Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Одржан онлине састанак са директорима средњих стручних и мјешовитих школа у вези са организацијом завршних испита у школској 2022/2023. години

Објављено: 15.03.2023. 11:23 Аутор: Славица Јовановић

Центар за стручно образовање је 10.03.2023. године, организовао онлине састанак са директорима средњих стручних и мјешовитих школа у вези са организацијом завршних испита у школској 2022/2023. години за модуларизоване образовне програме и образовне програме који су усвојени прије 2017. године. Састанак је одржан онлине преко апликације „Зоом“, а присуствовало је 39 директора и њихових сарадника, из различитих градова Црне Горе.

Присутне директоре школа је поздравио Душко Рајковић, директор Центра за стручно образовање. Састанак је водила Сандра Бркановић, руководилац Одјељења за истраживање и развој квалификација, која је приказала презентацију о садржају, начину полагања и организацији завршних и стручних испита у средњим стручним и мјешовитим школама. Директори су затим упознати са планираним државним такмичењима у вјештинама из области: економије, бизниса и финансија (у марту и априлу); туризма и угоститељства (у априлу); музичке умјетности (у мају); веб дизајна (у октобру) и електротехнике „Енергија у жици“ (у децембру). Најављена су и међународна такмичања за која ће Центар за стручно образовање организовати учешће: ЦроатиаСкиллс, ЕуроСКиллс и Међународна економска олимпијада. На састанку су затим представљене и активности везане за пројекат „Повезани кроз мобилност“ које се односе на мобилност ученика и наставника стручних школа у Пољској, Мађарској, Словачкој, Словенији, Грчкој и Србији. Осим тога, представљене су и активности у оквиру пројеката: „Побољшање квалитета учења заснованог на раду кроз јачање улоге координатора практичне наставе“ који спроводи ОеАД за БИХ, Србију и Црну Гора и „ЕQЕТ СЕЕ“ који спроводи ЕРИСЕЕ за Србију, Црну Гору, Босну и Херцеговину, Албанију, Косово и Сјеверну Македонију. Наглашено је и да су у фокусу активности Центра за стручно образовање: промоција уписа у стручне школе, као платформа за учење, наставу, комуникацију и сарадњу школа и наставника у дигиталном окружењу Дигионица у оквиру портала Дигитална школа.

Након презентације, Славица Јовановић, самостална савјетница у Одјељењу за истраживање и развој квалификација је директорима представила планирани начин рада са тимовима наставника на изради јединствене базе питања и одговора који ће накнадо од стране Центра за стручно образовање бити прослијеђени свим школама, како би школе припремиле тест за полагање завршног испита. У школској 2022/2023. години организује се завршни испит за 15 модуларизованих образовних програма: Електроинсталатер, Водоинсталатер, Монтер електронске комуникационе инфраструктуре, Аутомеханичар, Аутоелектричар, Конобар, Кувар, Посластичар, Пекар, Произвођач прехрамбених производа, Фризер, Козметичар, Продавач, Оператер хемијских процеса и испитивања и Оператер обраде дрвета. На састанку је дат предлог да се завршни испити организују у истом временском термину за све образовне програме, 16.06.2023. године о чему ће се директори школа накнадно изјаснити.

Вјера Митровић Радошевић, самостална савјетница у Одјељењу за истраживање и развој квалификација је директорима представила нови образац за ИРОП, као и новине у начину његовог попуњавања, о чему ће накнадно бити обавјештени педагози и наставници школа. Такође, нагласила је важност рада са надареним ученицима и подсјетила на извјештаје које тимови треба да доставе Центру за стручно образовање.

Владислав Копривица, руководилац Одјељења за квалитет и КПР је информисао директоре о објављеном Конкурсу за избор програма стручног усавршавања наставника у школској 2023/2024. и 2024/2025. години и указао на значај подстицања потенцијалних аутора за достављање понуда у предвиђеном року.

Током састанка, директори школа су постављали питања и учествовали у дискусији.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?