Саопштење са 68. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 68. сједници којом је предсједавао потпредсједник Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику мр Алекса Бечић, донијела Програм рада Владе за 2025. годину и усвојила Извјештај о реализацији Средњорочног програма рада Владе 2024–2027. за 2024. годину. Програм рада Владе представља инструмент за спроводјење циљева из Средњорочног програма рада Владе 2024 - 2027. Полазне основе за припрему Програма рада Владе су средњорочни програм рада Владе и мјере економске политике за текућу годину, као и обавезе које произилазе из закона и стратешких докумената и процеса приступања Црне Горе Европској унији. Сви приоритети и циљеви дефинисани Средњорочним програмом рада Владе 2022-2024, детаљније се разрађују кроз годишње програме рада, у којима су дефинисане конкретне активности, у стратешком и нормативном оквиру, које доприносе остварењу зацртаних циљева. Успјешност у реализацији обавеза предвиђених годишњих програмом се огледа како у њиховој појединачној реализацији, тако и у доприносу достизању планираних вриједности индикатора учинка. Програмом рада Владе за 2025. планирано је укупно 414 активности, од чега 238 у тематском и 176 у нормативном дијелу.

Усвојен је Извјештај о реализацији обавеза из Програма приступања Црне Горе Европској унији 2024–2027. за 2024. годину, као и Програм приступања Црне Горе Европској унији 2025–2026. године.

Влада је усвојила Акциони план за испуњење препорука из Извјештаја Европске комисије о Црној Гори за 2024. годину. Извјештај Европске комисије (ЕК) о Црној Гори за 2024. годину објављен је у октобру 2024. и представља важан механизам праћења резултата Црне Горе на плану приступања Европској унији. Такође, овај документ даје јасне смјернице и препоруке за даље убрзање процеса европске интеграције, а нарочито имајући у виду одлучност Владе да све обавезе из преговарачког процеса заврши до краја 2026. године, као и Барометар 26, платформу о заједничким обавезама за окончање преговора са Европском унијом (ЕУ). Министарство европских послова је пажљиво анализирало Извјештај и приступило примјени једног планског документа кроз који су адресиране све препоруке ЕК на плану реформе јавне управе и 31 поглавља правне тековине ЕУ, са изузетком поглавља 23 и 24 за која ће бити припремљени посебни акциони планови. Кроз Извјештај је констатовано да су реформе у области владавине права крунисане добијањем Извјештаја о испуњености привремених мјерила (IBAR), успјешно постављена Реформска агенда, идентификован напредак у поглављима 7 – Право интелектуалне својине, 10 – Информатичко друштво и медији и 20 – Предузетништво и индустријска политка, која су привремено затворена на Међувладиној конференцији која је одржана 16. децембра 2024, у Бриселу. Овај успјех је одраз посвећености Владе и администрације свим реформама из ЕУ агенде, а Акциони план ће управо послужити за мапирање свих наредних корака на плану испуњења обавеза из преосталих преговарачких поглавља. Објективно постављене оцјене у Извјештају ЕК јасно показују у којим областима је потребно уложити додатне напоре, па Министарство европских послова у том смислу третира све препоруке као вриједне смјернице које ће држави помоћи да убрза испуњење преосталих обавеза и оснажи реформски процес. Циљ је да се кроз документ прати реализација препорука и на тај начин одржи динамика и пуна посвећеност свих актера, са крајњим циљем да Црна Гора постане 28 чланица Европске уније. Поред тога, овај документ представља додатни механизам кроз који ће се вршити мониторинг процеса европске интеграције и биће јавно доступан како би грађанке и грађани, цивилни сектор и све заинтересоване стране могле пратити динамику процеса. Акциони план припремљен је у табеларном облику за свих шест кластера, односно прати структуру Извјештаја ЕК, а извјештавање ће бити такође у формату табеларног приказа, на кварталном нивоу.

