Саопштење са пете сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 5. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, усвојила Информацију о Извјештају Европске комисије за Црну Гору 2023. Документ садржи сажети приказ оцјена о годишњем напретку и општој спремности за чланство у ЕУ у области политичких критеријума и поглавља владавине права (поглавља 23 и 24) и препорука за унапређење стања у овим областима, као и приказ оцјена о годишњем напретку и општој спремности у појединачним поглављима правне тековине ЕУ. Израђена је и упоредна анализа годишњег напретка и опште спремности за чланство у ЕУ у појединачним поглављима правне тековине ЕУ између Извјештаја ЕК за Црну Гору 2022. и Извјештаја за 2023. годину, као и упоредна анализа годишњег напретка и опште спремности за чланство у ЕУ земаља Западног Балкана, Турске, Украјине, Грузије и Молдавије.

Донијета је Одлука о успостављању структуре за преговоре о приступању Црне Горе Европској унији. Доношењем нове Одлуке су успостављене правне претпоставке за иновирање укупне структуре за преговоре, односно створени су услови за бољу и ефикаснију координацију обавеза преговарачког процеса у наредном периоду, имајући у виду бројне структурне и кадровске промјене које су наступиле формирањем нове Владе, као и потребу да се у пуном капацитету брже, квалитетније и одговорније испуне преостале обавезе из преговарачког процеса. Одлуком је прописано да структуру за преговоре чини: Колегијум за преговоре, Главни преговарач за преговоре о приступању Црне Горе Европској унији, Савјет за владавину права, Преговарачки тим за вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији и преговарачке радне групе за припрему и вођење преговора о приступању Црне Горе Европској унији по појединим поглављима преговора. Успостављањем нове структуре ће се додатно убрзати динамика преговарачког процеса, односно испуњавање завршних мјерила по поглављима правне тековине ЕУ, као и привремених мјерила у поглављима 23 и 24. Такође, овом Одлуком се дефинише структура сваког од ових радних тијела, уз обавезу увођења института Главног преговарача, који ће вршити послове руковођења радом Преговарачког тима и одговарати за свој рад Влади и министру европских послова.

Влада је утврдила Предлог закона о измјени Закона о рачуноводству у јавном сектору којим се, због објективних околности, предлаже одлагање почетка његове примјене за три године, са 1. јануара 2024. године на 1. јануар 2027. године, како би се створили услови за имплементацију нове рачуноводствене регулативе. У дискусији је истакнуто да је за примјену овог Закона потребно обезбиједити адекватно и изузетно захтјевно IT рјешење, које ће подржавати вођење буџетског рачуноводства и финансијско извјештавање у складу са обрачунским рачуноводственим принципом, а које се у великом дијелу разликује од постојећег рачуноводственог информационог система, који подржава готовински рачуноводствени принцип.

Донијета је Уредба о допуни Уредбе о критеријумима за унутрашњу организацију и систематизацију послова у органима државне управе којом је прописано је да се у органу државне управе надлежном за европске послове може организовати Национална канцеларија за преговоре о приступању Црне Горе Европској унији, а којом ће руководити главни преговарач. У расправи је закључено да ће се јаснијим позиционирањем главног преговарача и његовим враћањем у преговарачку структуру убрзати започети интеграциони процес уласка Црне Горе у ЕУ.

Влада је донијела Одлуку о образовању Савјета за иновације и паметну специјализацију којим ће предсједавати министарка просвјете, науке и иновација. Црна Гора је 2019. године усвојила, уз званично одобрење Европске комисије, Стратегију паметне специјализације (2019-2024), која представља „Made in EU“ приступ оптимизацији инвестиција у истраживање и иновације у ЕУ регионима и земљама чланицама (укључујући земље кандидате). Паметна специјализација често се означава као хоризонтална стратегија или обухватна развојна стратегија Црне Горе. Њеним преиначењем ка концепту „одрживе паметне специјализације: S3 >> S4“, на којем се у ЕУ инсистира након усвајања Зеленог споразума (Green Deal), отворена је могућност да унапријеђена S3 стратегија Црне Горе (S4.me) обухвати развој базиран на знању, уз рационално коришћење ресурса и поштовање међународних конвенција и циљева у погледу смањења негативних утицаја на климатске промјене.

Дата је сагласност на Приједлог одлуке о утврђивању коефицијената за зараде запослених у Јавној установи Музеј Бијело Поље. У складу Законом о зарадама запослених у јавном сектору, Одлуком се стварају услови за имплементацију Гранског колективног уговора за област културе у дијелу утврђивања коефицијената за зараде запослених у овој Установи, зависно од нивоа квалификације образовања, сложености послова, одговорности или других елемената битних за вредновање одређеног посла.

