- Влада Црне Горе
Министарство финансија С А О П Ш Т Е Њ Е - Извјештај о ревизији годишњег ...
С А О П Ш Т Е Њ Е - Извјештај о ревизији годишњег финансијског извјештаја Министарства рада и социјалног старања за 2011. годину
С А О П Ш Т Е Њ Е
Извјештај о ревизији годишњег финансијског извјештаја Министарства рада и социјалног старања за 2011. годину
Пословање Министарства рада и социјалног старања је у складу са Законом и нема злоуптребе трошења буџетских средстава, што се види и из Извјештаја Државне ревизорске институције (ДРИ), уколико се исти пажљиво прочита.
На основу условног мишљења Државне ревизорске институције ( ДРИ ) на Извјештај о финансијком пословању за 2011. годину дајемо сљедећа појашњења:
- Законом о систему унутрашњих финансијских контрола у јавном сектору утврђено је да се успостављање финансијског управљања и контрола врши на основу плана за успостављање финансијског управљања и контрола и методологије за спровођење плана коју утврђује руководилац субјекта, као и да начин и поступак успостављања и спровођења система финансијског управљања и контрола утврђује посебним прописом Министарство финансија. Министарство рада и социјалног старања образовало је Радну групу која је израдила Акциони план за успостављање и развој Финасијског менаџмента и контроле (ФМЦ-а), у јулу 2011. године. Акционим планом дефинисане су кључне активности и у оквиру њих прецизно дефинисани задаци, које ће након њиховог извршења имати за резултат успостављен оквир за финансијско управљање и контроле Министарства. Такодје, Министарство рада и социјалног старања је именовало лице задужено за успостављање, спроводјење и развој финансијског управљања и контрола у Министарству, које координира активности за успостављање ФМЦ и донијело двадесетак интерних правила и процедура. Осим тога Министарство је формирало Одељење за унутрашњу ревизију и запослило млађег унутрашњег ревизора.
- Министарство рада и социјалног старања је приступило изради новог Информационог система социјалног старања заједно са Министарством за информационо друштво и УНДП-ом, свјесни недостатака постојећег система ( СОДИС-а), како би се објединила исплата и обрачун свих социјалних давања и иста била централизована. Садашњи систем има једино могућност исплате и обрачуна за четири права и исти се реализује преко Поште ЦГ, јер нема техничку могућност исплате преко пословних банака. Због тога се дешава да поштари приликом исплате права не нађу на адреси становања корисника, па се те упутнице враћу на пролазне рачуне и због тога се налазе увијек одређена средства на пролазним рачунима и за више мјесеци, а за које врши обраду података Пошта ЦГ, сходно Уговору са Министарством. Остала права се исплаћују преко Центара за социјални рад о чему се води уредна евиденција.
- Министарство рада и социјалног старања је за исплату социјалних давања за 2011.г. планирало средства у износу од 58.661.600,00€, а одобрена средства Буџетом за 2011. годину су износила 53.262.238,48. Тако да недостатак средстава за исплату социјалних давања је условљен лимитом које Министасрво финансија даје прилоком преговора са потрошачким јединицама. Износ од 6.800.638€ за исплату социјалних давања за октобар и новембар 2011.г. Министарство рада је дало сагласност на предлог Министарства финасија за преусмјеравање недостајућих средстава са својих позиција у износу од 1.909.359,51 еура, док је Сектор за Буџет обезбјеђивао друга недостајућа средства са других потрошачких јединица, које су такође дале сагласност за преусмјеравање средстава, које је Влада одобрила и за исте донијела закључак.
- Центри за социјални рад и Установе социјалне заштите имају ванредне приходе који се обезбјеђују донацијама и помоћима физичких и правних лица што свакако олакшава њихово пословање, тако да средства од 1,05 % представљају приход Центра и Установа мимо средстава која се преносе из Буџета.
