- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Почела реализација пројекта процјене школске инфра...
Почела реализација пројекта процјене школске инфраструктуре у Црној Гори
У просторијама Министарства просвјете обиљежен је почетак пројекта “Функционална анализа образовне инфраструктуре са препорукама за унапређење”. Овај пројекат, који директно финансира Влада Црне Горе, омогућиће постављање бољих основа за планирање улагања у одржавање и изградњу образовне инфраструктуре, што ће у крајњем допринијети и квалитетнијем процесу образовања.
Министар просвјете г. Миомир Војиновић казао је да је овај пројекат покренут као дио ширег напора Министарства, са циљем подизања нивоа квалитета образовања у Црној Гори и кроз боље управљање и ефективније улагање у образовну инфраструктуру.
"Овај пројекат је само један дио свеобухватних напора Министарства у циљу унапређења квалитета образовања у Цнорј Гори, и то не само кроз ревизију и израду нових политика, већ и кроз суштинско унапређење услова за спровођејње образовног процеса у школама у Црној Гори” казао је министар просвјете, Миомир Војиновић, на догађају ком су присуствовале бројне партнерске институције “Сврха пројекта је унапређење квалитета предшколског, основног и средњег образовања у Црној Гори, обезбјеђивањем да образовна инфраструктура одговори захтјевима нових наставних планова и програма, али и обезбиједи пуну инклузивност и равноправно учешће све дјеце у образовном процесу”, додао је министар Војиновић.
Пројекат ће спроводити Канцеларија Уједињених нација за пројекте услуге (UNOPS), чија је представница у Црној Гори, Микела Телатин, истакла важност адекватних инфраструктурних капацитета у пружању социјалних услуга.
“UNOPS је почаствован приликом да, као UN агенција специјализована за унапређење физичке инфраструктуре, води пројекат који ће унаприједити планирање, изградњу и управљање школском инфраструктуром у Црној Гори. Основна функција социјалне инфрасруктуре јесте да обезбиједи квалитетну услугу и ми ћемо са великим задовољством дати свој допринос том процесу кроз свој инфраструктурни мандат, стручност и искуство. Овај пројекат је уједно и дио напора који УН агенције улажу у циљу подршке Црној Гори ка остваривању Циљева одрживог развоја”, изјавила је гђа Телатин.
Анализа сектора образовања, спроведена кроз партнерство UNICEF у Црној Гори и Министарства просвјете, је створила основ за један овакав пројекат. Један од закључака те анализе је да 68% ученика у Црној Гори похађа свега 13% школа у Црној Гори, што указује на неравномјерну распоређеност оптерећења на школску инфраструктуру у различитим дијеловима Црне Горе, али и велики притисак на образовну инфраструктуру нарочито у једном дијелу Црне Горе, што директно утиче на квалитет образовања.
“UNICEF поздравља одлуку Министарства просвјете да инвестира 300.000 еура у анализу стања школске инфраструктуре на основу којих ће додатна средства у будућности бити уложена како би се она унаприједила и то најприје у најкритичнијим ситуацијама на које ће ова анализа указати. Вјерујемо да ће она допринијети транспарентнијем и ефикаснијем финансирању образовне реформе у Црној Гори”, рекла је Сабина Жунић, замјеница шефа представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори.
У периоду пројекта који траје до краја фебруара 2024. године, развиће се сви потребни капацитети за спровођење функционалне анализе сваке појединачне школе у Црној Гори, али и резултирати извјештајима о стању инфраструктуре на нивоу првих 40 школа. У периоду након тога ће се спровести и процјена функционалности инфраструкуре свих преосталих школских објекта у Црној Гори, а у међувремену се планира и покретање инвестиционих циклуса улагања у образовну инфраструктуру, у сарадњи и са међународним партнерима.