Саопштење са 57. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 57. сједници којом је предсједавао предсједник др Дритан Абазовић, донијела Уредбу о измјенама Уредбе о посебном додатку на основну зараду, посебним накнадама трошкова и другим примањима за вријеме рада у дипломатско-конзуларном представништву. Измјенама Уредбе приступило се ради усклађивања посебног додатка на основну зараду запосленог за вријеме рада у дипломатско-конзуларно представништво Црне Горе са трошковима живота у свим земљама у којима Црна Гора има своја дипломатска представништва. Новом одредбом полазна бруто основица одређена је као проценат од годишњег бруто домаћег производа по становнику у Црној Гори, према посљедњим подацима органа управе надлежног за послове статистике. Такође, у дискусији је истакнуто да се бруто основица за обрачун трошкова живота није мијењала односно усклађивала са индексом трошкова живота од 2019. године и укупна примања запослених у дипломатско-конзуларном представништву нијесу пратила раст трошкова живота и стопу инфлације посљедњих скоро четири године. 

Донијета је Одлука о измјенама и допуни Одлуке о увођењу међународних рестриктивних мјера утврђених одлукама Савјета Европске уније поводом ситуације у Украјини, ради усклађивања са десетим пакетом санкција ЕУ, односно са одлукама Савјета Европске уније 2022/1507/ZVBP од 9. септембра 2022. године и 2023/457/ZVBP од 2. марта 2023. године.

Влада је донијела Одлуку о привременом ослобађању од прибављања визе за имаоце важећих страних путних исправа са дозволом боравка у Уједињеним Арапским Емиратима. У циљу подршке љетњој, туристичкој сезони, Одлуком се, у периоду од 15. јуна до 31. октобра 2023. године, омогућава улазак и боравак у Црној Гори до десет дана без визе имаоцима страних путних исправа који посједују важећу дозволу боравка у УАЕ у континуитету од најмање три године прије уласка у Црну Гору. Ова могућност условљена је посједовањем валидне путне исправе, потврде о туристичком аранжману и доласком директним авио летом из УАЕ. Одлука се не односи на држављане Бангладеша, Авганистана, Сирије, Пакистана, Сомалије и Индије.

Донијете су одлуке о објављивању меморандумā о разумијевању између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Републике Албаније о сарадњи у области одбране, Министарства здравља Црне Горе и Министарства здравља и социјалне заштите Републике Албаније о сарадњи у области здравства и Министарства капиталних инвестиција Црне Горе и Министарства инфраструктуре и енергетике Републике Албаније у области енергетике, који су потписани 27. фебруара 2023. године током заједничке сједнице влада двију држава.

Влада је донијела Програм коришћења средстава за послове управљања водама за 2023. годину. Програмом су обухваћене основне активности у области управљања водама, заштите вода, заштите од вода, ефикаснијег коришћења вода, као и за функционисање Водног информационог система, а за њихово финансирање су планирана средства у износу од 551.800 еура која су обезбијеђена Законом о буџету Црне Горе за 2023. годину. Предвиђена средства су намијењена за прикупљање подлога, израду и ревизију планске и пројектне документације, без чије израде није могуће извршити регулацију водотока и адекватно управљати водама. У дијелу управљања водним ресурсима, највећи износ средстава опредијељен је за уређење водотока, редовно одржавање и контролу стања. Програмом су опредијељена средства за спровођење мјера у циљу заштите квалитета вода, као и за израду студија, анализа, планова и програма. Поред оасталог, планирана је имплементација катастра загадивача вода - Фаза II, катастра водних објеката и система - Фаза III, катастра водног земљишта - Фаза IV и катастра експлоатације рјечних наноса са пројекцијом проноса наноса и предлогом мјера, као и ревизија катастара, регистара, планова и програма. Оцијењено је да се реализацијом Програма рјешавају кључни проблеми у управљању водама, испуњавају обавезе према прописима ЕУ и унапређује међународна сарадња.

Донијет је План давања концесија у области вода за 2023. годину. Ријеч је о документу којим се омогућава спровођење процедуре давања концесија у области вода, као облика подстицања приватних инвестиција у обављању привредних дјелатности од јавног интереса, ради постизања оптималне валоризације природних ресурса. План се односи на анализу и оцјену постојећег стања, и то у погледу описа конкретних концесија, локација на којима се може вршити концесиона дјелатност, оправданости јавног интереса и имовинско-правних односа. У дијелу експлоатације изворишта, предвиђена је концесија за једно извориште – „Велики Маљен“ Горња Буковица, општина Шавник – за коришћење дијела вода за потребе флаширања воде у комерцијалне сврхе, док је у дијелу црпљења подземних вода за технолошке потребе предвиђена концесија на локацији Атлас цапитал центра у Подгорици.

