- Влада Црне Горе
Завод за школство ФОРУМ О „МАЛОЈ“ И „ВЕЛИКОЈ“ МАТУРИ
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
ФОРУМ О „МАЛОЈ“ И „ВЕЛИКОЈ“ МАТУРИ
Објављено: 17.04.2014. • 08:36
У Заводу за школство је, 11. априла 2014. године, реализован форум на тему Резултати „мале“ и „велике“ матуре – како их поправити? У раду форума учествовало је 46 професора црногорског-српског, босанског и хрватског језика и књижевности из основних и средњих стручних школа, док се професори гимназија, овог пута, нашем позиву нијесу одазвали.
Форум је водио мр Драган Марковић, професор који изводи наставу у ОШ „Кекец“ у Сутомору и у Гимназији „Нико Роловић“ у Бару. Циљеви његовог уводног излагања били су заједничко дефинисање појма читалачка писменост и препознавање њеног занчаја и мјеста у оквиру ПИСА пројекта и екстерне провјере знања на крају основне и средње школе. Такође, истакунто је мјесто читалачке писмености међу европским компетенцијама за цјеложивотно учење.
Током прве двије радионице анализиран је успјех наших ученика из ове области на ПИСА 2012, као и успјех ученика на посљедњој екстерној провјери знања (2013). Учесници су издвојили добре и лоше стране ове провјере знања и анализирали их током округлог стола на исту тему. Професори су имали прилику да анализирају питања са посљедњег тестирања која су ученици лоше урадили и да изнесу своја запажања о томе. Током друге радионице, у односу на различите врсте текстова, учесници су осмишљавали питања која подстичу више нивое мишљења у складу са Блумовом таксономијом. Циљ је био да се још једном вратимо различитим нивоима захтјевности када је процјена ученичких знања у питању, те да сви заједно уочимо колико смо спремни и умјешни да у свакодневном процесу учења и подучавања постављамо различите захтјеве нашим ученицима. Припрема за матурски испит и успјех на њему не треба да буде производ „тренинга“, већ континуираног рада кроз досљедну примјену актуелних наставно-циљних образовних програма који пружају изванредне могућности за то. Зато смо се сви заједно запитали: Шта је то што наставници у свом раду могу унаприједити да успјех ученика буде бољи? Да ли су искоришћене све могућности које они имају на располагању? Професори су били веома задовољни, активно су учествовалу у раду износећи своја искуства, запажања и мишљења.
Како својим ученицима преноси информацију о испиту који их чека на крају деветог разреда и како их припрема за то, у оквиру четврте радионице представила је професорица Вероника Рутовић из ОШ „21. мај“ из Подгорице. Њену презентацију и припрему можете наћи на нашем сајту у рубрици Примјери добре праксе.
Форум су пратиле надзорнице за црногорски-српски, босански и хрватски језик и књижевности Александра Вешовић Ивановић и Анка Вујичић Гујић из Завода за школство, као и Нађа Дурковић, уредница из Завода за уџбенике и наставна средства. Због припрема за реализацију матурског и стручног испита у средњим школама, савјетници из Испитног центра Црне Горе нијесу могли да се укључе у рад. Форум је организовала др Душанка Поповић.
Због великог интересовања наставника, убрзо ће бити организован још један форум на исту тему. Наиме, већ у првој понуди форума за учешће се пријавило 86 професора из читаве Црне Горе.
Форум је водио мр Драган Марковић, професор који изводи наставу у ОШ „Кекец“ у Сутомору и у Гимназији „Нико Роловић“ у Бару. Циљеви његовог уводног излагања били су заједничко дефинисање појма читалачка писменост и препознавање њеног занчаја и мјеста у оквиру ПИСА пројекта и екстерне провјере знања на крају основне и средње школе. Такође, истакунто је мјесто читалачке писмености међу европским компетенцијама за цјеложивотно учење.
Током прве двије радионице анализиран је успјех наших ученика из ове области на ПИСА 2012, као и успјех ученика на посљедњој екстерној провјери знања (2013). Учесници су издвојили добре и лоше стране ове провјере знања и анализирали их током округлог стола на исту тему. Професори су имали прилику да анализирају питања са посљедњег тестирања која су ученици лоше урадили и да изнесу своја запажања о томе. Током друге радионице, у односу на различите врсте текстова, учесници су осмишљавали питања која подстичу више нивое мишљења у складу са Блумовом таксономијом. Циљ је био да се још једном вратимо различитим нивоима захтјевности када је процјена ученичких знања у питању, те да сви заједно уочимо колико смо спремни и умјешни да у свакодневном процесу учења и подучавања постављамо различите захтјеве нашим ученицима. Припрема за матурски испит и успјех на њему не треба да буде производ „тренинга“, већ континуираног рада кроз досљедну примјену актуелних наставно-циљних образовних програма који пружају изванредне могућности за то. Зато смо се сви заједно запитали: Шта је то што наставници у свом раду могу унаприједити да успјех ученика буде бољи? Да ли су искоришћене све могућности које они имају на располагању? Професори су били веома задовољни, активно су учествовалу у раду износећи своја искуства, запажања и мишљења.
Како својим ученицима преноси информацију о испиту који их чека на крају деветог разреда и како их припрема за то, у оквиру четврте радионице представила је професорица Вероника Рутовић из ОШ „21. мај“ из Подгорице. Њену презентацију и припрему можете наћи на нашем сајту у рубрици Примјери добре праксе.
Форум су пратиле надзорнице за црногорски-српски, босански и хрватски језик и књижевности Александра Вешовић Ивановић и Анка Вујичић Гујић из Завода за школство, као и Нађа Дурковић, уредница из Завода за уџбенике и наставна средства. Због припрема за реализацију матурског и стручног испита у средњим школама, савјетници из Испитног центра Црне Горе нијесу могли да се укључе у рад. Форум је организовала др Душанка Поповић.
Због великог интересовања наставника, убрзо ће бити организован још један форум на исту тему. Наиме, већ у првој понуди форума за учешће се пријавило 86 професора из читаве Црне Горе.
Везани чланци:
Унапређивање спровођења програма Еко-школе 31.01.2025.
Превенција насиља у школама у Црној Гори 31.01.2025.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?