- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Ученици из Колашина у Пројекту изградње капацитета...
Ученици из Колашина у Пројекту изградње капацитета за смањење ризика од катастрофа
Представници Јапанске агенције за међународну сарадњу (ЈИЦА), представници Директората за заштиту и спашавање МУП-а Црне Горе и в.д директорице Директората за предшколско и основно образовање, Светлана Дробњак, присуствали су данас свечаној церемонији и садњи бора у новопостављеном пластенику чиме су ученици ЈУ ОШ ,,Ристо Манојловић" из Колашина обиљежили учешће ове школе у Пројекту изградње капацитета за смањење ризика од катастрофа, кроз Црногорски информациони систем за шумске пожаре (МЕФФИС) и Ецо-ДРР.
Петогодишњи пројекат чија је имплементација почела у марту 2021. године, плод је сарадње Владе Јапана и Владе Црне Горе, а имплементира се уз одличну сарадњу између Јапанске агенције за међународну сарадњу (ЈИЦА) и Директората за заштиту и спашавање Министарства унутрашњих послова Црне Горе, уз подршку Министарства просвјете, науке и иновација.
Пројекат има двије компоненте. Прву компоненту чини Црногорски информациони систем за шумске пожаре (МЕФФИС) и смањење ризика од катастрофа заснован на рјешењима из екосистема (ЕЦО-ДРР), док је друга компонента имплеметирана на брду Оћиба у Колашину у форми обнове вегетације након пожара (Пост-Фире Вегетатион Ресторатион или ПФВР).
Саднице бора, одњеговане у пластенику који је захваљујући ЈИЦА пројекту данас и званично стављен у употребу, ученици ће у наредном периоду садити на брду Оћиба и на тај начин учествовати у очувању биодиверзитета.
Директор Пројекта, Yута Морикаwа, захвалио је управи школе, НВО "Натура", Директорату за заштиту и спашавање, Министарству просвјете, науке и иновација као и ученицима који су препознали значај јачања јавне свијести о важности превенције заштите од пожара.
В.д.директорица Директората за предшколско и основно образовање, Светлана Дробњак, уз захвалност што носиоци пројекта препознају и улогу ресорног Министарства, похвалила је рад еко-секције ове школе и њихову посвећеност овом пројекту.