- Влада Црне Горе
Министарство поморства Важније активности Министарства поморства и саобра...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Важније активности Министарства поморства и саобраћаја РЦГ које ће обиљежити ИВ квартал текуће године
Објављено: 17.09.2003. • 17:29 Аутор: Насловна страна
Као програм пословне политике за 2003. годину, предвиђене важније активности у ИВ кварталу текуће године су :
- предлог Закона о путевима
- оснивање Агенције за поморску сигурност
- концепт Ваздухопловне власти
У Министарству поморства и саобраћаја направљен је приједлог Закона о путевима који је стављен у процедуру. Разлози за доношење новог Закона су потпуна превазиђеност старог Закона о путевима, његова неусаглашеност са новим законима, као што су Закон о јавним набавкама , Закон о привредним друштвима, затим неусклађеност са Уставном Повељом државне заједнице Србије и Црне Горе . Свакако је било потребно инкорпорирати и велики дио модерне европске регулативе у области управљања, одржавања и заштите путева, као и у области изградње путева. Предлог новог Закона омогућава равноправну дистрибуцију средстава између изградње нових путева и одржавања, што је до сада било у диспропорцији. Новим Законом о путевима омогућава се Влади РЦГ да на основу анализа стања и приоритета, непосредно одлучује о расподјели финансијских средстава.
На бази сагледавања свих фактора, приједлог Закона о путевима дефинише нови концепт управљања одржавањем и изградњом путева у Црној Гори, на чијој изради активно учествују и експерти консултантске и пројектантске фирме ДДЦ – Љубљана, који су изабрани као консултанти од стране Владе Црне Горе и Европске агенције за реконструкцију.
Израдом новог концепта развоја путне инфраструктуре Црне Горе, планира се формирање јединствене Дирекције за путеве која би била задужена за имплементацију два програма : програм одржавања путне инфраструктуре и програм изградње нових путева, на основу којих би се одређивао приоритет инвестиција. Овакав концепт једино обезбеђује цјеловито спровођење стратегије и политике развоја путне инфраструктуре.
Препоруке базиране на основу студија које су урадили страни експерти везано за путну инфраструктуру у Црној Гори, јесу формирање јединственог ауторитета за путеве који ће бити одговоран за управљање средствима која су намијењена изградњи путева, рехабилитацији и одржавању. Овакав концепт недвосмислено је захтијеван у студијама као што су : студија о Одржавању путева, студија о Институционалним реформама Министарства поморства и саобраћаја , које је почетком марта 2002.године урадила Аустријска консултантска компанија иЦ интердисциплинаре Цонсулентен из Беча чији је наручилац била Европска агенција за реконструкцију и Влада Црне Горе. У прилог овог концепта иде и извјештај консултантске компаније БЦЕОМ – Френцх Енгиннееринг Цомпанy, која је израдила Феасибилитy студију "Стратешки план за путну инфраструктуру, одржавање и развој", коју је финансирала Европска агенција за реконструкцију.
У оквиру активности које ће обиљежити ИВ квартал текуће године такође спада и оснивање Агенције за поморску сигурност. Припремљена је сва неопходна документација која је прослијеђена трима субјектима на разматрање: Секретаријату за законодавство, Министарству финансија и Министарству правде, након чега се очекује доношење Уредбе о оснивању Агенције, која би требало да отпочне са радом
1. јануара 2004.године. Средства која су неопходна за рад Агенције су планирана програмским буџетом за сљедећу годину.
Агенција у основи представља јачање јавног сектора и јавних служби, која ће се првенствено бавити обезбјеђивањем сигурности и базбједности пловидбе. Биће образована од шест служби, од којих ће једна обављати функције везане за регулацију и одржавање пловних путева у нашим унутрашњим и територијалним водама, које је до сада обављао Пловпут који је био формиран на савезном нивоу. Затим Поморски Инспекторат који ће обављати контроле везане за поморство, Служба трагања и спашавања коју је неопходно основати по међународној конвенцији, с обзиром да Црна Гора представља мали акваториј и територију ова служба ће се ујединити са службама у копненом и ваздушном дијелу, Служба еколошке заштите, која ће функционисати на нивоу четири плана еколошке заштите и то: националном, регионалном , локалном и плановима појединих привредних субјеката, Служба метереолшког и хидрометеролошког значаја, која ће радити на обезбјеђивању информација од Хидрометдреолошког завода и Хидрографског института, преузимаће информације у циљу што боље координације, Служба секретаријата која ће објадињавати службе и вршити координацију, која ће обављати и истраживања несрећа на мору, као веома важан сегмент.