- Издаци у износу од 41.706,10€, односе се на исплату накнада за рад радних група сходно Одлуци о критеријума за утврђивање висине накнада за рад члана радног тијела или другог облика рада. Сва рјешења за ове исплате у складу са Законом о зарадама одобрава и потписује Министар финансија. У питању су накнаде за 80 чланова разних тијела ( за израду предлога Закона, Правилника, Уредби, Стратегија, рада у Одборима, Комисијама, Социјално-љекарским комисија и др. ). Чланови радних тијела и комисија су поред представника Министарства рада и социјалног старања били представници других Министарстава, Уније послодаваца, Савеза синдиката, Уније слободних синдиката, НВО сектора, проф. Универзитета и др. ) Рјешења Министарства финасија о исплати накнада члановима ових тијела су достављена Министарству рада и социјалног старања овјерена факсимилом помоћника министра финансија, за шта постоји уредна докуметација.
- Јавне набавке су реализоване по Закону и за све су расписани тендери за које постоји уредна Тендерска документација који садрже техничке и количинске спецификације са описом набавке.
- Због хитности одређених набавки, због функционисања Министарства, поступак набавке извршен је непосредном погодбом што представља набавку више од 10% од укупних набавки.
- Због недостатка средстава на одређеним позицијама, били смо принуђени да користимо позиције које нијесу дефинисане као намјенска потрошња, управо да би испоштовали динамику плаћања према добављачима који су вршили пристисак за наплату својих потраживања и путем тужби.
- Зараде Инспектора рада су увећане у складу са чланом 19 Одлуке о увећању зараде државним службеницима и намјештеницима у износу од 10 до 30%, на предлог Главног Инспектора рада упућен Министру рада и социјалног старања за сваки мјесец појединачно.
- Дневнице за службена путовања у иностранство у износу од 2.226,43 еура за лица која нијесу службеници Министарства, односе се на учешће делегације Црне Горе на редовној Међународној Конференцији рада у Женеви, гдје су поред представника Владе Црне Горе учествовали и представници Уније послодаваца ЦГ , Уније слободних синдиката ЦГ и Савеза синдиката ЦГ. Дневнице је је обезбиједило Министарство рада и социјалног старања, као обавезу која произилази из Платформе коју је донијела Влада Црна Горе, као трошкове за званичну делегацију Црне Горе. Обавеза Владе Црне Горе је да обезбиједи средства за трошкове делегација по Уставу МОР-а и то обезбеђује свака држава чланица МОР-а.
- Авио карте за путовања ван Црне Горе Министарство обезбјеђује преко Агенције која је добила сходно тендеру Уговор за набавку авио карата, у складу са Законом о јавним набавкама.
- Издатак у износу од 75.877,00 еура који је плаћен са позиције 4212 – борачка заштита представља обавезу Министарства рада и социјалног старања, сходно Уговору о испоруци јагњећег меса за 2011. годину, са Министарством пољопривреде и руралног развоја, ФОНД-ом ПИО и Савезом удружења пензионера Црне Горе, која произилази из Информације о откупу јагњади и инструкција о евиденцијма откупа и плаћања ПДВ-а за 2011. годину са Уговором, коју је усвојила Влада ЦГ. Министарство рада и социјалног старања нема Буџетску позицију 4312 – трансфери невладиним организацијама и удружењима, те смо сходно обавези по Уговору морали да платимо обавезу са позиције 4212 у договору са Министарством финансија.
- Расход за поштанске услуге у износу од 46.073,72 еура Министарство рада и социјалног старања је морало да плати, као правни следбеник бившег Министарства здравља, рада и социјалног старања по Уговору са Поштом ЦГ за извршене услуге у периоду од 16.03.2006. године до 20.06.2008. године, за шта није потребан диобени биланс са Министарством здравља јер се исти односи на исплату социјално заштитних права, што је надлежност овог Министарства које има Уговор са Поштом ЦГ.
ПР Служба Министарства рада и социјалног страња