Саопштење са седме сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 7. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о буџету Црне Горе за 2024. годину.

Усвојен је и Предлог одлуке о задуживању Црне Горе за 2024. годину којом се стварају правно-технички услови за реализацију задужења у складу са Предлог закона о буџету Црне Горе за 2024. годину.   

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о буџету и фискалној одговорности. Предлогом закона утврђују се ближи критеријуми за коришћење средстава резерви као и усклађивање временског оквира за примопредају документације, софтверских рјешења и других аката који се односе на вршење оцјене примјене критеријума фискалне одговорности са Државне ревизорске институције на Фискални савјет. Задатак Фискалног савјета је да пружи савјетодавна мишљења на текстове предлога закона или других прописа који предлажу посланици, прати и анализира утицај пензијског и здравственог система, процјењује основне фискалне ризике и сл. који могу да имају негативан утицај на одрживост фискалне политике.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допуни Закона о акцизама. Предложеним законским рјешењем се, у циљу смањења негативних утицаја које употреба производа од шећера имају на здравље становништва, предлаже увођење акцизе на негазирану воду са додатком шећера или других средстава за заслађивање или ароматизацију и безалкохолно пиво. Висина акцизе за негазирану воду са додатком шећера износи 25,00 еура по хектолитру, колико износи и акициза за газирану воду са додатком шећера или других средстава за заслађивање или ароматизацију. Повећање прихода буџета по овом основу очекује се за око два милиона еура на годишњем нивоу.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о играма на срећу. Циљ измјена је системски и приходно одрживо регулисање приређивања игара на срећу путем интернета, односно других телекомуникационих средстава, као и повећање прихода по овом основу. Предложеним измјеном и допунама, а по угледу на квалитетна упоредна рјешења, стварају се услови за унапређење регулисања ове изузетно софистициране области приређивања игара на срећу. Такође, предложеним решењем се дефинишу одредбе које се односе на спречавање прања новца и финансирања тероризма. Оцијењено је да ће примјена прописа довести до генерисања милионских прихода за Буџет. Узимајући у обзир доступне мјесечне извјештаје о уплатама/исплатама он-лине приређивача (посебно анализирајући оне са највећим прометом) долази се до оквирног износа од 15 милиона еура буџетских прихода на годишњем нивоу. Наведеним законом први пут се дефинише обавеза плаћања варијабилног дијела концесионе накнаде за приређивање кладионичких игара на срећу путем интернета, као и игара на срећу у виртуелним казинима и игара на срећу на виртуелним аутоматима путем интернета. Ова концесиона накнада се обрачунава у износу од 10 % од основице коју чини укупан износ уплата, умањен за вриједност исплата, а плаћа се до петнаестог у мјесецу за претходни мјесец. Поред поменутог варијабилног дијела, за приређивање кладионичких игара на срећу путем интернета, плаћаће се и фиксни дио концесионе накнаде у износу од 10.000 еура мјесечно како за приређивање кладионичких игара на срећу путем интернета, тако и за игре на срећу у виртуелним казинима и игре на срећу на виртуелним аутоматима путем интернета. Од посебне важности су норме које прописују: регистрацију свих интернет игара (са јасно дефинисаним правилима), регистрацију играча и онлине надзор. Успјешном регистрацијом интернет игара прошириће се пореска база, а уз горе наведене концесионе моделе обезбиједити вишемилионски приходи за Буџет већ у овој години. Такође, поштујући захтјеве из области прања новца, предлогом Закона се уводе норме које се односе на стварног власника приређивача, обезбјеђивање података Финансијско-обавјештајној јединици, као и обавеза приређивача да поступа у складу са прописима којима се уређује спречавање прања новца и финансирања тероризма, а у дијелу чувања тајности података о играчима.

Утврђен је Предлог закона о измјенама и допунама Закона о финансирању локалне самоуправе. Циљ измјена и допуна важећег Закона о финансирању локалне самоуправе је усаглашавање закона са Законом о територијалној организацији и Законом о порезу на промет непокретности, који ступа на снагу 1. јануара 2024. године, као и да се уваже разлике у степену развијености јединица локалне самоуправе и њиховог фискалног капацитета. Такође, овим се унапређује законодавни оквир у циљу смањења развојног јаза између најмање и највише развијених јединица локалне самоуправе у Црној Гори.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању, којим се, поред осталог, одређује нови номинални износ најниже пензије, који ће од 1. јануара 2024. године износити 450,00 еура. Предлогом закона се регулише правна ситуација која је настала након престанка важења одредбе члана 17 став 1 Закона о пензијском и инвалидском осигурању, која је укинута Одлуком Уставног суда. Предложеном новом одредбом прописују се услови остваривања права на старосну пензију осигураницима када наврше 65 година старости и најмање 15 година стажа осигурања. Такође, предлаже се и промјена начина усклађивања пензија на основу статистичких података, са кретањем потрошачких цијена и просјечних зарада запослених на територији Цме Горе у претходна четири мјесеца у односу на четири мјесеца која им претходе.