Утврђен је Предлог закона о потврђивању Споразума о Централноевропском програму размјене за универзитетске студије. Споразум има за циљ постизање регионалне академске размјене и дугорочне академске сарадње кроз квалитетне универзитетске мреже и признавање периода студирања у иностранству, као и квалификацијје високог образовања између универзитета, те подстицање развоја Централноевропске димензије универзитетског наставног плана и програма. Споразум се састоји од 13 чланова у којима се дефинише начин сарадње између уговорних страна у области високог образовања и са њим повезног истраживања, а нарочито међууниверзитетска сарадња и мобилност и њихова промоција у складу са овим споразумом. Њиме су, такође, дефинисана питања стипендија, односно грантова који покривају трошкове живота, лабараторијских прегледа, смјештаја и основног здравственог осигурања за кориснике ових стипендија. Дефинисани су, надаље, услови под којима лице може да стекне ову стипендије, као и лица која могу да буду њени корисници. Предвиђено је оснивање Заједничког комитета у циљу обезбјеђивања примјене овог споразума и одобравања извјештаја о процјени, као и доношења одлука о поступку избора CEEPUS IV мрежа. Споразумом се оснива Централна CEEPUS канцеларија у Бечу која има правну способност која је потребна за обављање њених функција. Споразумом се уређују питања надлежности и руководиоца ове канцеларије. Студијски боравци се одобравају за редовне семестарске активности, који могу трајати од 3 до 10 мјесеци и за краће студијске боравке у циљу израде тезе/дисертација или реализације заједничког пројекта, у трајању од 1 до 3 мјесеца. У оквиру формираних CEEPUS мрежа, партнерски универзитети могу радити на развоју заједничких активности као што су заједнички развојни пројекти, развој заједничких студијских програма и организовати љетње школе и екскурзије. Црна Гора у програму CEEPUS учествује са 165 мјесеци размјене. Утврђен је и начин рјешавања спорова између уговорних страна, као и отвореност за приступање државама које нису уговорне стране CEEPUS III споразума на основу једногласне одлуке Заједничког комитета. Дефинисано је да овај споразум ступа на снагу 1. маја 2025. године, након што државе потписнице депонују свој инструмент одобрења.

Влада је усвојила Информацију о партиципацији трошкова смјештаја и исхране студената Медицинског факултета – Студијски програм за примијењену физиотерапију у Игалу. На иницијативу Универзитета Црне Горе (УЦГ), препознајући проблем студената Медицинског факултета – Студијски програм за примијењену физиотерапију у Игалу, суочени са недостатком адекватног смјештаја и исхране, покренута је процедура за рјешавање овог проблема. Наиме, цијена смјештаја и исхране за студенте у овом региону износи 400 до 500 еура мјесечно, што представља значајан трошак за студенте, посебно због тренутних економско-социјалних услова. Како би се помогло студентима и омогућили им повољнији услови за наставак студирања, Министарство ће бити укључено у партиципацију трошкова смјештаја и исхране, у циљу смањења финансијског оптерећења на студенте у мјесечном износу од 100 еура по студенту, почев од 1. марта до 1. јула 2025. године, тако да је за ову намјену одобрено укупно 47.000 еура из буџетских средстава.Такође, Универзитет Црне Горе ће из сопствених средстава издвојити исти износ од 100 еура по студенту на мјесечном нивоу, односно 47.000 еура укупно. Важно је истаћи да се партиципација односи на студенте који студирају ван мјеста пребивалишта, тј. нијесу из Херцег Новог, што је према евиденцији Медицинског факултета 116 студената. Додатно, ради се о студентима који би, да су уписани на другим универзитетским јединицама, у срединама у којима постоје домови ученика и студената остварили право на смјештај у истим, чиме би се значајно олакшали њихови трошкови живота. Такође, треба напоменути да је подршка у виду партиципације кључна за омогућавање равноправног приступа образовању и подстицању академске изврсности. Узимајући у обзир важност подршке образовању и потребну помоћ студентима који настоје постићи успјех у својим академским циљевима, оцијењено је да ова иницијатива представљала значајан корак према обезбјеђивању бољих услова за студенте на овом студијском програму.

Усвојена је Информација за давање сагласности за доношење одлуке о покретању поступка за попуну радних мјеста, јавним оглашавањем, за 96 лица која су завршила ЈУ Вишу стручну школу "Полицијска академија" у Даниловграду, у звању приправник/ца. Тим поводом, Влада је дала сагласност за доношење наведене одлуке. Будући да је XVI генерација полазника ЈУ Више стручне школе "Полицијска академија" у Даниловграду, завршила школовање дана 02.11.2024. године, оцијењено је да је у интересу је државе да полазници ове генерације што прије започну са радом, односно оспособљавањем за самостално вршење послова. Држава Црна Гора има директан интерес да одмах по завршетку школовања омогући запошљавање полазницима ЈУ Више стручне школе "Полицијска академија". Њихово укључивање у рад у што краћем року након завршетка школовања, не само да оправдава уложена финансијска средства, веé и осигурава континуитет кадровске попуне у Управи полиције, чиме се директно јача оперативна способност службе и унапредује безбједност градана. Стога је нужно, у што краћем року донијети одлуку о покретању поступка за попуну радних мјеста, јавним оглашавањем, за 91 лице (полазници XVI генерације) и 5 лица (полазници XV генерације) која су завршила ЈУ Вишу стручну школу “Полицијска академија" у Даниловграду, у звању приправник/ца.

