Саопштење са 4. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је на данас одржаној 4. сједници којом је предсједавао предсједник мр Милојко Спајић, донијела Одлуку о измјени Одлуке о броју студената за упис у прву годину мастер студија на студијске програме Универзитета Црне Горе за студијску 2023/2024. годину, који се финансирају из Буџета Црне Горе. На предлог Сената Универзитета, Одлуком је одобрен додатни упис 23 кандидата који су остварили тражени успјех, односно положили пријемни испит, као додатни услов за упис, тако да ће на мастер студије УЦГ бити уписано укупно 1.783 студента. Предвиђен је додатни упис једног кандидата на Биотехничком факултету (студијски програм Безбједност хране), 17 кандидата на Економском факултету (студијски програм Пословна економија 15 и студијски програм Менаџмент два кандидата) и пет кандидата на Медицинском факултету (студијски програм Примијењена физиотерапија). Приликом утврђивања додатног броја студената водило се рачуна о стандардима квалитета наставе, броју наставног особља, материјалној основи за реализацију појединачног студијског програма, као и о адекватном односу броја студената и наставног особља.

Усвојена је Стратегија имплементације Резолуције Савјета безбједности Уједињених нација 1325 – Жене, мир и безбједност и њој пратећих резолуција за период 2024-2027 са Акционим планом за 2024-2025. годину. Ријеч је о трећем стратешком документу у процесу имплементације обавеза које проистичу из чланства Црне Горе у међународним организацијама. Његовом имплементацијом на националном нивоу настојаће се унаприједити стање у области родне равноправности у секторима безбједности, а првенствено у сегментима повећања броја жена, како у укупној заступљености у институцијама, тако и учешћу у хуманитарним и мировним мисијама. Поред наведеног радиће се на побољшању области које су препознате као оне ка којима треба додатно дјеловати. На основу анализе стања, полазећи од добрих међународних пракси, у циљу унапређења области родне равноправности у сектору безбиједности, конципиран је стратешки циљ: Унаприједити положај жена и дјевојчица у свим процесима који воде одржавању и промоцији мира и безбједности. Акционим планом за спровођење Стратегије 2024-2025. године предвиђене су 32 активности у склопу седам оперативних циљева.

Влада се упознала са Нацртом поглавља 5 - Структурне реформе ПЕР 2024-2026. године, и дала сагласност да се Нацрт пошаље на коментаре Европској комисији. Нацрт предвиђа имплементацију шест структурних реформи и девет посебних мјера. Међу структурним реформама су: Унапређење пословног окружења и формализација економије, Унапређење управљања државним предузећима, Повећање енергетске отпорности у примјени Зелене агенде, Дигитализација у функцији одрживости економије, Унапређење оквира за бољу запошљивост младих и већи квалитет образовања, као и Повећање дјелотворности система социјалне и дјечје заштите.

Усвојена је Информација о активностима на реализацији пројекта повезивања електроенергетских система Црне Горе и Италије подморским кабломНа основу закључених уговора, пројекат повезивања електро-енергетских система Црне Горе и Италије реализују Влада, ЦГЕС и италијански оператор преносног система Терна. Изградња подморског кабла једносмјерне струје капацитета 1.000 MW је инвестиција вриједна преко 758 милиона еура и представља обавезу Терне, док је Влада преузела обавезе које су везане за питања доношења просторног плана, експропријације, издавања грађевинских дозвола, као и пружања подршке ЦГЕС-у и Терни у циљу реализације пројекта. У међувремену је пуштена у погон једна жила подморског кабла капацитета 600 MW, а трафостаница Ластва је повезана на 400 kV мрежу почетком априла 2019. године. Подморска интерконекција између Црне Горе и Италије званично је пуштена у комерцијалну употребу 28. децембра 2019. године. Закључно са 24. октобром 2023. године, завршена је 100 % израда пројектне документације и испорука опреме и изведено је око 89,2 % радова. Обезбијеђени су услови за извођење радова на 97 % стубних мјеста. У Информацији се, поред осталог, наводи да су реализацију Пројекта пратили бројни проблеми који су дијелом били очекивани, с обзиром на обим и врсту радова које је требало реализовати (око 125 km далековода и око 90 km приступних путева), као и статус катастаских података (пописни катастар или привремени катастар у већини катастарских општина), због чега су се морала тражити алтернативна рјешења, која су захтјевала додатно вријеме и средства. Тим поводом, задужена су надлежна министарства да доставе Влади предлоге конкретних рјешења, како би се све преостале обавезе завршиле у најкраћем могућем року.