Влада је издала Урбанистичко – техничке услове за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса – вјетроелектране „Сињајевина – Part I, а по захтјеву „ENERGY 2“ д. о. о. Подгорица. Локација за изградњу предметног објекта је на земљишту у захвату КО Липовска Бистрица, општина Колашин, укупне површине cca 279 ha. Према достављеној прелиминарној процјени, у оквиру комплекса вјетроелектране предвиђена је изградња 17 вјетрогенератора, укупне инсталисане снаге 112.20 MW.

Усвојена је Информација са 17. сједнице Одбора директора АД „Плодови Црне Горе“, Подгорица одржане 3. новембра 2023. године, а у вези доношења одлука о разрјешењу и именовању извршног директора и секретара друштва. У Информацији се наводи да је ово Друштво основано 2004. године као акционарско, у коме Влада има 25,96 %, Главни град 52,74, Удружење пољопривредних произвођача воћа и поврћа „Ратар“ 10,65 % и Удружење пољопривредних произвођача „Малесија“ 10,65 %. Иако је Друштво основано са циљем да врши откуп вишка пољопривредних производа, његова цјелокупна имовина је дата у закуп, те се активности пословања своде на наплату закупнина и да се из тих средстава обебиједе зараде и подмире остали расходи, од чега апсолутно никаквог интереса нема ни држава ни пољопривредни произвођачи због којих је оновано. Имајући у виду да Одбор директора Друштва приликом доношења спорних одлука није уважио предлоге представника Владе да се достави потребна документација, Влада је задужила Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде да Заштитнику имовинско-правних интереса Црне Горе достави Информацију на даље поступање и утврђивање да ли је начињена финансијска штета Друштву и држави. Такође, Министарство је задужено да у сарадњи са Главним градом Подгорица и осталим акционарима у року од 7 дана припреми и Влади достави Анализу пословања АД „Плодови Црне Горе“, са приједлогом мјера.

Влада је усвојила Информацију о Имплементацији платформе за Цертификационо тијело (CA) и Информационог система за електронско управљање документима и управљање процесом електронских сједница Владе. Имплементација Цертификационог тијела (CA) – Министарство јавне управе, у складу са Законом о електронској идентификацији и електронском потпису, пружа електронске услуге повјерења органима државне управе, односно обезбјеђује и издаје дигиталне сертификате за запослене у органима државне управе (сходно важећој Уредби о организацији и начину рада државне управе за укупно 19 министарстава и 25 органа управе). Електронска идентификација је поступак коришћења идентификационих података у електронском облику, који на јединствен начин представљају физичко лице, правно лице или орган власти. С обзиром на то да се постојећи системи користе од 2010. до 2023. године и функционишу на застарјелим платформама, биће успостављени нови системи, засновани на најсавременијим технологијама и у складу са најбољим свјетским праксама и међународним стандардима који уређују ову област и област информационе безбједности. У циљу реализације Пројекта, Влада је донијела закључке којима су задужени надлежни органи да формирају тимове за праћење, управљање, развојни тим и тим за анализу бизнис процеса и тестирање.

Усвојена је Информација о закључивању Оквирног споразума о међународној сарадњи између Министарства здравља Црне Горе и Assistance Publique – Hopitaux de Paris, AD-HP International и прихваћен текст Споразума. Споразумом је предвиђено више активности и то: размјена здравствених радника и студената, а складу са прописима који су на снази у обијема државама; размјена добрих пракси у области здравствене заштите; програми клиничких истраживања, као и било која друга област за коју се стране договоре. Како је истакнуто у дискусији, поред значајног доприноса унапређењу здравственог система кроз усавршавање здравстевног кадра и других планираних облика сарадње, потписивање овог Споразума значајно це унаприједити развој билатералних и пријатељских односа са Француском. Споразумом је такође предвидено да болница AP-HP може повјерити реализацију неких специфичних захтјева за експертизу, тачније израду студија које претходе изградњи нове универзитетске болнице, својој приватној филијали AP-HP international. У том случају, захтјев за посебну експертизу биће предмет уговора између AP-HP international и Министарства здравља Црне Горе.