Влада је донијела Акциони план за испуњавање завршних мјерила у преговарачком поглављу 8 – Конкуренција. Имплементација овог Акционог плана унаприједиће правни и институционални оквир Црне Горе у областима заштите конкуренције, контроле концентрација и државне помоћи, усклађујући националне политике са правном тековином ЕУ. Документ дефинише конкретне активности које морају бити завршене до краја 2026, омогућавајући Црној Гори да у потпуности испуни захтјеве ЕУ у области политике конкуренције и затвори ово преговарачко поглавље. Ове реформе ће додатно ојачати тржишну конкуренцију, побољшати пословно окружење и осигурати једнаке услове за све учеснике на тржишту, чиме ће се подстаћи одрживи економски раст и привлачење инвестиција. Акциони план третира завршна мјерила и одређене индивидуалне критеријуме задате Заједничком позицијом ЕУ за поглавље 8 кроз сет од 36 конкретних активности. Потпуним испуњавањем обавеза дефинисаних овим документом, Црна Гора ће направити кључан корак ка затварању преговора и интеграцији у јединствено тржиште Европске уније.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

68. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

68. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији
2.Предлог програма рада Владе за 2025. с Извјештајем о реализацији Средњорочног програма рада Владе 2024 - 2027. за 2024. годину Материјал
3.Извјештај о реализацији обавеза из Програма приступања Црне Горе Европској унији 2024-2027. за 2024. годину Материјал
4.Предлог програма приступања Црне Горе Европској унији 2025-2026. Материјал
5.Предлог акционог плана за испуњење препорука из Извјештаја Европске комисије о Црној Гори за 2024. годину Материјал
6.Предлог закона о потврђивању Споразума о Централноевропском програму размјене за универзитетске студије Материјал
7.Предлог уредбе о измјенама и допуни Уредбе о листи војне опреме и производа, поступку и начину спровођења јавних набавки у области одбране и безбједности Материјал
8.Завршни извјештај о реализацији ревидоване Стратегије развоја шумарства (2018-2023)-ОДГОЂЕНО
9.Кадровска питања
9.1Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Директората за енергетску ефикасност у Министарству енергетике Материјал
9.2Предлог за разрјешење четири члана Савјета за приватизацију и капиталне пројекте Материјал
9.3Предлог за именовање шест чланова Савјета за приватизацију и капиталне пројекте Материјал
9.4Предлог за разрјешење члана Управног одбора Центра за стручно образовање Материјал
9.5Предлог за именовање чланице Управног одбора Центра за стручно образовање Материјал
9.6Предлог за именовање предсједника, чланова и секретарке Савјета за NATO Материјал
9.7Предлог за постављење секретара Министарства поморства Материјал
9.8Предлог за именовање савјетника за односе са јавношћу потпредсједника Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику Материјал
9.9Предлог за престанак дужности државне секретарке у Министарству просвјете, науке и иновација Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
10.Предлог одлуке о Савјету за сарадњу органа државне управе и невладиних организација Материјал
11.Предлог одлуке о измјенама и допуни Одлуке о организовању јавних установа центара за социјални рад Материјал
12.Информација у вези статуса лица из Украјине под привременом заштитом у Црној Гори с Предлогом одлуке о измјени Одлуке о одобравању привремене заштите лицима из Украјине Материјал
13.Предлог одлуке о оснивању Јавне предшколске установе „Звјездани врт Зета“ у Зети Материјал
14.Информација о статусу спровођења пројеката планираних Годишњим IPA акционим програмом за Црну Гору за 2021. годину Материјал
15.ИНТЕРНО
16.Информација о закључивању Меморандума о разумијевању између Министарства вањских послова Црне Горе и Министарства вањских послова и вањске трговине Републике Сјеверне Македоније у области дипломатске обуке с Предлогом меморандума-ОДГОЂЕНО
17.Информација о учешћу Црне Горе на Специјализованој изложби Expo 2027 Београд Материјал
18.Информација о реализацији пројеката са Листе развојних пројеката у области туризма у склопу Посебног програма улагања од посебног значаја за привредни и економски интерес Црне Горе Материјал
19.Информација о стању Посебног програма улагања од посебног значаја за привредни и економски интерес Црне Горе на 31. јануар 2025. године (финансијски аспект) Материјал
20.Информација Заштитника имовинско - правних интереса Црне Горе, за извјештајни период од 01.10.2024. године до 31.12.2024. године Материјал
21.Информација у вези са давањем овлашћења инспекторима у Здравствено - санитарној инспекцији Министарства здравља којима истиче мандат до реизбора Материјал
22.Предлог одговора на питања страна уговорница Заједничке конвенције на Пети национални извјештај о имплементацији обавеза које проистичу из Заједничке конвенције о сигурности управљања истрошеним горивом и сигурности управљања радиоактивним отпадом Материјал
