- Влада Црне Горе
Министарство јавне управе Срзентић и Расцофф: Дигитално образовање ће доприн...
Срзентић и Расцофф: Дигитално образовање ће допринијети једнакости и смањити видљиви дигитални јаз у друштву
Главни именитељ будуће сарадње Црне Горе и Станфорд универзитета је омогућавање рањивим друштвеним групама да стекну дигитално образовање које ће допринијети једнакости и смањити видљиви дигитални јаз у друштву.
То је саопшила министарка јавне управе, дигиталног душтва и медија Тамара Срзентић, која је са Маттхеw Расцофф, замјеником проректора за дигитално образовање на Станфорд универзитету, разговарала о моделима могуће сарадње у области дигиталног образовања.
Срзентић је указала да Дигитална академија омогућава рањивим друштвеним групама да стекну знања и дигиталне вјештине које ће смањити дигитални јаз у друштву.
“Такву мисију спроводи и Станфорд универзитет и то представља главни именитељ наше будуће сарадње. Циљ нам је да омогућимо да одрасли из рањивих група имају приступ дигиталном образовању, да имају квалитетан менторски програм и да могу консултовати стручњаке, како домаће тако и иностране, о свим питањима која ће њихова знања и вјештине ставити у функцију креирања производа који представљају додатну вриједност у заједници”, поручила је Срзентић.
На састанку је договорено да се размијене курикулуми Универзитета и Дигиталне академије, те да ће студенти и полазници академије, те професори моћи да учествују у програмима размјене, али и да онлине учествују на предавањима.
“Ми бирамо рањиве групе да им омогућимо приступ образовање и тако доприносимо једнакости која нам је потребна као појединцима и као друштву. Црна Гора има огроман потенцијал да буде дигитал хуб у региону. Наша је визија допринос праведнијем и приступачнијем систему образовања удруживањем људских и технолошких способности. Заједно можемо изградити моћне покретне степенице за социоекономску мобилност у Црној Гори и регион”, сматра Срзентић.
Расцофф је истакао да Станфорд универзитет подржава дигитално образовање и иницијативе које значе допринос јавном интересу, а Станфорд Дигитал Едуцатион је посебно посвећен онима који се суочавају с препрекама у остваривању високог образовања.
“Наш први пилот омогућио је да више од 200 ученика у 15 средњих школа с ниским примањима заврши увод у информатику на Станфорду. Осим тога, истражујемо како Станфорд може боље служити образовним потребама одраслих који немају дипломе након средње школе, настојећи да извучемо поуке о томе како образовање на Универзитету учинити доступнијим и ефикаснијим у будућности. Ту мисију живимо са свима који желе добро друштву и који знање виде као предуслов потребног напретка”, истакао је Расцофф.