- Влада Црне Горе
Завод за школство КАКО УЧЕНИЦИМА ПОМОЋИ ДА СТВАРАЈУ
КАКО УЧЕНИЦИМА ПОМОЋИ ДА СТВАРАЈУ
У Заводу за школство је 8. новембра 2011. године представљен Пројекат Како ученицима помоћи да успјешно стварају усмене и писане, умјетничке и неумјетничке текстове. Пројекат подржава Завод за школство, а ауторка пројекта је др Душанка Поповић.
Пројекат се заснива на савременом приступу настави језика и књижевности који се препоручује у оквиру актуелних наставних програма намијењених тој настави и подршка је његовој функционалној примјени. Циљ пројекта јесте да се испитају и препоруче најбољи начини којима се постиже изградња функционалне писмености и умјешност стварања усменог и писаног текста.
Идеја о припреми и реализацији таквог пројекта произашла је из истраживања наставе матерњег језика и књижевности у Црној Гори у протеклом периоду. Наиме, резултати истраживања показују: да треба развијати читалачку писменост ученика (ПИСА тестирање 2006. и 2009. године), да је неопходно унаприједити разумијевање слојева значења прочитаног текста, примјену знања из правописа, као и богатство рјечника у властитом тексту (Републичко тестирање образовних постигнућа ученика ИИИ разреда основне школе из матерњег језика и књижевности, 2005. године), те да се ученици тешко сналазе приликом самосталног стварања писаних текстова (Истраживање наставе матерњег језика и књижевности на подручју старијих црногорских говора, 2004-2007. године).
Пројекат ће се реализовати кроз организацију радних састанака, округлих столова, семинара, као и путем посјета школама тј. часовима.
Планирано је да се пројекат реализује у периоду октобар 2011 – октобар 2012. године
У реализацију је укључено
дванаест
основних школа из Бара, Никшића, Подгорице и Бијелог Поља (ОШ „Мексико“, ОШ
„Блажо Јоков Орландић“, ОШ „Србија“, ОШ „Ратко Жарић“, ОШ „Браћа Рибар“, ОШ
„Марко Миљанов“, ОШ „Душан Кораћ“, ОШ „ Ристо Ратковић”, ОШ „М. М. Бурзан“, ОШ
„Вук Караџић“, ОШ „Владимир Назор“ и ОШ „Радојица Перовић“) односно 45 заинтересованих
креативних и иновативних наставника који ће својим искуством допринијети
унапређењу ове области наставе матерњег језика и књижевност.
Стручни тим пројекта чине:
др Душанка Поповић, аутор и руководилац пројекта, Завод за школство, Нађа Дурковић, главна и одговорна
уредница, Завод за уџбенике и наставна средства, др
Сања Шубарић, професорица на Филозофском факултету, Дијана Лаковић, професорица, ОШ
„Радојица Перовић”, Сања Мушовић,
професорица, ОШ „Браћа Рибар” и Александра
Вешовић Ивановић, надзорница за језик и књижевност, Завод за школство.