- Влада Црне Горе
Завод за школство САВЈЕТОВАЊЕ ЗА ПРНШ ТИМОВЕ У ОСНОВНИМ ШКОЛАМА
САВЈЕТОВАЊЕ ЗА ПРНШ ТИМОВЕ У ОСНОВНИМ ШКОЛАМА
Теме савјетовања биле су: Евалуација ПРНШ-а, Активности Одсјека за КПР/Завода за школство, Развојне фазе у каријери наставника и Презентација примјера добре праксе из школа. Током савјетовања разматрани су кључни резултати прве евалуације ПРНШ-а на нивоу државе, затим одређен рок за достављање наредних извјештаја о самоевалуацији ПРНШ-а и разматрани наредни кораци, представљене активности Одсјека за КПР/Завода за школство на пољу професионалног развоја наставника са посебним освртом на ново издање ПРНШ приручника у којием су представљене развојне фазе у каријери наставника, измијењени формулар за лични план професионалног развоја, као и инструмент на основу којег директор може пратити и подржати професионални развој појединца. Затим, разматрана ефикасност комуникације између Завода и школа и представљене ПРНШ активности које се реализују у школама.
Сандра Павловић, чланица ПРНШ тима из ОШ „Србија“ представила је реализацију пројекта о предузетништву и обуку наставника у оквиру тог пројекта. Катарина Вучинић, ПРНШ координаторка из ОШ „Милева Лајовић Лалатовић“ говорила је о менторству наставницима приправницима и реализацији тог процеса у њиховој школи, као и пружању подршке ученицима РЕ популације кроз тимски рад свих укључених субјеката: наставника, студената волонтера, ромских асистената, чланова ромских породица.Јадранка Гавранић из ОШ „Саво Пејановић“ представила је три приоритетна циља издвојена на основу анализе личних планова професионалног развоја наставника: 1) инклузија, 2) рад са ученицима ромске популације (један вид инклузије) и 3) оцјењивање. Она је истакла значај увезивања знања стечених током обука у оквиру различитих програма и пројеката који се у школи реализују.
Рена Ракчевић, координаторка за ПРНШ из ОШ „Павле Ровински“, представила је приоритетни циљ из ПРНШ плана који се односи на унапређење вјештина и знања наставника за квалитетнију реализацију допунске наставе и активности које су на том пољу у школи реализовали. Координаторка из ОШ „Мексико“ Оливера Пешић говорила је о сљедећим активностима професионалног развоја: угледни часови (примјена ИЦТ-а у настави), презентација садржаја са похађаних обука (менторство, процјењивање и оцјењивање у настави писменог изражавања), припрема и реализација радионица за родитеље, програми обуке реализовани током догађаја Дани професионалог развоја у школи и др.Координатор из ОШ „Југославија“ Миленко Клисић, представио је пројекат Образовање за ванредне ситуације у оквиру којег су наставници похађали одређене програме обуке, док је координаторка Андријана Радиновић из ОШ „Штампар Макарије“ представила угледне часове наставника као једну од кључних активности професионалног развоја у школи.
Закључци савјетовања односили су се на примјену иновација у овој области, тј. да су сви наставници упознати са новим издањем приручника и развојним фазама у каријери наставника на основу којих могу да позиционирају себе у тој области и планирају лични професионални развој. Затим, да се професионални развој на нивоу школе у свим школама одвија се у складу са донесеним плановима и да већина наставника посједује ЛППР и професионални портфолио. Већина активности одвија се кроз угледне и огледне часове, округле столове и радне састанке. Такође, организују се Дани професионалног развоја током зимског и љетњег распуста. Реализација програма обуке и учешће наставника у њима углавном се одвија кроз програме које организује Завод за школство у оквиру редовне обуке наставника и кроз пројекте и програме који се реализују у школама од стране Министарства просвјете, Завода за школство, међународних и НВО организација.У раду је учествовало 25 представника школа, а савјетовање је водила др Душанка Поповић.