Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Срзентић и Расцофф: Дигитално образовање ће допринијети једнакости и смањити видљиви дигитални јаз у друштву

Објављено: 28.04.2022. 13:15

Главни именитељ будуће сарадње Црне Горе и Станфорд универзитета је омогућавање рањивим друштвеним групама да стекну дигитално образовање које ће допринијети једнакости и смањити видљиви дигитални јаз у друштву. 

То је саопшила министарка јавне управе, дигиталног душтва и медија Тамара Срзентић, која је са Маттхеw Расцофф, замјеником проректора за дигитално образовање на Станфорд универзитету, разговарала о моделима могуће сарадње у области дигиталног образовања.

Срзентић је указала да Дигитална академија омогућава рањивим друштвеним групама да стекну знања и дигиталне вјештине које ће смањити дигитални јаз у друштву.

“Такву мисију спроводи и Станфорд универзитет и то представља главни именитељ наше будуће сарадње. Циљ нам је да омогућимо да одрасли из рањивих група имају приступ дигиталном образовању, да имају квалитетан менторски програм и да могу консултовати стручњаке, како домаће тако и иностране, о свим питањима која ће њихова знања и вјештине ставити у функцију креирања производа који представљају додатну вриједност у заједници”, поручила је Срзентић.

На састанку је договорено да се размијене курикулуми Универзитета и Дигиталне академије, те да ће студенти и полазници академије, те професори моћи да учествују у програмима размјене, али и да онлине учествују на предавањима.

“Ми бирамо рањиве групе да им омогућимо приступ образовање и тако доприносимо једнакости која нам је потребна као појединцима и као друштву. Црна Гора има огроман потенцијал да буде дигитал хуб у региону. Наша је визија допринос праведнијем и приступачнијем систему образовања удруживањем људских и технолошких способности. Заједно можемо изградити моћне покретне степенице за социоекономску мобилност у Црној Гори и регион”, сматра Срзентић.

Расцофф је истакао да Станфорд универзитет подржава дигитално образовање и иницијативе које значе допринос јавном интересу, а Станфорд Дигитал Едуцатион је посебно посвећен онима који се суочавају с препрекама у остваривању високог образовања. 

“Наш први пилот омогућио је да више од 200 ученика у 15 средњих школа с ниским примањима заврши увод у информатику на Станфорду. Осим тога, истражујемо како Станфорд може боље служити образовним потребама одраслих који немају дипломе након средње школе, настојећи да извучемо поуке о томе како образовање на Универзитету учинити доступнијим и ефикаснијим у будућности. Ту мисију живимо са свима који желе добро друштву и који знање виде као предуслов потребног напретка”, истакао је Расцофф.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?