- Влада Црне Горе
Завод за школство ПРОФЕСИОНАЛНИ РАЗВОЈ НА НИВОУ ШКОЛЕ/ВРТИЋА, прируч...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
ПРОФЕСИОНАЛНИ РАЗВОЈ НА НИВОУ ШКОЛЕ/ВРТИЋА, приручник за школе/вртиће
Објављено: 17.05.2013. • 11:18
Модел професионалног развоја на ниову школе/вртића настао је као дио система професионалног развоја наставника, у оквиру пројекта реформе образовања у Црној Гори. Са увођењем овог модела почело се школске 2008/09. у А, Б и Ц групе основних школа укључених у реформу, а затим у Д и Е групе школа, предшколске установе и гимназије школске 2009/10. године. У средње стручне школе и ресурс центре, у сарадњи са Центром за стручно образовање, модел је уведен 2011. године.
Како би се овај модел, али и систем професионалног развоја наставника као цјелина унапређивао и развијао, неопходно је пратити савремена дешавања у овој области у региону и шире. Резултат таквих активности Одсјека за КПР јесте унапријеђени и измијењени приручник за ПРНШ и ПРНВ. Препознајући значај постојања одређеног оквира континуираног професионалног развоја наставника на основу којег ће наставници проналазити своју тренутну позицију у односу на развојне фазе у професионалној каријери, те препознати потребе и могућности за даље професионално напредовање, прихватили смо иницијативу Британског савјета да Оквир за професионални развој наставника енглеског језика прилагодимо свим наставницима и тако им обезбиједимо додатну алатку за планирање и успјешну реализацију личног професионалног развоја. Претходно поменути Оквир Британског савјета прихваћен је као званични документ за развој наставника енглеског језика у Црној Гори. Британски савјет је, такође, омогућио и штампање и објављивање другог, унапријеђеног и допуњеног издања овог Приручника.
Приручник је намијењен школама, предшколским установама и ресус центрима (наставницима, педагошко-психолошкој служби и управи) за примјену модела професионалног развоја на нивоу васпитно-образовне установе. Такође, и свим заинтересованим странама у васпитно-образовној установи и ван ње које могу да утичу на процес и да га подрже.
Како би се овај модел, али и систем професионалног развоја наставника као цјелина унапређивао и развијао, неопходно је пратити савремена дешавања у овој области у региону и шире. Резултат таквих активности Одсјека за КПР јесте унапријеђени и измијењени приручник за ПРНШ и ПРНВ. Препознајући значај постојања одређеног оквира континуираног професионалног развоја наставника на основу којег ће наставници проналазити своју тренутну позицију у односу на развојне фазе у професионалној каријери, те препознати потребе и могућности за даље професионално напредовање, прихватили смо иницијативу Британског савјета да Оквир за професионални развој наставника енглеског језика прилагодимо свим наставницима и тако им обезбиједимо додатну алатку за планирање и успјешну реализацију личног професионалног развоја. Претходно поменути Оквир Британског савјета прихваћен је као званични документ за развој наставника енглеског језика у Црној Гори. Британски савјет је, такође, омогућио и штампање и објављивање другог, унапријеђеног и допуњеног издања овог Приручника.
Приручник је намијењен школама, предшколским установама и ресус центрима (наставницима, педагошко-психолошкој служби и управи) за примјену модела професионалног развоја на нивоу васпитно-образовне установе. Такође, и свим заинтересованим странама у васпитно-образовној установи и ван ње које могу да утичу на процес и да га подрже.
Везани чланци:
Тимски рад и сарадничко учење 19.02.2025.
Одржан је састанак директорице Рабе Хоџић са представницима Савеза удружења бораца НОР-а 19.02.2025.
Јачање дигиталног грађанства кроз учење језика 18.02.2025.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?