директно супротно процедури прописаној Законом".

МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

КАНЦЕЛАРИЈА ЗА ТЕХНИЧКУ ПОДРШКУ ПРОЈЕКТИМА СВЈЕТСКЕ БАНКЕ
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?