- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Министарство просвјете обиљежило Међународни дан д...
Министарство просвјете обиљежило Међународни дан дјевојчица у ИКТ сектору
Међународни дан дјевојчица у ИКТ сектору (International Girls in ICT Day) је установљен на нивоу Уједињених нација и обиљежава се сваке године посљедњег четвртка у априлу мјесецу. Један од циљева обиљежавања овог дана је оснаживање дјевојчица при избору будућег занимања и промовисање родне равноправности у ИКТ.
Министарство просвјете је ове године у сарадњи са партнерима 28. априла обиљежило Међународни дан дјевојчица у ИКТ сектору.
Професорица Марија Жежељ са ученицама Јеленом Мијатовић и Аном Мосуровић из ЈУ Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“, Подгорица, представиле су образовни програм Електротехничар за развој мобилних и веб апликација дјевојчицама у ЈУ ОШ „Сутјеска“, ЈУ ОШ „Штампар Макарије“ и ЈУ ОШ „Радојица Перовић“ из Подгорице.
Информатички и мицро:бит клубови ЈУ ОШ „Вуко Јововић“, Даниловград, са наставницом информатике Лидијом Ивановић, ЈУ ОШ „Штампар Макарије“, Подгорица са наставницама информатике Биљаном Кривокапић и Маријом Мугошом и учитељицом Горицом Милачић, ЈУ ОШ „Владо Милић“, Подгорица са наставницама Александром Батрићевић и Иваном Лазаревић и ЈУ ОШ „Павле Ровинкси“, Подгорица са наставницама Иваном Јанковић и Тањом Црвеницом, као и ЈУ ОШ „Салко Алковић“, Пљевља, са наставницом информатике Слађаном Књегињић, ЈУ ОШ „Бошко Стругар“, Улцињ, са педагошкињом Мирјаном Мијовић, те ЈУ Гимназија „Танасије Пејатовић“, Пљевља са професорицама Мирком Попадић, Иваном Анђелић и Љиљаном Раневски и ЈУ Школа за средње и више стручно образовање „Сергије Станић“, Подгорица са професором Велибором Шабаном низом радионица и активности за дјевојчице обиљежили су Међународни дан дјевојчица у ИКТ.
Дјевојчицама завршних разреда ЈУ Гимназија „Петар И Петровић Његош“, од стране мр Јасне Пејовић, власнице ИТ фирме DigitalBee представљене су предности бављења овим занимањем, помовисани студијски програми и разбијени митови и стереотипи.