Влада је усвојила Информацију везано за реализацију пројекта изградње соларне електране Бриска гора у Општини Улцињ. У поступку спровођења активности по Јавном позиву објављеном 19. маја 2018. године, понуде су поднијела три понуђача, а Тендерска комисија је донијела Одлуку о утврђивању ранг листе према којој је Конзорцијум „Фортум и ЕПЦГ“ остварио статус прворангираног понуђача, другорангирани је био понуђач Конзорцијум „IREDL“, док је понуда  Конзорцијума „Монтесолар“, оцијењена као формално неисправна. У судском поступку, који је услиједио, Управни суд је донио пресуду којом је усвојена тужба „Монтесолара“ и поништена одлука Тендерске комисије. У циљу извршења судске пресуде и превазилажења постојећих проблема у реализацији овог важног пројекта, Влада је задужила Министарство енергетике и рударства да образује нову Тендерску комисију за оцјену документације достављене по Јавном позиву.

Усвојена је Информација о потреби обезбјеђења средстава за пројекат генералног ремонта пруге, санацију челичних мостова и тунела, као и за модернизацију депоа и радионица. Тим поводом, Влада је сагласна да се недостајућа средства од 8 милиона еура, неопходна за реализацију Пројекта генералног ремонта пруге, санацију челичних мостова и тунела, као и  за модернизацију депоа и радионица, чија реализација је предвиђена из кредитног аранжмана са ЕИБ-ом, обезбиједе из додатног кредитног аранжмана или из државног буџета.

Влада је усвојила Информацију о потреби обезбјеђивања блиндираног возила за потребе Главног специјалног тужиоца. У Информацији се констатује да питање безбједности носилаца државно-тужилачке функције, а нарочито Главног специјалног тужиоца и државних тужилаца у Специјалном државном тужилаштву, представља неопходан услов за обезбјеђење ефикасности рада овог државног тужилаштва и од кључне је важности за дјелотворну борбу против организованог криминала и корупције. С обзиром на то да возило које се тренутно користи за потребе Главног специјалног тужиоца не гарантује адекватан ниво личне безбједности, а на ту чињеницу упућују и безбједоносне процјене Агенције за националну безбједност, Влада је задужила Министарство просторног планирања, урбанизма и државне имовине да, у сарадњи са надлежним органима, спроведе активности на обезбјеђивању блиндираниог возила за потребе Главног специјалног тужиоца, што би у значајној мјери допринијело спровођењу будућих активности овог тужилаштва у борби против организованог криминала и корупције

Усвојена је Информација о FAO Програмском оквиру за Црну Гору (Country Programming Framework-CPF) 2023–2027, и прихватила текст Програмског оквира. У складу са новим FAO програмским оквиром 2023-2027 за Црну Гору, биц́е спроведено неколико интервенција које подржавају одрживо рибарство и аквакултуру са посебним фокусом на промовисање плана Плаве трансформације у Црној Гори. Овим програмским оквиром, како се наводи у Информацији, FAO и Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде ће радити на унапређењу националних шумарских политика и модела управљања шумама како би се позабавила питањима незабиљежене сјече, шумских пожара и очувања биодиверзитета. Такође, један од приоритета подршке биц́е усмјерен ефикаснијем и ефективнијем управљању пољопривредним земљиштем у државном власништву, кроз унапређење земљишне политике и успостваљањем програма комасације. Као правило, подршка FAO-а ће увијек имати приступ „Не изоставити никога”, који у средиште својих интервенција ставља и укључује родну равноправност, младе и смањење сиромаштва. Укупан износ финансијских средстава потребних за имплементацију Програмског оквира за земљу процјењује се на 2.162.531 USD, од чега је 1.430.031 USD доступно кроз FAO Програм техничке, а 732.500 USD је потребно да се мобилише преко развојних партнера.

Влада је усвојила Информацију о емисији Државних записа, у циљу обезбјеђивања дијела недостајућих средстава за финансирање буџета за 2023. годину и стварања фискалне резерве. У складу са Законом о буџету и фискалној одговорности, као и Законом о буџету Црне Горе за 2023. годину, Влада је задужила Министарство финансија да спроведе све потребне активности везане за емисију или емисије Државних записа у износу до 50 милиона еура, до краја 2023. године.

Донијета је Одлука о измјенама и допуни одлуке о Националној инвестиционој комисији. Потреба за измјеном Одлуке условљена је промјеном организационе структуре Владе Црне Горе. Задатак овог тијела је да, на основу предлога ресорних министарстава, сачини предлог свеобухватне листе приоритетних инфраструктурних пројеката, на основу које ће ЕК доносити даље одлуке о томе који ће пројекти бити финансијски подржани у складу с дефинисаним приоритетима на нивоу државе.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку

4. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог одлуке о измјени Одлуке о броју студената за упис у прву годину мастер студија на студијске програме Универзитета Црне Горе за студијску 2023/2024. годину који се финансирају из Буџета Црне Горе Материјал Закључци
3.Предлог стратегије имплементације Резолуције Савјета безбједности Уједињених нација 1325 – Жене, мир и безбједност и њој пратећих резолуција за период 2024-2027 са Предлогом акционог плана за 2024-2025. годину Материјал Закључци
4.Нацрт поглавља 5 - Структурне реформе Програм економских реформи 2024-2026. година Материјал Закључци
5.Информација о активностима на реализацији пројекта повезивања електроенергетских система Црне Горе и Италије подморским каблом Материјал Закључци
6.Информација везано за реализацију пројекта изградње соларне електране Бриска гора у Општини Улцињ Материјал Закључци
7.Информација о потреби обезбјеђења средстава за пројекат генералног ремонта пруге, санацију челичних мостова и тунела, као и за модернизацију депоа и радионица Материјал Закључци
8.Информација о потреби обезбјеђивања блиндираног возила за потребе Главног специјалног тужиоца Материјал Закључци
9.Информација о FAO програмском оквиру за Црну Гору (Country Programming Framework - CPF) 2023 – 2027 Материјал Закључци
10.1Предлог за именовање директора Државног архива Материјал
10.2Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Генералног директората за билатералне послове у Министарсту вањских послова Материјал
10.3Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за међународно правне послове у Министарсту вањских послова Материјал
10.4Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за индустријски и регионални развој у Министарству економског развоја и туризма Материјал
10.5Предлог за разрјешење два члана Управног одбора Универзитета Црне Горе Материјал
10.6Предлог за именовање члана Управног одбора Универзитета Црне Горе Материјал
10.7Предлог за именовање државног секретара у Министарству рада и социјалног старања Материјал
10.8Предлог за именовање државног секретара у Министарству јавне управе Материјал
10.9Предлог за разрјешење чланова Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу за транспорт путника и робе у ваздушном саобраћају „ToMontenegro“ Материјал
10.10Предлог за разрјешење Савјета Агенције за цивилно ваздухопловство Материјал
10.11Предлог за престанак мандата секретарке у ранијем Министарству просвјете Материјал
10.12Предлог за именовање државног секретара у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
10.13Предлог за именовање државне секретарке у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
10.14Предлог за именовање државне секретарке у Министарству просторног планирања, урбанизма и државне имовине Материјал
10.15Предлог за именовање државног секретара у Министарству економског развоја Материјал
10.16Предлог за разрјешење директора Института за јавно здравље Црне Горе Материјал
10.17Предлог за одређивање в.д. директорице Института за јавно здравље Црне Горе Материјал
10.18Предлог за разрјешење чланова Социјалног савјета Црне Горе Материјал
10.19Предлог за именовање чланова Социјалног савјета Црне Горе Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
11.Информација о задацима и значају рада Националне инвестиционе комисије Материјал Закључци
12.Информација о додатним финансијским средствима у оквиру Секторске буџетске подршке за реформу јавне управе и управљање јавним финансијама, у оквиру Годишњег акцијског програма за Црну Гору за 2022. годину Материјал Закључци
13.Информација о пресјеку затеченог стања на дан 31. октобар 2023. године у Министарству саобраћаја и поморства, са предлогом мјера и приоритетима Материјал Закључци
14.Информација о пресјеку затеченог стања у Министарству унутрашњих послова на дан 31. октобар 2023. године са предлогом мјера и приоритета Материјал Закључци
15.Предлог правилика о унутрашњој организацији и систематизацији Кабинета предсједника Владе Црне Горе Материјал Закључци
16.Предлог платформе о учешћу црногорске делегације коју предводи министарка рада и социјалног старања Наида Нишић, на завршној конференцији Регионалног стамбеног програма, 28, 29. и 30. новембра 2023. године, у Сарајеву, Босна и Херцеговина Материјал Закључци
17.Предлог платформе за учешће министра вањских послова др Филипа Ивановића на састанку НАТО министара вањских послова, Брисел, Краљевина Белгија, 28-29. новембар 2023. године Материјал Закључци
18.Предлог платформе за учешће министра вањских послова др Филипа Ивановића на 30. засиједању Министарског савјета ОЕБС-а, у Скопљу, Република Сјеверна Македонија, 30. новембар - 1. децембар 2023. године Материјал Закључци
19.Предлог платформе за учешће црногорске делегације, коју ће предводити министарка европских послова Маида Горчевић и министар финансија Новица Вуковић, на састанку поводом Комуникације Европске комисије о Плану раста за Западни Балкан, који ће се одржати у Бриселу, Белгија, 28. новембра 2023. године Материјал Закључци
20.Предлог платформе за учешће министра унутрашњих послова Данила Шарановића на Конференцији Европске комисије о борби против кријумчарења миграната, Брисел, Белгија, 28. новембар 2023. године Материјал Закључци
21.Питања и предлози
21.1Информацију о емисији Државних записа, у циљу обезбјеђивања дијела недостајућих средстава за финансирање буџета за 2023. годину и стварања фискалне резерве Материјал Закључци
21.2Предлог одлуке о измјенама и допуни Одлуке о Националној инвестиционој комисији Материјал Закључци
21.3Предлог платформе за учешће потпредсједника Владе за економску политику Nika Gjeloshaja на III самиту дијаспоре, који се одржава у Тирани, Република Албанија, 22-23. новембар 2023. године Материјал Закључци
НАПОМЕНА:Материјали за тачке 10.18 и 10.19 биће објављени након верификације.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?