Ученици из Колашина у Пројекту изградње капацитета за смањење ризика од катастрофа

Објављено: 30.09.2024. 15:00 Аутор: Министарство просвјете, науке и иновација

Представници Јапанске агенције за међународну сарадњу  (ЈИЦА), представници Директората за заштиту и спашавање  МУП-а Црне Горе и в.д директорице Директората за предшколско и основно образовање, Светлана Дробњак,  присуствали су данас свечаној церемонији и садњи  бора у новопостављеном пластенику чиме су ученици ЈУ ОШ ,,Ристо Манојловић" из Колашина обиљежили  учешће ове школе у Пројекту изградње капацитета за смањење ризика од катастрофа,  кроз Црногорски информациони систем за шумске пожаре (МЕФФИС) и Ецо-ДРР.

Петогодишњи пројекат чија је имплементација почела у марту 2021. године,  плод је сарадње Владе Јапана и Владе Црне Горе,  а имплементира се уз одличну сарадњу између Јапанске агенције за међународну сарадњу (ЈИЦА) и Директората за заштиту и спашавање Министарства унутрашњих послова Црне Горе, уз подршку Министарства просвјете, науке и иновација.

Пројекат има двије компоненте. Прву компоненту чини Црногорски информациони систем за шумске пожаре (МЕФФИС) и смањење ризика од катастрофа заснован на рјешењима из екосистема (ЕЦО-ДРР), док је   друга компонента имплеметирана на брду Оћиба у Колашину у форми обнове вегетације након пожара (Пост-Фире Вегетатион  Ресторатион  или ПФВР).

Саднице бора, одњеговане  у пластенику  који је захваљујући  ЈИЦА пројекту  данас и званично  стављен у употребу, ученици ће у  наредном периоду садити на брду Оћиба  и на тај начин учествовати у очувању биодиверзитета.

Директор  Пројекта, Yута Морикаwа, захвалио је  управи школе, НВО "Натура", Директорату за заштиту и спашавање,  Министарству просвјете, науке и иновација као и ученицима који су препознали значај  јачања  јавне свијести  о  важности превенције заштите од пожара. 

В.д.директорица Директората за предшколско и основно образовање, Светлана Дробњак, уз захвалност  што носиоци пројекта   препознају и улогу ресорног  Министарства,  похвалила  је  рад еко-секције  ове школе и њихову посвећеност овом пројекту.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?