- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Најављена обустава признавања диплома издатих на у...
Најављена обустава признавања диплома издатих на установама које су под лупом тужилаштва
Данас је одржана прва сједница међуресорске радне групе која треба да предложи модел провјере иностраних образовних исправа о завршеном средњем и високом образовању стеченом на приватним и јавним образовним установама у региону.
Због комплексности доказивања иностраних диплома стечених под сумњивим околностима, Радна група је донијела закључак да црногорске надлежне институције, путем међународне помоћи, затраже информације о образовним установама које су под истрагом надлежних органа у матичним државама - Србија, БиХ и Косово. Након прибављања потребних информација, Радна група ће предложити да се донесе одлука о обустављању поступка признавања образовних исправа стечених на конкретним установама, у складу са Законом.
Један од закључака данашњег састанка је и да је неопходно преиспитати измјене националних прописа који се односе на признавање иностраних образовних исправа а да нису у супротности са међународним прописима који регулишу област признавања, све у циљу унапређивања механизама током процеса признавања иностраних образовних исправа.
У питању је веома комплексан системски проблем који се рефлектује на све сегменте нашег друштва, а као приоритетна област је препознато здравство јер се ради о најосетљивијој професији у оквиру које, када се десе овакве злоупотребе, могу изазвати несагледиве посљедице по здравље и животе грађана.
Према доступним подацима, највише проблематичних диплома је из Босне и Херцеговине, Србије и са Косова. Из тих разлога Министарство просвјете, науке и иновација ће иницирати споразуме о сарадњи са Републиком Србијом и Босном и Херцеговином, ради заједничких активности на спречавању евентуалних злоупотреба незаконитог издавања образовних исправа.
Радна група апелује на грађане Црне Горе да се не баве оваквим злоупотребама, јер ће се у сваком појединачном случају суочити са кривично-правним последицама, с обзиром да се знање не купује него стиче.