Влада је усвојила Информацију Заштитника имовинско – правних интереса Црне Горе за извјештајни период од 01.01.2023.године до 31.03.2023.године. У I кварталу 2023. године Заштитник је укупно примио 1.103 тужбе којима су покренути парнични поступци пред основним судовима, Привредним и Врховним судом, поступао је у 2.724 предмета изршења, као и у покренутим управним поступцима пред надлежним ПЈ Управе за катастар и државну имовину, комисијама за повраћај и обештећење, те споровима пред Управним судом у укупном броју 385. Поред осталог, Заштитник је у И кварталу имао 604 грађанска предмета, док је на захтјев државних органа које заступа у другом кварталу дао 25 мишљења. Пред Центром за алтернативно рјешавање спорова закључено је 108 поравнања, а поступао је у 241 предмету. Према подацима Министарства финансија у извјештајном периоду по основу извршних пресуда, а у односу на органе које по Закону о државној имовини заступа Заштитник, са Главног рачуна Државног трезора исплаћено је 3.236.893 еура. У циљу смањења трошкова поступка, у Извјештају се апелује на све државне органе да поступају по рачунима и фактурама, правоснажним судским пресудама и рјешењима, како би се избјегла принудна наплата и непотребно увећавање трошкова поступка извршења. Такође, потребно је да свака буџетска јединица потраживања својих запослених, која су у складу са законом, Општим и Гранским колективним уговором, а имајући у виду судску праксу у предметима из истог чињеничног и правног основа, на вријеме плаћа накнаде које запосленима припадају и тиме спријече додатне трошкове како у судским поступцима, тако и у поступцима извршења.

Усвојен је Годшњи извјештај о раду Фонда за заштиту депозита за 2022. годину. У дискусији је наглашено да је током извјештајног периода банкарски сектор наставио да даје значајан допринос опоравку домаће привреде, кроз интензивну кредитну активност, коју је пратило очување сигурности и стабилности овог сектора, подржано високим нивоом ликвидних средстава и растом депозита. На крају године, депозити у кредитним институцијама су на историјском максимуму у износу од 5.230 милиона еура, што представља годишњи раст од 24,29 %. Подаци за 2022. годину указују на стабилно пословање црногорског банкарског система, кроз показатеље ликвидности, капитализованости и оствареног позитивног финансијског резултата у овом периоду. У циљу обезбјеђења веће сигурности депозита у кредитним институцијама, односно стабилности цјелокупног финансијског система, Фонд је са Европском банком за обнову и развој закључио Уговор о „Stand-by” аранжману на износ од 50 милиона еура (јул 2020. године). Овим Уговором је омогућено да, за могући сценарио настанка заштићеног случаја код једне од кредитних институција из банкарског система, Фонд може користити наведена средства за исплату гарантованих депозита за период од пет година од дана потписивања Уговора и роком за отплату од седам година. Када се, поред наведеног, узму у обзир и сопствена средства којима Фонд тренутно располаже, може се констатовати да, у случају потребе, постоји веома велика гаранција да Фонд може испунити свој основни задатак постојања.

Влада је дала сагласност за коришћење средстава Текуће буџетске резерве, и то по 10.000 еура за КУД „Његош” Цетиње за организацију XIII Међународног фестивала фолклора „Cioff Цетиње 2023” и за Црногорски школски спортски савез за учешће на Европском првенству у кошарци за ученике/це средње школе а које ће бити организовано од 11. до 17. јуна у Скопљу.

Донијета је Одлука о утврђивању јавног интереса за непотпуну експропријацију непокретности за потребе реализације главног пројекта далековода Жичаре Котор – Ловћен 2X35 KV „Кук” и TS 35/10 KV „Кук”,  којом се стварају услови да се реализација пројекта изврши у предвиђеном року.

