- Влада Црне Горе
Министарство просторног планирања, урбанизма и државне имовине УПУТСТВО О БЛИЖОЈ САДРЖИНИ ИЗВЈЕШТАЈА О СТАЊУ УРЕЂ...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
УПУТСТВО О БЛИЖОЈ САДРЖИНИ ИЗВЈЕШТАЈА О СТАЊУ УРЕЂЕЊА ПРОСТОРА
Објављено: 07.07.2010. • 15:53 Аутор: Министартво уређења простора и заштите животне средине
Подгорица, 25.05.2010. године
СВИМ ПРЕДСЈЕДНИЦИМА ОПШТИНА И ГРАДОНАЧЕЛНИЦИМА
Поштовани,
У циљу стварања оптималних услова за праћење стања простора, као битног сегмента уређења простора - знатан број локалних самоуправа је, на Семинару о имплементацији Закона о уређењу простора и изградњи објеката, одржаном у Бару децембра 2009.године, предложио да Министарство уређења простора и заштите животне средине сачини упутство о ближем садржају извјештаја о стању уређења простора.
Оцјењујући предлог локалних самоуправа значајним, умјесним и основаним, поготову са аспекта уједначеног поступања при изради извјештаја - ово минстарство је, сходно члану 119 Закона о локалној самоуправи, сачинило поменуто упутство, с молбом да обезбиједите његово процесуирање код надлежних служби локалне самоуправе.
М И Н И С Т А Р
Бранимир Гвозденовић с.р.
БЛИЖИ САДРЖАЈ ИЗВЈЕШТАЈА О СТАЊУ УРЕЂЕЊА ПРОСТОРА ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
И УВОД
1. Садржина Извјештаја
2. Реализација обавеза и активности по основу Извјештаја за претходну годину
ИИ АНАЛИЗА СПРОВОЂЕЊА ПЛАНСКИХ ДОКУМЕНАТА
1. Организација, коришћење и намјена простора по планским документима локалне
самоуправе - покривеност територије локалне самоуправе планским документима;
2. Реализација Програма уређења простора:
- донијети плански документи (попис, обим захвата, обрађивач)
- учешће јавности при изради планских докумената
- финансирање израде (извори, проблеми у финансирању)
- уређивање грађевинског земљишта (начин, финансирање, рокови)
- незавршене обавезе (спецификација, разлози)
- локални плански документи донијети од стране Владе Црне Горе
- документациона основа, са посебним освртом на активности израде базних студија и истраживања;
3. Синтезна карта:
а) графички приказ граница донијетих/важећих планских докумената (1:10000)
б) графички приказ граница планских докумената који су у фази израде (1:10000);
4. Основ коришћења земљишта (својина, коришћење, закуп) - графички приказ на
карти 1 : 1000;
5. Пољопривредне површине, шумске површине, водне површине, остале природне
површине, површине инфраструктуре, површине за специјалне намјене, концесиона
подручја, експлоатациона поља и др. – преглед;
6. Демографска кретања;
7. Спровођење подзаконских аката (обавезе из Закона, ефекти.);
8. Издати уту, грађевинске дозволе, употребне дозволе;
9. Привремени објекти из надлежности локалне самоуправе (члан 117 Закона);
10. Детаљна анализа инвестиционих потенцијала базирана на важећим планским
документима, са посебним освртом на:
- инфраструктурне објекте
- туристичке комплексе
- стамбене комплексе
- трговачке садржаје – пословне комплексе.
ИИИ СПРОВЕДЕНЕ МЈЕРЕ И ЊИХОВ УТИЦАЈ НА УПРАВЉАЊЕ ПРОСТОРОМ И ЊЕГОВУ ЗАШТИТУ
1. Мјере спроведене у циљу подстицања квалитета грађења и обликовања
простора;
2. Утицај мјера уређења простора на: пољопривредне површине, шумске површине,
водне површине, остале природне површине, површине инфраструктуре, површине за специјалне намјене, концесиона подручја, експлоатациона поља и др;
3. Грађевинско земљиште;
4. Износ накнада за комунално опремање грађевинског земљишта (остварених у поступку издавања грађевинске дозволе и у поступку издавања употребне дозволе) и уговорених накнада;
5. Обално подручје;
6. Изворишта воде;
7. Енергетски потенцијал;
8. Погранична подручја, мање развијена подручја;
9. Управљање отпадом – просторни аспект, пречишћавање отпадних вода;
10. Сарадња са међународним институцијама;
11. Сарадња са надлежним органима у поступку израде и доношења планских
докумената;
12. Повјерени послови од стране државне управе;
13. Број организованих урбанистичко – архитектонских конкурса у складу са
чланом 30 Закона о уређењу простора и изградњи објеката.
ИВ ПОДАЦИ О ИЗГРАЂЕНИМ ОБЈЕКТИМА УКЉУЧУЈУЋИ И ОБЈЕКТЕ ИЗГРАЂЕНЕ СУПРОТНО ЗАКОНУ
1. Објекти изграђени са грађевинском дозволом и употребном дозволом;
2. Објекти изграђени са грађевинскм дозволом, а без употребне дозволе;
3. Објекти изграђени без грађевинске дозволе (подручје, број, одступање од
грађевинске дозволе), са посебним освртом на уклопљене објекте;
4. Објекти који су уклопљени у плански документ и објекти који нијесу уклопљени у
плански документ.
Податке за објекте из тач.1, 2, 3, и 4 потребно је дати у односу на структуру тих објеката, и то:
- колективно становање
- мали породични објекти
- туристички садржаји
- пословни објекти.
Недостајуће податке за објекте на територији локалне самоуправе потребно је прибавити од надлежних државних органа.
В ЗАХТЈЕВИ КОРИСНИКА ПРОСТОРА
1. Захтјеви за измјену планског документа – статистички, описно, тенденције, оцјена;
2. Захтјеви за уклапање бесправно саграђених објеката у плански документ
(статистички и описно).
ВИ ПРЕДЛОГ МЈЕРА ЗА УНАПРЕЂЕЊЕ ПОЛИТИКЕ УРЕЂЕЊА ПРОСТОРА
Полазећи од стања уређења простора констатованог у извјештају, локалне самоуправе треба да предложе мјере, обавезе и активности које је потребно спровести, ради унапређења стања у простору, као и рокове за њихово извршење.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?