23.Предлог изјаве о посвећености Владе Црне Горе превенирању и заштити дјеце од насиља Материјал
24.Четврти национални извјештај и Први двогодишњи извјештај о транспарентности Црне Горе ка Оквирној конвенцији Уједињених нација о климатским промјенама Материјал
25.Предлог платформе за учешће министарке европских послова Маиде Горчевић на неформалном састанку министара европских послова (GAC), 17-18. 2. 2025. године, Варшава, Република Пољска Материјал
26.Предлог платформе о службеној посјети Новице Вуковића, министра финансија, Бриселу, Белгија, у периоду од 18. до 20. фебруара 2025. године Материјал
27.Предлог платформе о учешћу министарке туризма мр Симониде Кордић, са делегацијом, на 19. пленарној сесији Парламентарне скупштине Медитерана (PAM), Рим, Италија, од 17. до 22. фебруара 2025. године Материјал
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
28.Предлог одлуке о накнади за урбану санацију Општине Зета Материјал
29.Предлог одлуке о варијабилном дијелу зараде за запослене у Јавној установи Културно-информативни центар „Будо Томовић“ Подгорица Материјал
30.Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Основног суда у Котору Материјал
31.Предлог правилника о измјени и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Суда за прекршаје у Подгорици Материјал
32.Предлог правилника о измјени Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Основног суда у Херцег Новом Материјал
33.Предлог правилника о измјенама и допунама Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Основног државног тужилаштва у Беранама Материјал
34.Предлог за давање сагласности за давање у закуп непокретности, на период од 5 година, уз могућност продужења, и то: дијела катастарске парцеле бр. 580, у површини од 5.000 m² из листа непокретности број 80 КО Пода - Бијело Поље у својини Црне Горе - субјекат располагања Влада Црне Горе, путем јавног надметања с Предлогом уговора Материјал
35.Предлог за давање сагласности ЈУ ОШ „Октоих“, Подгорица за давање у закуп непокретности уписане у Лист непокретности број 6996 КО Подгорица III, општина Подгорица у својини Црне Горе Материјал
36.Питања и предлози
36.1Предлог платформе за учешће црногорске делегације на XIV састанку Одбора за стабилизацију и придруживање, који ће се, у хибридном формату, одржати у Бриселу, 18. фебруара 2025. године Материјал
36.2Информација о партиципацији трошкова смјештаја и исхране студената Медицинског факултета – Студијски програм за примијењену физиотерапију у Игалу Материјал
36.3Усмена информација о сарадњи са Законодавним одбором Скупштине Црне Горе
36.4Усмена информација о активацији дигиталних сертификата за потписивање електронских докумената
36.5Информацију о формирању Међуресорне радне групе са задатком координације активности и пружања подршке за имплементацију пројекта „Ocean Race Europe 2025“ Материјал
36.6Информација за давање сагласности за доношење одлуке о покретању поступка за попуну радних мјеста, јавним оглашавањем, за 96 лица која су завршила ЈУ Вишу стручну школу "Полицијска академија" у Даниловграду, у звању приправник/ца Материјал
36.7Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредаба члана 54 став 2 тачка 5 и ст. 4, 5, 8 и 9 Закона о спречавању прања новца и финансирања тероризма ("Службени лист ЦГ", бр. 110/23 и 65/24), коју су поднијеле судије Врховног суда Црне Горе Материјал
36.8Предлог амандмана на Предлог закона о измјенама и допунама Закона о спречавању прања новца и финансирања тероризма Материјал
36.9Информација о скринингу легислативе у контексту испуњавања обавеза дефинисаних завршним мјерилом 4 у преговарачком поглављу 3 – Право оснивања предузећа и слобода пружања услуга Материјал
36.10Предлог акционог плана за испуњавање завршних мјерила у преговарачком поглављу 8 – Конкуренција Материјал
36.11Предлог платформе за радну посјету министра дијаспоре Мирсада Аземовића Београду, Република Србија 25 - 27. фебруар 2025. године Материјал
IV НА УВИД
-Извјештај о посјети министра правде, мр Бојана Божовића, Лондону, Уједињено Краљевство Велике Британије и Сјеверне Ирске, у периоду 12-15. јануар 2025. године Материјал
-Извјештај са учешћа министарке европских послова Маиде Горчевић на свечаности поводом потписивања и додјеле уговора крајњим корисницима I позива SPF пројекта EmBRACE, Мостар, Босна и Херцеговина, 4. фебруар 2025. године Материјал
-Извјештај са радне посјете министарке европских послова Маиде Горчевић, Варшава, Република Пољска, 30-31. јануар 2025. године Материјал
-Извјештај о радној посјети министра дијаспоре Мирсада Аземовића, Краљевини Низоземској, 31. јануар - 3. фебруар 2025. године Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?