Утврђен је Предлог закона о измјени Закона о националном јавном емитеру Радио и телевизија Црне Горе. Полазећи од јавног интереса да се осигура независност националног јавног емитера Радио и Телевизија Црне Горе, што подразумијева финансијску предвидљивост и стабилност Јавног сервиса, измјеном се одређује минимални износ за финансирање националног јавног емитера Радио и Телевизија Црне Горе, који не може бити мањи од износа опредијељеног за претходну фискалну годину, с тим да он може бити увећан у зависности од макроекономских параметара и лимита потрошње. На овај начин се обезбјеђује континуитет подршке државе у обиму који осигурава квалитет пружања јавних услуга. На овај начин се потврђује опредјељење да је Црној Гори потребан независан и професионалан јавни сервис који је ослобођен политичког утицаја, као и опредјељење да се поштује препорука из извјештаја Европске комисије о Црној Гори да Јавном сервису буде обезбијеђено предвидљиво и стабилно финансирање.

Влада је утврдила и три предлога закона о потврђивању споразумā о мобилности који су потписани на Самиту о Западном Балкану у оквиру Берлинског процеса, и то:

  • Предлог закона о потврђивању Споразума о признавању професионалних квалификација за докторе медицине, докторе стоматологије и архитекте у контексту Центалноевропског споразума о слободној трговини који има за циљ успостављање заједничких правила за поједностављено аутоматско признавање професионалних квалификација подносиоцима захтјева који су те квалификације стекли у једној од шест земаља Западног Балкана, како би се лицима са тим квалификацијама омогућио приступ и бављење регулисаном професијом у другој земљи Западног Балкана и обрнуто, у циљу подстицања мобилности професионалаца, бољег усклађивања вјештина са потребама тржишта рада и повећане продуктивности.
  • Предлог закона о потврђивању Споразума о признавању квалификација у области високог образовања на Западном Балкану чијом примјеном ће поступак признавања бити ефикаснији, корисници ће мање чекати на остваривање својих права, а државни апарат ће се у великој мјери ослободити сувишних процедура. Споразум се односи само на квалификације високог образовања стечене у јавним акредитованим високошколским установама земаља потписница.
  • Предлог закона о потврђивању Споразума о слободи кретања на Западном Балкану са личном картом који обезбјеђује унапијеђење даље сарадње у настојању да се узајамно олакшају услови путовања и унаприједе добри односи, првенствено поједностављивањем административних процедура за улазак, транзит, излазак и кратки боравак физичких лица на Западном Балкану, а на принципима права ЕУ, европским вриједностима и у складу са позитивном праксом ЕУ.

Усвојена је Информација о поступању Владе Црне Горе по Пресуди Управног суда Црне Горе. Поступајући по Пресуди, а имајући у виду да је Суд у конкретном случају одлучио мериторно у спору пуне јурисдикције и поништио Рјешење о престанку мандата директора Управе полиције  Зорана Брђанина, Влада Црне Горе је констатовала да Зоран Брђанин, почев од 7. 12 2023. године, наставља мандат директора. Такође, Влада је донијела Рјешење о престанку вршења дужности в. д. директора Управе полиције Николе Терзића.

Влада је прихватила Други нацрт реформске агенде за Инструмент ЕУ за реформу и раст, којом су обухваћени и циљеви у области темељних права.  Тим поводом, задужено је Министарство европских послова да достави Европској комисији Други нацрт реформске агенде за Инструмент ЕУ за реформу и раст.

7. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

7. сједница Владе Црне Горе

I МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Предлог закона о буџету Црне Горе за 2024. годину Материјал Закључци
2.Предлог одлуке о задуживању Црне Горе за 2024. годину Материјал Закључци
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о буџету и фискалној одговорности Материјал Закључци
4.Предлог закона о измјенама и допуни Закона о акцизама Материјал Закључци
5.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о играма на срећу Материјал Закључци
6.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о финансирању локалне самоуправе Материјал Закључци
7.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању Материјал Закључци
8.Предлог закона о измјени Закона о националном јавном емитеру Радио и телевизија Црне Горе Материјал Закључци
9.Предлог закона о потврђивању Споразума о признавању професионалних квалификација за докторе медицине, докторе стоматологије и архитекте у контексту Централноевропског споразума о слободној трговини Материјал Закључци
10.Предлог закона о потврђивању Споразума о признавању квалификација у области високог образовања на Западном Балкану Материјал Предлог закона о потврђивању Споразума о признавању квалификација у области високог образовања на Западном Балкану - закључци
11.Предлог закона о потврђивању Споразума о слободи кретања на Западном Балкану са личном картом Материјал Закључци
12.Информација о поступању Владе Црне Горе по пресуди Управног суда Црне Горе Материјал Закључци
13.Питања и предлози
13.1Предлог другог нацрта реформске агенде за Инструмент ЕУ за реформу и раст Материјал Закључци
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?