Влада је усвојила Извјештај о раду Инвестиционо-развојног фонда Црне Горе А.Д. за 2022. годину, са финансијским исказима, Извјештајем о стању унутрашњих контрола и Извјештајем независног ревизора за 2022. годину и предлозима одлука: о повећању капитала ИРФ-а, о затвореној понуди емисије акција постојећим акционарима по основу права прече куповине, као и о измјени Статута ИРФ-а. У Извјештају се, поред осталог, наводи да је ИРФ у 2022. години остварио позитиван пословни резултат у износу од 1.900.093 еура. Вриједност активе (имовине) ИРФ ЦГ, на 31. децембар 2022. године, износи 441.708.046 еура што представља пад од 5 % у односу на крај претходне године, док је износ капитала 93.265.800 еура, што представља раст од 5 %. Обавезе по основу извора финансирања према међународним финансијским институцијама, износе 344.789.652 еура и смањене су 7 % у односу на 2021. годину. Укупна кредитна активност за 2022. годину износила 185 милиона еура, што је 23 % изнад плана који је био 150 милиона еура.

Активности и инвестиције ИРФ ЦГ директно произилазе из Програма рада Владе и односе се на:

  • Побољшање конкурентности привреде, базирано на зеленој економији и дигиталној трансформацији, развоју приоритетних сектора, равномјерном регионалном развоју, унапређењу и модернизацији пословања, осигуравању ликвидности микро, малих и средњих предузећа и диверсификацији економских активности,
  • Подршку посебним циљним групама (млади, почетници у бизнису, жене, индивидуални пољопривредни произвођачи) у циљу стварања услова за веће запошљавање, повећање радне активности и мобилности радника, уз подршку гарантних шема и
  • Унапређење инфраструктуре неопходне за развој и повезивање руралних подручја, побољшање услова и квалитета живота за останак становништва на селу.

Усвојена је Информација о потреби дефинисања изузетака од примјене еурокодова за објекте од општег интереса чија је техничка документација завршена у претходном периоду. Изузетак су, како је појашњено на сједници, објекти од општег интереса/сложени инжењерски објекти за које је техничка документација израђена и у потпуности позитивно ревидована закључно са 31.12.2022. године и за које је тендерска процедура за избор извођача радова окончана закључно са тим датумом. За те пројекте, наглашено је у Информацији, није неопходно извршити усклађивање техничке документације са примјеном еурокодова (EN 1990- EN1999), те се на основу претходно израђеног и позитивно ревидованог главног пројекта може издати грађевинска дозвола, уз испуњеност других услова утврђених законом. С обзиром на то да се ови пројекти реализују финансијским средствима која су обезбјеђена у оквиру капиталног буџета Црне Горе, те из средстава кредитних линија медународних финансијских институција, јасно је да би поновни процес пројектовања изискивао у првом реду успоравање реализације датих пројеката, те кашњења у њиховој динамици и новим трошковима у пројектовању и ревизији.

Влада је издала урбанистичко-техничке услове за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса – соларне електране, по захтјеву „БСД МОНТ“ д.о.о. из Подгорице. Локација за изградњу објекта је земљиште на више катастарских парцела у КО Вуча у Рожајама. Према претходно спороведеним анализама од стране подносиоца захтјева, утврђено је да је максимални могући капацитет будуће соларне електране cca 123 MW наизмјеничне струје. У складу са Законом, претходно су прибављена мишљења органа државне управе надлежних за заштиту животне средине, пољопривреду и шумарство, органа управе надлежног за заштиту културних добара на којој се земљиште налази и правних лица надлежних за услове прикључења на инфраструктуру.

Усвојена је Информација о потписивању Анекса Споразума између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Републике Словеније о војнотехничкој сарадњи и прихватила Анекс Споразума. Споразум између министарстава одбране двију држава о војнотехничкој сарадњи, која се темељи на узајамном поштовању и обостраној користи, као и промоцији сарадње истраживачких, технолошких и привредних субјеката на пољу одбране, потписан је 2018. године. Анекс предвиђа могућност реализације додатне сарадње за набавке наоружања, војне и друге опреме за потребе одбране.

Поред осталог, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.


57. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Предлог уредбе о измјенама Уредбе о посебном додатку на основну зараду, посебним накнадама трошкова и другим примањима за вријеме рада у дипломатско-конзуларном представништву Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о измјенама и допуни Одлуке о увођењу међународних рестриктивних мјера утврђених одлукама Савјета Европске уније поводом ситуације у Украјини Материјал Закључци
4.Предлог одлуке о привременом ослобађању од прибављања визе за имаоце важећих страних путних исправа са дозволом боравка у Уједињеним Арапским Емиратима Материјал Закључци
5.Предлог одлуке о објављивању Меморандума о разумијевању између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Републике Албаније о сарадњи у области одбране Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о објављивању Меморандума о разумијевању између Министарства здравља Црне Горе и Министарства здравља и социјалне заштите Републике Албаније о сарадњи у области здравства Материјал Закључци
7.Предлог одлуке о објављивању Меморандума о сарадњи између Министарства капиталних инвестиција Црне Горе и Министарства инфраструктуре и енергетике Републике Албаније у области енергетике Материјал Закључци
8.Предлог програма коришћења средстава за послове управљања водама за 2023. годину Материјал Закључци
9.Предлог плана давања концесија у области вода за 2023. годину с Извјештајем са јавне расправе Материјал Закључци
10.Информација Заштитника имовинско – правних интереса Црне Горе за извјештајни период од 01.01.2023. године до 31.03.2023. године Материјал Закључци
11.Информација о неизмиреним дуговањима које Црна Гора има према Организацији Уједињених нација за индустријски развој (UNIDO) Материјал Закључци
12.Годишњи извјештај о раду Фонда за заштиту депозита за 2022. годину Материјал Закључци
13.Захтјев за давање сагласности за попуну радних мјеста у Министарству јавне управе која нису предвиђена Кадровским планом Министарства јавне управе за 2023. годину Материјал Закључци
14.Кадровска питања Закључци
14.1Предлог за именовање Савјета за НАТО Материјал
14.2Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за биомедицину и трансплантацију у Министарству здравља Материјал
14.3Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за здравствену заштиту, фармакологију и регулисане професије у Министарству здравља Материјал
14.4Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Управе за извршење кривичних санкција Материјал
14.5Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
14.6Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
14.7Предлог за именовање директора Управе за газдовање шумама и ловиштима Материјал
14.8Предлог за разрјешење члана Управног одбора Фонда пензијског и инвалидског осигурања Црне Горе Материјал
14.9Предлог за именовање члана Управног одбора Фонда пензијског и инвалидског осигурања Црне Горе Материјал
14.10Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за нормативне послове и развој полиције у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.11Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за управне послове, држављанство и странце у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.12Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за међународну сарадњу, европске интеграције и пројекте у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.13Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за заштиту и спашавање у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.14Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за нормативне послове и развој полиције у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.15Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за управне послове, држављанство и странце у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.16Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за међународну сарадњу, европске интеграције и пројекте у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.17Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за заштиту и спашавање у Министарству унутрашњих послова Материјал
14.18Предлог за разрјешење и именовање чланова Комисије за оцјењивање пројеката који се финансирају из капиталног буџета државе Материјал
14.19Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћника директора Управе за сарадњиу са дијаспором-исељеницима Материјал
14.20Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Управе за сарадњиу са дијаспором-исељеницима Материјал
14.21Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за статистику Материјал
14.22Предлог за одређивање вршиоца дужности секретара Министарства европских послова Материјал
14.23Предлог за разрјешење и именовање члана Управног одбора Фонда за здравствено осигурање Црне Горе Материјал
14.24Предлог за разрјешење члана Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу Спортски центар „АДА“ Пљевља Материјал
14.25Предлог за именовање чланице Одбора директора Друштва са ограниченом одговорношћу Спортски центар „АДА“ Пљевља Материјал
14.26Предлог за именовање Партнерског савјета за регионални развој Материјал
14.27Предлог за избор члана Одбора директора „Нови Првоборац“ АД Херцег Нови Материјал
14.28Предлог за одређивање пуномоћника-представника државног капитала на XX редовној Скупштини акционара „Нови Првоборац“ АД Херцег Нови Материјал
14.29Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Директората за научноистраживачку дјелатност у Министарству науке и технолошког развоја Материјал
