Представљени резултати међународног тестирања ТИМСС 2023 за Црну Гору

Објављено: 05.12.2024. 10:56 Аутор: Министарство просвјете, науке и иновација

Данас је у Испитном центру, у сарадњи са Министарством просвјете, науке и иновација одржана конференција за новинаре. Тема конференције су Резултати међународног тестирања TIMSS 2023 за Црну Гору.

Том приликом приказана је анализа резултата ученика четвртог разреда који су били обухваћени TIMSS 2023 истраживањем. Наиме, ради се о истраживању постигнућа ученика из математике и природе. Ово је други циклус TIMSS истраживања у којем учествује Црна Гора. Тестирање је спроведено у ИВ разреду, у 141 основној школи, на узорку од 4.690 ученика. 

У математици, на челу са Сингапуром, (Кинески Таипеи, Кореја, Хонг Конг САР и Јапан) пет источноазијских земаља су предњачиле у односу на друге TIMSS земље и то са значајном разликом. Ученици четвртог разреда из Црне Горе на тесту из математике остварили су 477 бодова, што је значајно бољи резултат у односу на претходни циклус TIMSS 2019 (453), а опет статистички ниже у односу на ТИМСС просјек који износи 500 бодова.

У Црној Гори је 2% ученика постигло напредни ниво из математике, док је 84% постигло основни ниво. Међутим, 16% ученика није постигло ни основни ниво из математике. Високи ниво постигло је 17%, док је средњи ниво постигло 53% ученика.

Резултати из природних наука показују да су ученици из Сингапура, Кореје, Кинеског Таипеи, Турске и Енглеске, постигли најбоље резултате, а придружиле су им се Јапан и Пољска. Ученици четвртог разреда из Црне Горе на тесту из природних наука остварили су 461 поен, што је ниже у односу на TIMSS просјек који износи 500 поена, а ипак више у односу на постигнуће из циклуса TIMSS 2019 (453).

У Црној Гори је 1% ученика постигло напредни ниво из природних наука, док је 80% постигло основни ниво. Међутим, 20% ученика није постигло ни основни ниво. Високи ниво постигло је 11%, док је средњи ниво постигло 45% ученика.

На конференцији је говорио директор Испитног центра, мр Милош Тривић, национална координаторка за PIRLS и TIMSS, Марина Радовић, и директорица Директората за цијеложивотно учење у Министарству просвјете, науке и иновација, мр Јасна Јовановић.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?