Најављена обустава признавања диплома издатих на установама које су под лупом тужилаштва

Објављено: 21.06.2024. 12:58 Аутор: Министарство просвјете, науке и иновација

Данас је одржана прва сједница међуресорске радне групе  која  треба да предложи модел провјере иностраних образовних исправа о завршеном средњем и високом образовању стеченом на приватним и јавним образовним установама у региону.

Због комплексности доказивања иностраних диплома стечених под сумњивим околностима, Радна група је донијела закључак да црногорске  надлежне институције, путем међународне  помоћи, затраже  информације  о образовним  установама  које су под истрагом надлежних органа у матичним државама - Србија, БиХ и Косово. Након прибављања потребних информација, Радна група ће предложити да се донесе одлука о обустављању поступка признавања образовних исправа стечених на конкретним установама, у складу са Законом.

Један од закључака данашњег састанка је и да је неопходно преиспитати измјене националних прописа који се односе на признавање иностраних образовних исправа а да нису у супротности са међународним прописима  који регулишу  област признавања, све у циљу   унапређивања механизама  током процеса  признавања иностраних образовних исправа.

У питању је веома комплексан системски проблем који се рефлектује на све сегменте нашег друштва, а као приоритетна област је препознато здравство јер се ради о најосетљивијој професији у оквиру које, када се десе овакве злоупотребе, могу изазвати несагледиве посљедице по здравље и животе грађана.

Према доступним подацима, највише проблематичних диплома је из Босне и Херцеговине, Србије и са Косова. Из тих разлога Министарство просвјете, науке и иновација ће иницирати споразуме о сарадњи са Републиком Србијом и Босном и Херцеговином, ради заједничких активности на спречавању евентуалних злоупотреба незаконитог издавања образовних исправа.

Радна група  апелује на грађане Црне Горе да се не баве оваквим злоупотребама, јер ће се у сваком појединачном случају суочити са кривично-правним последицама, с обзиром да се знање не купује него стиче.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?