- Влада Црне Горе
Министарство финансија Реаговање Министарства финансија поводом саопштења...
Реаговање Министарства финансија поводом саопштења Удружења приређивача за игре на срећу
Управа за игре на срећу је орган управе у надлежности Министарства финансија који, сходно Закону о играма на срећу, врши надзор над спровођењем овог закона, као и над прописима донијетим на основу њега. Наведено имплицира да Управа дневно прати кретања на тржишту игара на срећу и, у том контексту, у позицији је непосредног увида у начин имплементације закона и адекватност његових одредби у пракси.
Сходно томе, Управа, као и сваки други орган у надлежности Министарства финансија, може, када то оцијени потребним, да иницира измјене у законском оквиру ресорне области. Истовремено, приликом предлагања програма рада Владе који обухвата планове за измјене, односно израду нове регулативе, уобичајена добра пракса јесте да свако министарство консултује орган управе у својој надлезности. У овом контексту, не би требала да изненађује чињеница да је орган управе министарству указао на потребу измјене и унапријеђења прописа које спроводи.
Иницијатива коју је упутила Управа за игре на срећу Министарству финансија потписана је од стране директора, у својству његових овлашћења које, као руководилац тог органа, има и не може представљати његов лични однос према том питању, већ став органа на чијем је челу и за чији је рад одговоран.
Сходно Програму рада Владе, те прописима и процедурама у вези са израдом закона и других прописа, Министарство финансија је, јануара 2011. године, формирало радну групу за израду закона о измјенама и допунама Закона о играма на срећу. За руководиоца радне групе је одређен директор Управе за игре на срећу, док су чланови радне групе представници Министарства финансија, правде и економије и Секретаријата за законодавство. Сваки од чланова радне гупе је имао своју улогу и релевантност у изради закона, имајући у виду надлежности њихових институција. Тако су представници Секретаријата за законодавство и Министарства правде цијенили уставност одредби и њихову усклађеност са цјелокупним правним системом, а представник Министарства економије у дијелу додирних надлежности у вези са концесионом политиком. Координатор радне групе има задатак да организује и руководи њеним радом и, у том својству, заступа ставове институције која га је именовала, а не личне.
Имајући у виду претходно наведено, одбацујемо наводе да је израда Нацрта Закона о измјенама и допунама о играма на срећу било чији лични чин, већ напротив, посљедица сарадње министарстава и органа у њиховој надлезности, те у потпуности одражава политике Министарства у овој области.
Такође напомињемо да Министарство финансија остварује континуирану и квалитетну сарадњу са Управом за игре на срећу у дијелу спровођења и припреме закона и политика Владе у овој области и очекује да се таква сарадња настави и у будућности.
Још једном истичемо да је у току јавна расправа на Нацрт Закона, те очекујемо да ћемо, до њеног краја, добити конкретне приједлоге за побољшање предложених одредби.
ПР СЛУЖБА
МИНИСТАРСТВА ФИНАНСИЈА