МЦ.ВЕТ - Микроквалификације - Нови пут за изградњу капацитета у стручном образовању и обукама

У Еуропи све већи број људи треба побољшати своја знања, вјештине и компетенције како би избјегли изазове који се јављају између свог формалног образовања и потреба друштва и тржишта рада које се брзо мијењају. Одржавање и стицање нових компетенција је кључно за омогућавање активне радне партиципације у друштву, за осигурање континуираног, друштвеног и професионалног развоја као и за промовисање запошљивости и стварање предуслова за настанак социоекономских иновација. Док средњошколске квалификације играју кључну улогу у Еуропи, алтернативе се све више виде као начин суплементирања и/или реформе постојећих квалификационих система. Микроквалификације (енг. Microcredentials) често се приказују и промовишу као нови начин на који појединци могу изградити властити профил вјештина (портфолио) прикупљањем и 'слагањем' искуства стечених кроз учење на флексибилан начин, властитим темпом и према властитим приоритетима и потребама.

Општи циљ пројекта је ојачати везу између земаља ЕУ и земаља југоисточне Еуропе (западног Балкана) кроз анализу и дефиницију микроквалификација у стручном образовању и оспособљавању како би се подржала релевантност, доступност и осјетљивост институција стручног образовања и оспособљавања и система на промјене на тржишту рада. Корисна искуства партнерских организација из Хрватске и Словеније и су партнерски предуслов за избјегавање препрека с којима су се они суочили у процесу имплементације микроквалификација у њиховом образовном систему. Израда анализа се темељи на разумијевању микроквалификација како су оне дефиниране у Препорукама вијећа од 16. јун 2022. о европском приступу микроквалификацијама за цјеложивотно учење и запошљивост (2022/Ц 243/02).

Како би размијенили искуства и знања о развоју микроквалификација, партнери ће организирати низ транснационалних и националних активности колегијалног учења које укључују наставнике и тренере, директоре, стручњаке и креаторе политика у стручном образовању и оспособљавању. Партнери ће предложити дефиницију микроквалификација у свом националном контексту и методологију развоја истих. На темељима дефиниције микроквалификација, партнери ће осмислити заједнички програм образовања одраслих у сектору машинства, и то у 3Д штампе уз активно укључивање послодаваца у дефинирање компетенција и исхода учења. Нови заједнички образовни програм ће бити пилотиран у свакој земљи на узорку полазника уз попратну мобилност наставника у облику тренинга тренера.

Координатор пројекта

Обртничко училиште – установа за образовање одраслих (Хрватска) https://www.obrtnicko-uciliste.hr/

Партнери

Шолски центер Ново место (Словенија) https://www.sc-nm.si/

Средња стручна школа Крагујевац (Србија)https://srednjastrucna.kg.edu.rs/

Завод за школство Мостар (БИХ)http://zavod-skolstvo.ba/

Средња стројарска школа Фауста Вранчића (БИХ) http://strojarskaskolamo.tel.net.ba 

ЈУ Центар за стручно образовање (Црна Гора)https://www.gov.me/cso

ЈУ Средња стручна школа Иван Ускоковић (Црна Гора)https://masinskapg.me/

 Агенција за струковно образовање и образовање одраслих (придружени партнер) https://www.asoo.hr/. 

Програм суфинансирања: Erasmus+ Capacity Building in VET

Трајање: јануар 2023. – децембар 2025.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?