Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Пројекат "Стратегија екоремдијације у Црној Гори"

Објављено: 04.06.2013. 13:51
У оквиру пројекта Стратегија екоремдијације у Црној Гори, у Основној школи "Радоје Чизмовић" у Озринићима у Никшићу, госпођа Далиборка Пејовић, државни секретар Министарства одрживог развоја и туризма и његова екселенција Владимир Гаспарич, амбасадор Републике Словеније у Црној Гори отворили су биљни систем за пречишћавање отпадних вода.
Пројекат Стратегија екоремдијације у Црној Гори се реализује у оквиру Програма међународне развојне сарадње између Црне Горе и Републике Словеније за 2011. и 2012. годину, између Министарства одрживог развоја и туризма Црне Горе и Центра за међународну сарадњу Словеније и Завода за школство Црне Горе.
Биљни систем ће на овој локацији третирати отпадну воду из школе и представља огледни систем који ће поред основне функције служити и као показни примјер за све субјекте који буду имали потребу да питање отпадних вода, али и других врста загађења ријешавају на овај начин. Биљни систем ће бити доступан ученицима основних школа из ближег окружења уз могућност проширења и за потребе едукополигона.
О значају биљног пречишћивача за образовни систем и школу говорили су господин Павле Горановић, директор Завода за школство Црне Горе и директор Школе, Раде Кривокапић.

Један од важних циљева образовања у Црној Гори јесте, да кроз редовни образовни систем, изгради и формира личност ученика који ће поштовати, уважавати, разумјети и имплементирати основне принципе одрживог развоја у Црној Гори. Сам концепт образовања за одрживи развој је до сада био мало или фрагментарно заступљен у образовном систему, а у савременом друштву се све више указује потреба за њима.

Посматрајући цјелокупан контекст нашег образовног система, његову флексибилност и отвореност, уградња образовних циљева екоремедијације у великој мјери доприноси подизању свијести код дјеце о концепту еколошке државе Црне Горе који треба да буде усклађен са економским и социјалним развојем и може постати примјер добре праксе за друге европске и земље у региону.

Дјеца се на конкретним примјерима упознају са заштитом, очувањем и унапређивањем генетичких и биолошких ресурса, са посебним освртом на еколошко-економске аспекте валоризације и вредновања природних потенцијала.

Практичан рад на полигонима помаже ученицима да стичу трајнија и у пракси примјенљива знања у природном окружењу. На овај начин ученици кроз сопствено искуство схватају значај одрживог развоја црногорског друштва што је један од приоритетних циљева Црне Горе ка приступању ЕУ.

Ученици постају свјесни усклађивања економског раста и развоја са потребом заштите животне средине. Екоремедијације подстичу и афирмишу кроскурикуларно учење које се огледа кроз истраживања, критичко мишљење и оспособљавање за решавање проблема у животној средини. Овакав концепт образовања омогућава формирање компетентних младих људи који су оспособљени за ефикасно и креативно дјеловање у области науке о животној средини.

У овој фази пројекта су разматране могућности за имплементацију образовних циљева и техника екоремедијације у образовни систем Црне Горе. У том смислу у Заводу за школство су реализоване следеће активности:

- анализа предметних програма и наставног плана за предшколско васпитање и образовање и за основно и гимназијско образовање и
- урађен приједлог мјера са препорукама за уградњу садржаја екоремедијације у постојеће предметне програме.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?