Концепт ваздухопловне власти се очекује да ће бити израђен до 30. септембра текуће године.Сматра се да је у интересу и Црне Горе и Србије успостављање заједничке ваздухопловне власти, чиме би се омогућила много боља тржишна позиција. Као битан разлог постојања заједничке ваздухопловне власти је техничко-технолошка повезаност читавог система, као и постојање класичног тржишта за авио превознике и провајдере услуга. Уколико концепт задовољи потребе Црне Горе у домену ваздушног саобраћаја и ваздухопловне власти, доћи ће до формирања заједничке ваздухопловне
- предлог Закона о путевима
- оснивање Агенције за поморску сигурност
- концепт Ваздухопловне власти
У Министарству поморства и саобраћаја направљен је приједлог Закона о путевима који је стављен у процедуру. Разлози за доношење новог Закона су потпуна превазиђеност старог Закона о путевима, његова неусаглашеност са новим законима, као што су Закон о јавним набавкама , Закон о привредним друштвима, затим неусклађеност са Уставном Повељом државне заједнице Србије и Црне Горе . Свакако је било потребно инкорпорирати и велики дио модерне европске регулативе у области управљања, одржавања и заштите путева, као и у области изградње путева. Предлог новог Закона омогућава равноправну дистрибуцију средстава између изградње нових путева и одржавања, што је до сада било у диспропорцији. Новим Законом о путевима омогућава се Влади РЦГ да на основу анализа стања и приоритета, непосредно одлучује о расподјели финансијских средстава.
На бази сагледавања свих фактора, приједлог Закона о путевима дефинише нови концепт управљања одржавањем и изградњом путева у Црној Гори, на чијој изради активно учествују и експерти консултантске и пројектантске фирме ДДЦ – Љубљана, који су изабрани као консултанти од стране Владе Црне Горе и Европске агенције за реконструкцију.
Израдом новог концепта развоја путне инфраструктуре Црне Горе, планира се формирање јединствене Дирекције за путеве која би била задужена за имплементацију два програма : програм одржавања путне инфраструктуре и програм изградње нових путева, на основу којих би се одређивао приоритет инвестиција. Овакав концепт једино обезбеђује цјеловито спровођење стратегије и политике развоја путне инфраструктуре.
Препоруке базиране на основу студија које су урадили страни експерти везано за путну инфраструктуру у Црној Гори, јесу формирање јединственог ауторитета за путеве који ће бити одговоран за управљање средствима која су намијењена изградњи путева, рехабилитацији и одржавању. Овакав концепт недвосмислено је захтијеван у студијама као што су : студија о Одржавању путева, студија о Институционалним реформама Министарства поморства и саобраћаја , које је почетком марта 2002.године урадила Аустријска консултантска компанија иЦ интердисциплинаре Цонсулентен из Беча чији је наручилац била Европска агенција за реконструкцију и Влада Црне Горе. У прилог овог концепта иде и извјештај консултантске компаније БЦЕОМ – Френцх Енгиннееринг Цомпанy, која је израдила Феасибилитy студију "Стратешки план за путну инфраструктуру, одржавање и развој", коју је финансирала Европска агенција за реконструкцију.
У оквиру активности које ће обиљежити ИВ квартал текуће године такође спада и оснивање Агенције за поморску сигурност. Припремљена је сва неопходна документација која је прослијеђена трима субјектима на разматрање: Секретаријату за законодавство, Министарству финансија и Министарству правде, након чега се очекује доношење Уредбе о оснивању Агенције, која би требало да отпочне са радом
1. јануара 2004.године. Средства која су неопходна за рад Агенције су планирана програмским буџетом за сљедећу годину.
Агенција у основи представља јачање јавног сектора и јавних служби, која ће се првенствено бавити обезбјеђивањем сигурности и базбједности пловидбе. Биће образована од шест служби, од којих ће једна обављати функције везане за регулацију и одржавање пловних путева у нашим унутрашњим и територијалним водама, које је до сада обављао Пловпут који је био формиран на савезном нивоу. Затим Поморски Инспекторат који ће обављати контроле везане за поморство, Служба трагања и спашавања коју је неопходно основати по међународној конвенцији, с обзиром да Црна Гора представља мали акваториј и територију ова служба ће се ујединити са службама у копненом и ваздушном дијелу, Служба еколошке заштите, која ће функционисати на нивоу четири плана еколошке заштите и то: националном, регионалном , локалном и плановима појединих привредних субјеката, Служба метереолшког и хидрометеролошког значаја, која ће радити на обезбјеђивању информација од Хидрометдреолошког завода и Хидрографског института, преузимаће информације у циљу што боље координације, Служба секретаријата која ће објадињавати службе и вршити координацију, која ће обављати и истраживања несрећа на мору, као веома важан сегмент.
Концепт ваздухопловне власти се очекује да ће бити израђен до 30. септембра текуће године.Сматра се да је у интересу и Црне Горе и Србије успостављање заједничке ваздухопловне власти, чиме би се омогућила много боља тржишна позиција. Као битан разлог постојања заједничке ваздухопловне власти је техничко-технолошка повезаност читавог система, као и постојање класичног тржишта за авио превознике и провајдере услуга. Уколико концепт задовољи потребе Црне Горе у домену ваздушног саобраћаја и ваздухопловне власти, доћи ће до формирања заједничке ваздухопловне
Везани чланци:
Радуловић: Нова поморска линија Котор-Дубровник 30.11.2024.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?