Забрана употребе мобилних телефона у току наставе у школама

Објављено: 19.02.2025. 13:07 Аутор: Министарство просвјете, науке и иновација

На иницијативу Министарства просвјете, науке и иновација, школски одбори основних и средњих школа у Црној Гори донијели су одлуку о забрани  употребе мобилних телефона  у току наставе, осим у случајевима када је употреба истих од стране предметног наставника кроз дневну припрему предвиђена као наставно средство за реализацију одређених наставних јединица.

Такође, одлуком су предвиђене и посебне околности (хитне ситуације, здравствени разлози итд) у којима ученици, по одобрењу предметног наставника или Управе школе могу користити мобилни телефон. Министарство просвјете, науке и иновација ће наредних дана, у сарадњи са школама, створити неопходне предуслове како би се усвојена одлука у потпуности спровела. 

Упоредна пракса у одређеном броју земаља је  показала да укидање мобилних телефона у школама генерише позитивне ефекте на резултате које ученици постижу у образовном процеса, па је сасвим очекивано и забиљежено повећање броја земаља које генерално или унутар појединачних образовних институција, уводе различите форме дјелимичне или потпуне забране употребе мобилних телефона у школама. 

Додатно, на нивоу Црне Горе постоје школе које су већ и раније усвојиле правилнике који се односе на забрану употребе мобилних телефона у току наставе, а позитивне ефекте ове одлуке потврдили су како наставници и родитељи, тако и сами ученици.

Подсјетићемо да је Министарство у претходном периоду набавило рачунарску опрему за све образовно-васпитне установе у Црној Гори у вриједности од око 7 милиона еура, тако да ће се процес дигитализације несметано реализовати, а у наредном периоду планирана је и набавка нове ИТ опреме.

Кроз бројне начине сарадње коју Министарство остварује са ученицима, наставницима и родитељима, јасно су  дефинисани заједнички приоритети  свих учесника у образовно-васпитном процесу и они се огледају у потреби стварања услова за  квалитетније образовање и присутнију васпитну компоненту школе као институције. У том циљу Министарство и у наредном периоду наставља интензиван рад на  имплементирању нових мјера  које ће допринијети квалитетнијем раду у школама, што је заједнички интерес свих учесника у процесу.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?