14.30Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Управе за игре на срећу Материјал
14.31Предлог за разрјешење пословне директорице ЈУ Центар савремене умјетности Црне Горе Материјал
14.32Предлог за разрјешење умјетничке директорице ЈУ Центар савремене умјетности Црне Горе Материјал
14.33Предлог за именовање директора ЈУ Музеј савремене умјетности Црне Горе Материјал
14.34Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералне директорице Генералног директората за НАТО и политику безбједности у Министарству вањских послова Материјал
14.35Предлог за престанак мандата секретарке Министарства јавне управе Материјал
14.36Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства јавне управе Материјал
14.37Предлог за престанак вршења дужности в.д. генералног директора Директората за ефикасну имплементацију добре јавне управе у Министарству јавне управе Материјал
14.38Предлог о именовању директора Агенције за контролу и обезбјеђење квалитета високог образовања Материјал
14.39Предлог за одређивање пуномоћника - представника државног капитала на Скупштини акционара "Монтенегроберза" АД Подгорица Материјал
14.40Предлог за одређивање пуномоћника – представника државног капитала на редовној Скупштини акционара „Жељезнички превоз Црне Горе“ АД Подгорица Материјал
14.41Предлог за избор члана Одбора директора "Монтенегроберзе" АД Подгорица Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
15.Предлог одлуке о преносу права располагања на непокретностима Општини Даниловград ради остваривања јавног интереса – изградње кружне раскрснице Материјал Закључци
16.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Херцег Нови за отуђење непокретности Материјал Закључци
17.Предлог одлуке о давању претходне сагласности Општини Котор за отуђење непокретности - размјену са д.о.о. „Црногорски електродистрибутивни систем“ Материјал Закључци
18.Извјештај о закључивању Међународног споразума између Европске уније и Црне Горе о учешћу у програму „Single Market Programme 2021-2027“ Материјал Закључци
19.Извјештај о раду Министарства европских послова за 2022. годину Материјал Закључци
20.Предлог платформе за учешће предсједника Владе Црне Горе и руководиоца радом Министарства вањских послова др Дритана Абазовића на Конференцији о опоравку Украјине (Ukraine Recovery Conference - URC23), 21-22. јун 2023, Лондон, Уједињено Краљевство Велике Британије и Сјеверне Ирске Материјал Закључци
21.Предлог платформе за учешће црногорске делегације на XIV састанку Пододбора за унутрашње тржиште и конкуренцију, Подгорица, 20. јун 2023. године, хибридни формат Материјал Закључци
22.Предлог платформе за учешће министра спорта и младих Василија Лалошевића, на Европским играма у Кракову, у периоду од 20. до 23. јуна 2023. године Материјал Закључци
23.Предлог платформе за учешће министра спорта и младих Василија Лалошевића, на VII Међународној конференцији министара и високих државних службеника задужених за физичко васпитање и спорт, који је организован од стране UNESCO, у периоду од 26. до 29. јуна 2023. године, у Бакуу, Азербејџан Материјал Закључци
24.Предлог за коришћење средстава Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
25.Предлог за коришћење средстава Текуће буџетске резерве Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
26.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Штампар Макарије“ из Подгорице за давање у закуп просторија уписаних у лист непокретности број 4336 КО Подгорица I, Главни град Подгорица у својини Црне Горе Материјал Закључци
27.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Бошко Стругар“ из Улциња за давање у закуп просторија уписаних у лист непокретности број 3143 КО Улцињ, општина Улцињ у својини Црне Горе Материјал Закључци
28.Захтјев за давање сагласности за попуну радног мјеста које није предвиђено Кадровским планом Управе за заштиту културних добара за 2023. годину Материјал Закључци
29.Питања и предлози
29.1Предлог одлуке о утврђивању јавног интереса за непотпуну експропријацију непокретности за потребе реализације главног пројекта далековода Жичаре Котор – Ловћен 2X35 KV “Кук” и ТС 35/10 KV “Кук”, Материјал Закључци
29.2Извјештај о раду Инвестиционо-развојног фонда Црне Горе А.Д. за 2022. годину, са финансијским исказима, Извјештајем о стању унутрашњих контрола и Извјештајем независног ревизора за 2022. годину и предлозима Одлука Материјал Закључци
29.3Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства јавне управе Материјал Закључци
29.4Предлог за измјену закључка Владе Црне Горе, број 07-900/23-2721/2 од 8. јуна 2023. године, са сједнице Владе од 8. јуна 2023. године Материјал Закључци
29.5Предлог информације о потреби дефинисања изузетака од примјене еурокодова за објекте од општег интереса чија је техничка документација завршена у претходном периоду Материјал Закључци
29.6Предлог Урбанистичко - техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса – соларне електране, по захтјеву „BSD MONT“ д.о.о. из Подгорице Материјал Закључци
29.7Информација о потписивању Анекса Споразума између Министарства одбране Црне Горе и Министарства одбране Републике Словеније о војнотехничкој сарадњи Материјал Закључци
29.8Информација о тендерима за извођење радова на регулацији и уређењу ријеке Лим на локацијама у Бијелом Пољу и Беранама - одступања цијена радова понуђених на тендерима у односу на цијене из пројектне документације -ИНТЕРНО
30.Информација о затеченом и актуелном стању у Управи за људске ресурсе – ИНТЕРНО
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?