Саопштење са 18. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је на данас одржаној 18. сједници, којом је предсједавао предсједник Владе др Дритан Абазовић, утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о буџету Црне Горе за 2022. годину. Предлогом закона су планирани примици у укупном износу од 2.687 милиона еура, што је за 191 милион еура више од актуелног Буџета. Предлог закона, како је наглашено, представља реалну посљедицу и верификацију затеченог стања у јавним финансијама, предуслов је за несметано функционисање система у наредном периоду и представља основу за планирање реалног и одрживог буџета за наредну годину. Предложени ребаланс наставак је предвидљивог, одговорног и транспарентног вођења финансијске и фискалне политике Владе, а у циљу фискалне одрживости и пуне финансијске и економске стабилности. Додатна потрошња је условљена потребом увећаног сервисирања трошкова мандаторног карактера, а која се доминантно односи на недостајућа средства:

  • Фонда за здравствено осигурање 38,6 милиона еура, највећим дијелом по основу акумулираних обавеза Монтенфарма;
  • 36 милиона еура за потребе Фонда ПИО, од чега је 21 милион по основу увећања минималне пензије и усклађивања пензија, док је 15 милиона намијењено за једнократна давања најугроженијим категоријама пензионера у циљу ублажавања ефеката значајног раста цијена и утицаја на животни стандард;
  • 28.5 милиона еура која се превасходно односе на зараде у секторима просвјете и здравства, као и за трансфере за потребе Универзитета Црне Горе и Факултета за црногорски језик и књижевност;
  • цирка 7 милиона еура за примјену Закона о обештећењу бивших корисница накнада по основу рођења троје или више дјеце,
  • 6 милиона еура за примјену Закона о остваривању права на финансијску подршку лицима која су била запослена у привредним друштвима у сектору рударске и металске индустрије.

Поред наведеног, код Управе за катастар и државну имовину планирана су додатна средства у износу од цирка 38 милиона еура, за потребе увећања државног капитала и државне имовине. На основу пројектованих трендова прихода и расхода до краја текуће године, недостајућа средства за 2022. годину, умјесто предвидених 560 милиона еура, износе 756 милиона. Планирано је да се наведени износ обезбиједи средствима из депозита државе, из постојећих кредитних аранжмана и новог задужења у износу до највише 350 милиона еура.

У том контексту, Влада је утврдила Предлог одлуке о измјенама Одлуке о задуживању Црне Горе за 2022. годину којом је превиђено да се Држава у текућој години може задужити до 350 милиона еура за потребе финансирања дефицита и стварања фискалне резерве, путем закључења кредитних аранжмана са међународним финансијским институцијама, са домаћим и/или иностраним банкама, кроз емисију државних записа и/или обвезница на домаћем и/или међународном тржишту, као и/или закључењем билатералних или других кредитних аранжмана.

Влада је усвојила Информацију о отуђењу сопствених акција Електропривреде Црне Горе АД Никшић. Тим поводом, дата је сагласност на Одлуку Одбора директора Електропривреде Црне Горе АД Никшић о продаји сопствених акција (10%), број: 10-00-38021, од 16. 8. 2022. године. Такође, Влада је сагласна да може откупити ове акције.

На основу члана 90 став 4 Устава Црне Горе и члана 128 Пословника Скупштине Црне Горе, Влада је данас поднијела Захтјев за ванредно засиједање Скупштине Црне Горе за 28. септембар 2022. године, са почетком у 11,00 сати. За сједницу је одређен сљедећи дневни ред:

  • Предлог закона о измјенама и допунама Закона о буџету Црне Горе за 2022. годину, који је достављен Скупштини 13. септембра 2022. године;
  • Предлог одлуке о измјенама Одлуке о задуживању Црне Горе за 2022. годину, који је достављен Скупштини 13. септембра 2022. године;
  • Предлог закона о измјенама и допунама Закона о платном промету, који је достављен Скупштини 4. августа 2022. године;
  • Предлог закона о обради података о путницима у ваздушном саобраћају у циљу спречавања и откривања кривичних дјела тероризма и других тешких кривичних дјела, који је достављен Скупштини 29. августа 2022. године и
  • Предлог закона о потврђивању оквирног финансијског споразума о партнерству између Европске комисије и Црне Горе коју представља Влада Црне Горе о моделима спровођења финансијске подршке ЕУ Црној Гори у оквиру инструмента за претприступну подршку (IPA III), који је достављен Скупштини 22. јула 2022. године.

Флицкр: https://flic.kr/s/aHBqjA6Uzu

Yоутубе: https://youtu.be/ledsmaoSdBc

18. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о измјенама и допуни Закона о буџету Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
2.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о задуживању Црне Горе за 2022. годину Материјал Закључци
3.Кадровска питања Закључци
3.1Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за кривично и грађанско законодавство у Министарству правде Материјал
3.2Предлог за именовање Савјета за реформу јавне управе Материјал
3.3Предлог за престанак мандата помоћника директора раније Управе јавних радова - руководиоца Сектора за управљање IPA пројектима Материјал
3.4Предлог за престанак мандата помоћнице директора раније Управе јавних радова - руководитељке Сектора за капиталне пројекте Материјал
3.5Предлог за престанак мандата помоћнице директора раније Управе јавних радова - руководитељке Сектора за финансије, јавне набавке и опште послове Материјал
3.6Предлог за престанак мандата помоћнице директора раније Управе јавних радова - руководитељке Сектора за планирање и техничку припрему Материјал
3.7Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за унутрашњу ревизију и надзор рада органа државне управе у ранијем Министарству просвјете, науке, културе и спорта Материјал
3.8Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за инвестиције, јавне набавке, финансије и рачуноводство и надзор инвестиција и јавних набавки у органима државне управе у ранијем Министарству просвјете, науке, културе и спорта Материјал
3.9Предлог за престанак мандата генералног директора Директората за нормативно-правне послове, кадровске и опште послове, другостепени поступак и надзор државних органа у ранијем Министарству просвјете, науке, културе и спорта Материјал
3.10Предлог за избор члана Одбора директора „Плодови Црне Горе" АД Подгорица Материјал
3.11Предлог за престанак дужности државног секретара у Министарству правде Материјал
3.12Предлог за разрјешење и именовање предсједника и чланова Савјета Агенције за инвестиције Црне Горе Материјал
3.13Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе прихода и царина - руководиоца Сектора за усмјеравање и надзор над радом царинарница Материјал
3.14Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе прихода и царина - руководиоца Сектора за оперативу у области инспекцијског надзора Материјал
3.15Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на ванредној Скупштини чланова друштва „Азалеа поморски тренинг центар" д.о.о. Бијела Материјал
3.16Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за плаћања у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Материјал
3.17Предлог за разрјешење чланова Одбора директора „ToMontenegro“ ДОО Подгорица Материјал
3.18Предлог за именовање чланова Одбора диретора „ToMontenegro“ ДОО Подгорица Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?