Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

САВЈЕТОВАЊЕ ЗА ПРНШ ТИМОВЕ У ОСНОВНИМ ШКОЛАМА

Објављено: 24.10.2013. 09:26
Савјетовање за ПРНШ координаторе и чланове тимова из 14 црногорских основних школа (ОШ „Вук Караџић“, ОШ „Павле Ровински“, ОШ „Штампар Макарије“, ОШ „Саво Пејановић“, ОШ „Владимир Назор“ из Подгорице, ОШ „Зарија Вујошевић“ Матагужи, ОШ „Бошко Радуловић“ Комани, ОШ „18. октобар“ Биоче, ОШ „Јован Томашевић“ Вирпазар, ОШ „Ратко Жарић“ и ОШ „Милева Лајовић Лалатовић“ из Никшића, ОШ „Југославија“, ОШ „Србија“ и ОШ „Мексико“ из Бара) реализовано је 18. октобра 2013. године у Заводу за школство.

Теме савјетовања биле су: Евалуација ПРНШ-а, Активности Одсјека за КПР/Завода за школство, Развојне фазе у каријери наставника и Презентација примјера добре праксе из школа. Током савјетовања разматрани су кључни резултати прве евалуације ПРНШ-а на нивоу државе, затим одређен рок за достављање наредних извјештаја о самоевалуацији ПРНШ-а и разматрани наредни кораци, представљене активности Одсјека за КПР/Завода за школство на пољу професионалног развоја наставника са посебним освртом на ново издање ПРНШ приручника у којием су представљене развојне фазе у каријери наставника, измијењени формулар за лични план професионалног развоја, као и инструмент на основу којег директор може пратити и подржати професионални развој појединца. Затим, разматрана ефикасност комуникације између Завода и школа и представљене ПРНШ активности које се реализују у школама.

Сандра Павловић, чланица ПРНШ тима из ОШ „Србија“ представила је реализацију пројекта о предузетништву и обуку наставника у оквиру тог пројекта. Катарина Вучинић, ПРНШ координаторка из ОШ „Милева Лајовић Лалатовић“ говорила је о менторству наставницима приправницима и реализацији тог процеса у њиховој школи, као и пружању подршке ученицима РЕ популације кроз тимски рад свих укључених субјеката: наставника, студената волонтера, ромских асистената, чланова ромских породица.

Јадранка Гавранић из ОШ „Саво Пејановић“ представила је три приоритетна циља издвојена на основу анализе личних планова професионалног развоја наставника: 1) инклузија, 2) рад са ученицима ромске популације (један вид инклузије) и 3) оцјењивање. Она је истакла значај увезивања знања стечених током обука у оквиру различитих програма и пројеката који се у школи реализују.

Рена Ракчевић, координаторка за ПРНШ из ОШ „Павле Ровински“, представила је приоритетни циљ из ПРНШ плана који се односи на унапређење вјештина и знања наставника за квалитетнију реализацију допунске наставе и активности које су на том пољу у школи реализовали. Координаторка из ОШ „Мексико“ Оливера Пешић говорила је о сљедећим активностима професионалног развоја: угледни часови (примјена ИЦТ-а у настави), презентација садржаја са похађаних обука (менторство, процјењивање и оцјењивање у настави писменог изражавања), припрема и реализација радионица за родитеље, програми обуке реализовани током догађаја Дани професионалог развоја у школи и др.

Координатор из ОШ „Југославија“ Миленко Клисић, представио је пројекат Образовање за ванредне ситуације у оквиру којег су наставници похађали одређене програме обуке, док је координаторка Андријана Радиновић из ОШ „Штампар Макарије“ представила угледне часове наставника као једну од кључних активности професионалног развоја у школи.

Закључци савјетовања односили су се на примјену иновација у овој области, тј. да су сви наставници упознати са новим издањем приручника и развојним фазама у каријери наставника на основу којих могу да позиционирају себе у тој области и планирају лични професионални развој. Затим, да се професионални развој на нивоу школе у свим школама одвија се у складу са донесеним плановима и да већина наставника посједује ЛППР и професионални портфолио. Већина активности одвија се кроз угледне и огледне часове, округле столове и радне састанке. Такође, организују се Дани професионалног развоја током зимског и љетњег распуста. Реализација програма обуке и учешће наставника у њима углавном се одвија кроз програме које организује Завод за школство у оквиру редовне обуке наставника и кроз пројекте и програме који се реализују у школама од стране Министарства просвјете, Завода за школство, међународних и НВО организација.

У раду је учествовало 25 представника школа, а савјетовање је водила др Душанка Поповић.


Да ли вам је садржај ове странице био од користи?