Влада је усвојила Информацију у области спрјечавања прања новца и финансирања тероризма. У Информацији се наводи да је ове године спроведен пети круг евалуације од стране MANIVALA (Комитет експерата Савјета Европе за процјену спречавања прања новца и финансирања тероризма), као тијела Савјета Европе, које би половином децембра ове године требало да усвоји извјештај, који би, у случају да оцјене буду лоше, Црну Гору могао ставити на сиву листу FATF (Радна група за финансијску акцију) тј. држава које не примјењују или мало примјењују мјере за спрјечавање прања новца и финансирања тероризма. Евалуација је рађена прије мандата ове Владе, па, имајући у виду да је у питању затечено стање, констатовано је да евентуално стављање Црне Горе на сиву листу, не може бити резултат ове Владе. У дискусији је наглашено да би стављањем државе на сиву листу могло доћи до опадања њеног кредитног рејтинга, као успоравања у реализацији иностраних инвестиција које долазе са простора држава које у потпуности поштују правила у области спречавања прања новца и финансирања тероризма. Имајући то у виду, Влада ће предузети све неопходне мјере како би Црна Гора испунила обавезе по питању ове области, а нарочито усвајање Предлога закона о спречавању прања новца финансирања тероризма који је већ припремљен, јер ова Влада препознаје значај тог питања и тежиће да се област прања новца и финансирања тероризма што прије уреди у складу са захтјевима Савјета Европе и ЕУ. Осим тога, закључено је да треба што прије упутити нови Нацрт закона о рестриктивним мјерама Европској комисији на мишљење, како би се показала спремност Црне Горе да спроведе све обавезе, а што захтијева и MANIVAL и Европска комисија. У том циљу, Влада је донијела закључке којима се задужују надлежни ресори да у што краћем року реализују ове задатке. Поред осталог, задужена су надлежна министарства да у најкраћем року ускладе одредбе Нацра закона о измјенама и допунама Закона о играма на срећу са Законом о спречавању прања новца и финансирања тероризма, као и да доставе Влади на разматрање и усвајање Предлог измјена и допуна Кривичног законика Црне Горе.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

5. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији Закључци
2.Информација о Извјештају Европске комисије за Црну Гору 2023. Материјал Закључци
3.Предлог одлуке о успостављању структуре за преговоре о приступању Црне Горе Европској унији Материјал Закључци
4.Предлог закона о измјени Закона о рачуноводству у јавном сектору Материјал Закључци
5.Предлог уредбе о допуни Уредбе о критеријумима за унутрашњу организацију и систематизацију послова у органима државне управе Материјал Закључци
6.Предлог одлуке о образовању Савјета за иновације и паметну специјализацију Материјал Закључци
7.Предлог одлуке о утврђивању коефицијената за зараде запослених у Јавној установи Музеј Бијело Поље Материјал Закључци
8.Предлог урбанистичко техничких услова за израду техничке документације за изградњу објекта за производњу електричне енергије из обновљивих ресурса - вјетроелектране „Сињајевина - Part I“, а по захтјеву "ENERGY 2" д.о.о. Подгорица Материјал Закључци
9.Информација са 17. сједнице Одбора директора АД „Плодови Црне Горе“, Подгорица одржане 3. новембра 2023. године, а у вези доношења одлука о разрјешењу и именовању извршног директора и секретара друштва Материјал Закључци
10.Информација о имплементацији платформе за Цертификационо тијело (CA) и Информационог система за електронско управљање документима и управљање процесом електронских сједница Владе Црне Горе Материјал Закључци
11.Информација о закључивању Оквирног споразума о међународној сарадњи између Министарства здравља Црне Горе и Assistance Publique – Hopitaux de Paris AP-HP International с Предлогом оквирног споразума Материјал Закључци
12.Кадровска питања Закључци
12.1Предлог за разрјешење чланице Управног одбора ЈУ Дом старих „Подгорица“ Материјал
12.2Предлог за именовање чланице Управног одбора ЈУ Дом старих „Подгорица“ Материјал
12.3Предлог за именовање чланице Управног одбора Завода за уџбенике и наставна средства Материјал
12.4Предлог за одређивање вршиоца дужности секретара Министарства просвјете, науке и иновација Материјал
12.5Предлог за престанак мандата генералне директорице Директората за иновације и технолошки развој у ранијем Министарству науке и технолошког развоја Материјал
12.6Предлог за именовање чланице Управног одбора Универзитета Црне Горе Материјал
12.7Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за катастар и државну имовину Материјал
12.8Предлог за одређивање вршиоца дужности помоћника директора Управе за катастар и државну имовину Материјал
12.9Предлог за одређивање вршиоца дужности генералног директора Генералног директората за билатералне послове у Министарсту вањских послова Материјал
12.10Предлог за именовање државног секретара у Министарству људских и мањинских права Материјал
12.11Предлог за престанак вршења дужности в.д. помоћника директора Завода за хидрометеорологију и сеизмологију Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
13.Предлог одлуке о именовању независног ревизора за ревизију финансијских извјештаја „ToMontenegro“ ДОО за 2023. годину (без расправе) Материјал Закључци
14.Предлог основе за вођење преговора и закључивање измјена Регионалне конвенције Pan-Euro-Медитеранским преференцијалним правилима поријекла (без расправе) Материјал Закључци
15.Информација о потписивања Уговора о донацији између Амбасаде Републике Кореје и Министарства просвјете, науке и иновација са Предлогом уговора о донацији (без расправе) Материјал Закључци
16.Извјештај о раду Министарства туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера за период 01.01.-31.10.2023. године, са предлогом приоритета за 2024. годину, из надлежности овог Министарства (без расправе) Материјал Закључци
17.Информација о затеченом стању на дан 31.10.2023. године у ресору Министарства енергетике и рударства са оцјеном стања и предлогом мјера (без расправе) Материјал Закључци
18.Информација о пресјеку затеченог стања у Министарству људских и мањинских права на дан 31. октобар 2023. године са предлогом мјера и приоритета (без расправе) Материјал Закључци
19.Информација о пресјеку затеченог стања у Министарству рада и социјалног старања на дан 31. октобар 2023. године са предлогом мјера и приоритета (без расправе) Материјал Закључци
20.Предлог правилника о унутрашњој организацији и систематизацији Министарства јавне управе (без расправе) Материјал Закључци
21.Извјештај о реализацији Акционог плана за испуњавање завршних мјерила у Поглављу 27 - Животна средина и климатске промјене за извјештајни период март - август 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
22.Извјештај о резултатима друге рунде преговора ради закључивања Споразума између Владе Црне Горе и Владе Грузије о отклањању двоструког опорезивања у односу на порезе на доходак и на имовину и спрјечавању пореске евазије и избјегавања с Предлогом споразума (без расправе) Материјал Закључци
23.Предлог за измјену Закључака Владе Црне Горе, број: 07-421/23-4786/2, од 25. октобра 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
24.Предлог за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-011/23-3543/2, од 3. августа 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
25.Информација о предлогу за измјену Закључка Владе Црне Горе, број: 07-810/23-4783/2, од 25. октобра 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
26.ИНТЕРНО
27.ИНТЕРНО
28.Предлог платформе за учешће министра туризма, екологије, одрживог развоја и развоја сјевера Владимира Мартиновића на Конференцији Оквирне конвенције Уједињених нација о климатским промјенама, 7-11. децембра 2023. године, Дубаи, УАЕ (без расправе) Материјал Закључци
29.Предлог платформе за учешће делегације Министарства здравља на конференцији високог нивоа „Повјерење и трансформација: отпорни и одрживи здравствени системи за будућност“, Талин, Естонија, од 11. до 13. децембра 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
30.Предлог платформе за учешће делегације Владе Црне Горе, предвођене министром саобраћаја и поморства, Филипом Радуловићем, Босни и Херцеговини, у периоду 7-8. децембар 2023. године (без расправе) Материјал Закључци
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
31.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 12 став 1 тачка 4 Закона о порезу на промет непокретности („Службени лист ЦГ“, бр. 36/13, 3/23 и 28/23), коју је поднио мр Василије Кнежевић, адвокат из Подгорице (без расправе) Материјал Закључци
32.Предлог одлуке о измјенама Одлуке о локалним комуналним таксама општине Бар (без расправе) Материјал Закључци
33.Предлог одлуке о условима и начину остваривања права на варијабилни дио зараде у Јавној установи Музеј и галерија Тиват (без расправе) Материјал Закључци
34.Предлог за давање сагласности за финансирање изградње, реконструкције, адаптације и опремања спортских објеката (без расправе) Материјал Закључци
35.Предлог за давање сагласности за утврђивање накнаде предсједнику, члановима и секретару Комисије за полагање испита за стицање сертификата рачуновође у јавном сектору (без расправе) Материјал Закључци
36.Предлог за давање сагласности за отуђење моторног возила по систему „старо за ново“ (без расправе) Предлог за давање сагласности за отуђење моторног возила по систему „старо за ново“ (без расправе) Закључци
37.Питања и предлози
37.1Предлог одлуке о сазивању XXVIII ванредне сједнице Скупштине акционара Електропривреде Црне Горе АД Никшић Материјал Закључци
37.2Информација у области спрјечавања прања новца и финансирања тероризма Материјал Закључци
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?