- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Влада утврдила предлоге измјена и допуна три закон...
Влада утврдила предлоге измјена и допуна три закона из области образовања
Влада Црне Горе је, на данас одржаној сједници утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о националном оквиру квалификација, Предлог закона о измјенама и допунама Закона о националним стручним квалификацијама и Предлог закона о измјенама и допунама Закона о основном образовању и васпитању.
Доношење Закона о измјенама и допунама Закона о Националном оквиру квалификација има за циљ стварање услова за обезбјеђивање и унапређивање квалификација у Црној Гори.
Предлогом закона се први пут уводи термин микроквалификације које представљају исход учења који је полазник стекао на основу мале јединице учења. Циљ увођења микроквалификација је брже стицање одговарајућих знања, вјештина и компетенција које су потребне тржишту рада у циљу лакше проходности и мобилности радне снаге.
Доношење Закона о измјенама и допунама Закона о националним стручним квалификацијама има за циљ стварање услова за обезбјеђивање и унапређивање квалитета у стицању стручних квалификација и признавању иностраних сертификата, као и увођење новог типа квалификација тј. микроквалификација.
Предвиђа се да, умјесто организатора образовања одраслих, за спровођене испита за провјеру знања, вјештина и компетенција за стицање стручне квалификације надлежан је Испитни центар. Такође, прописује се надлежност Центра за стручно образовање у поступку признавања иностраних сертификата о стеченим стручним квалификацијама за које су до сада били надлежни организатори образовања одраслих. По први пут се уводи могућност стицања микроквалификација којима се потврђују учења након кратких обука. Ради се о квалификацијама мале кредитне вриједности, које треба да омогуће брже стицање нових знања, вјештина и компетенција које су потребне тржишту рада.
Предлогом закона о измјенама и допунама Закона о основном образовању и васпитању се усклађује појам класификациони период са Законом о измјенама и допунама Општег закона о образовању, којим је прописано да образовно–васпитни рад (наставна година) обухвата два класификациона периода (полугодишта).
У складу са предложеним измјенама, класификациони период представља полугодиште, умјесто ранијег дефинисања да исти представља дио полугодишта (наставне године).
Осим тога, у циљу наведеног усаглашавања, предлаже се измјена, односно прописује се да се оцјењивање ученика свих разреда врши у току класификационог периода, односно на крају сваког класификационог периода утврђују оцјене из наставних предмета, владања, као и општи успјех.