Вујовић: Доступност културе и образовања у области умјетности значајно доприноси развоју друштва

Објављено: 15.02.2024. 09:09 Аутор: Министарство културе и медија

Доступност културе и образовања у области умјетности значајно доприноси развоју друштва, а усавршавање кадрова и цјеложивотно учење у области културе један је од приоритета културне политике у Црној Гори, истакла министарка културе и медија др Тамара Вујовић.

Она учествује на UNESCO Свјетској конференцији о култури и умјетничком образовању која се одржава у Абу Дабију, гдје је са министарком просвјете, науке и иновација др Анђелом Јакшић Стојановић присуствовала отварању. Конференцију су отворили високи званичници: министар културе Уједињених Арапских Емирата шеик Салем бин Калид Ал Касими, шеф Департмана за културу и туризам Абу Дабија, Мохамед Калигф Ал Мубарак и предсједница Генералне конференције UNESCO Симона-Мирела Микулеску.

Министарка Вујовић је говорила на панел дискусији „Једнак приступ култури и умјетничком образовању“, гдје је са министрима и шефовима делегација из других држава размијенила искуства и најбоље праксе у циљу унапријеђења сектора културе и умјетничког образовања.

Представљајући образовање у области умјетности у оквиру Универзитета Црне Горе, Вујовић је нагласила да је усавршавање кадрова и цјеложивотно учење у области културе један од приоритета културне политике у Црној Гори.

„То је препознато и у важећем стратешком документу – Националном програму развоја културе, који препознаје значај интерсекторске сарадње у области образовања и културе. ", навела је Вујовић.

Указала је да се Црна Гора, као и друге државе са нижим економским стандардом, суочава са проблемом одлива кадрова.

„Доступност културе и образовања у области умјетности подразумијева стварање неопходних услова који би омогућили подршку и усмјерење сваком талентованом дјечаку и дјевојчици, од најранијег узраста", навела је Вујовић.

Она је казала да институције културе у Црној Гори теже да допринесу доступности културних садржаја организовањем дана умјетничког образовања, посјетом ученика основних школа и другим програмима којима представљају културно насљеђе и савремено стваралаштво.

„Ипак, и поред тога, истраживања су показала да постоји слабије интересовање за садржаје културе, посебно међу млађим генерацијама. Препознали смо ово као важан проблем у развоју сектора и са Министарством просвјете радићемо на проналажењу рјешења примјеном најбољих пракси из земаља окружења и Европе,“, истакла је Вујовић.

Казала је да је увјерена да ће у оквиру UNESCO платформе за културу и образовање у области умјетности бити омогућена већа доступност културних садржаја и да ће нам стратешки документ усвојен на конференцији понудити конкретне смјернице и рјешења.

„Ова Конференција је значајан корак у том правцу, препознајући први пут културу и умјетницко образовање као носеће стубове развоја друштва. Надам се да ћемо сви заједно дати допринос како би ова хабра иницијатива дала мјерљиве резултате и како би овај оквир био истрајан, инспиративан и прогресиван. Препознали смо да је потребно оснаживати учитеље и наставнике о знањима у области културе и умјетности и укључивати умјетнике и културне дјелатнике у образовни систем кроз преформансе у школама и рад са дјецом, што може подстаћи развој креативности код најмлађе публике," закључила је Вујовић.

Конференција у Абу Дабију је прилика за размјену искустава у области умјетничког образовања, развоја вјештина и професија у области културе, надоградњу капацитета актера у култури и умјетности, начинима повезивања сектора уз поштовање културне разноликости, одрживом дјеловању актера у култури уз употребу дигиталних технологија и вјештачке интелигенције.

Учесници конференције преставили су своја искуства и изазове са којима се суочавају као и позитивне примјере које су имплементирали у својим државама.

Резултат Конференције биће Оквиру за културу и умјетничко образовање који предвиђа простор за унапријеђење и поспјешивање сарадње између сектора културе и образовања, с посебним акцентом на дигиталним технологијама као средства за убрзање циљева глобалног развоја попут оних предвиђених Агендом 2030.

fweg3hqh4qwhj45wjw45


Да ли вам је садржај ове странице био од користи?