Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Наша школа – Истраживање "Положај ученика/ца у школи"

Објављено: 10.12.2012. 12:48

Истраживањем је обухваћено 1533 ученика/ца завршних разреда из 39 основних школа и 793 ученика/ца завршних разреда гимназије у Црној Гори. Приликом формирања узорка водило се рачуна о сразмјерној заступљености региона и школа различитих по величини у узорку.

Истраживањем је требало утврдити како ученици/це завршних разреда основне школе и гимназије оцјењују своју улогу и положај кроз сљедеће аспекте живота и рада у школи:

- Предмети, садржаји које уче
- Методе и облици учења
- Атмосфера на часу, у школи
- Праведност и објективност оцјењивања
- Уважавање и ангажовање мишљења ученика/ца у настави
- Подршка коју ученици/це имају од школе и наставника/ца
- Услови и опремљеност школе
- Уџбеници
- Учешће у одлучивању и партиципација ученика/ца у животу школе
- Безбједност
- Доступност квалитетног образовања

Истраживање такође треба да покаже како данас, осам година од почетка примјене нових образовних програма у основној школи и шест година у гимназији, ученици/це оцјењују своју положај и улогу у школи. Овим истраживањем утврђује се:

- квалитет школских програма и уџбеника – кроз сагледавање њихове примјерености могућностима, интересовању и потребама ученика/ца.
- квалитет процеса образовања – кроз сагледавање степена коришћења савремених метода и облика учења у настави; кроз ниво ангажовања и уважавања мишљења ученика/ца у настави; кроз оцјену праведности и објективности оцјењивања, те кроз оцјену атмосфере на часу и равноправности односа ученика/ца и наставника/ца у школи.
- квалитет школске средине – кроз процјену школе као средине заштићене од дроге и насиља, школе која је добро опремљена и која пружа све неопходне услове за рад, учење и подршку својим ученицима/цама.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?