- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација У Сеулу одржан Пети UNESCO -в Форум
У Сеулу одржан Пети UNESCO -в Форум
Пети UNESCO-в Форум о трансформативном образовању за одрживи развој, глобално грађанство, здравље и добростање одржан је у виртуелном формату у периоду од 29. новембар – 1. децембар 2021. године, уживо емитован из Сеула, Република Кореја. Организатори Форума су UNESCO и Азијско-пацифички центар за образовање за међународно разумијевање (APCEIU), док су домаћини Форума били Министарство просвјете и Министарство вањских послова Републике Кореје.
Форум је имао за циљ да идентификује индикаторе напретка у имплементацији трансформативног образовања и начине мониторинга. Специфични циљеви догађаја су били размјена и анализа најбољих пракси у креирању образовних политика, развоју курикулума, обуци наставника, оцјењивању, средина за учење и педагогија; преглед постојећих глобалних, регионалних и националних прикупљених података и анализа у складу са Циљем 4.7 одрживог развоја; расправа о могућим индикаторима напретка у правцу остварења трансформативног образовања.
Форум су свечано отворили гђа Стефаниа Гианини, замјеница генералног директора UNESCO-а, гдин Eun-hae Yoo, замјеник премијера и министар просвјете Републике Кореје, гдин Jong-ho Kyun, генерални директор Министарства вањских послова Републике Кореје и Hyun Mook Lim, директор APCEIU.
Овај догађај је окупио велики број учесника из институција и организација широм свијета, између осталих, високе званичнике, креаторе политика и практичаре, представнике владиног и невладиног сектора, школа, међународних организација, академике, лидере на пројектима и наставнике. Делегацију Црне Горе на Форуму су чинили представници МПНКС, Завода за школство, Центра за стручно образовање и одабраних школа.
Форум је био структурисан у виду пленарних засиједања и панел дискусија, као и паралелних сесија на појединачне теме, уз изложбу материјала и ресурса у области образовања за одржив развој и глобалног грађанског образовања. На форуму су се водили модерирани разговори на више значајних тема, почев од дефинисања концепта трансформативног образовања у оквиру концептуалних и емпиријских димензија, до размјене искустава земаља у вези са визијом, праксом и напретком у области трансформативног образовања. Расправљало се и о утицају постојећих пракси на обликовање понашања ученика и развој образовних система, са акцентом на индикаторе успјеха.
Неке од тема сесија: Различите компоненте потребне за трансформацију у образовним системима са фокусом на политике, курикулум, педагогију, оцјењивање и средине за учење. Трансформативно образовање кроз призму регионалних и глобалних компаративних података у односу на Циљ 4.7 OR, кроз идентификацију напретка и јазова у постојећим оквирима праћења и оцјењивања. Дискусија о три одабрана изазова у трансформативном образовању и идентификовање могућности и препорука за даљи напредак. Социјалне и емоционалне димензије учења (SEU) код оцјењивања. Растућа интеграција социјалног и емоционалног учења у курикулумима је поставила питање давања повратних информација и оцјењивања. Позивајући се на истраживање, политике и праксу, испитиване су могућности и недостаци у области социјалног и емоционалног учења. Једна од сесија се бавила питањем образовања и учења одраслих и јачања неформалног образовања за појединце, друштвену и системску трансформацију. Ово је била прилика и да се представе поједине иницијативе у области образовања за одрживи развој и глобалног грађанског образовања у систему цјеложивотног учења кроз развој политика и стратегија и имплементацију пројеката, као и напредак постигнут у изградњи „градова престоница учења“.