- Влада Црне Горе
Завод за школство ИИ Годишња Конференција под називом “Инклузивно об...
ИИ Годишња Конференција под називом “Инклузивно образовање у пракси”
Школе укључене у Пројекат оснажене су да боље препознају потребе дјеце, наставника, родитеља, локалне заједнице. Надаље, добили смо прилику да креирамо бољу инклузивну политику и амбијент у школи. Кроз Пројекат је унапријеђена комуникација са школама, практичарима, као и мрежа између доносиоца одлука, институција које раде у области социјалне инклузије. Коначно, добили смо прилику да размијенимо своје најбоље праксе, упознамо се с различитим моделима у региону, да добијемо јасну слику за будућу политику у области социјалне инклузије. Ово искуство је од посебног значаја, важности и помоћи држави Црној Гори јер је јача у настојањима да одговори на захтјеве који пред нама стоје у процесу придруживања Европској унији: да ставимо акценат на стручно образовање, још јаче радимо на пољу људских права и антидискриминације, да смањимо дроп-оут (напуштање школе), унаприједимо наставне вјештине, али и компетенције дјеце за свакодневни живот и тржиште рада.
Током Конференције у оквиру догађаја названог ЕXПО за инклузију, имали смо прилику да представимо системске и институционалне одговоре на потребе дјеце, родитеља, наставника, професионалног и руководећег кадра у школама. Тако смо представили “Стратегију инклузивног образовања 2014-2018”, “Приручник за усмјеравање дјеце с посебним образовним потребама”, “Информативни материјал о процесу усмјеравања дјеце с посебним образовним потребама за професионалце и родитеље”, “Упутство за усмјеравање дјеце с посебним образовним потребама”, “Информатор инклузивног образовања”, Приручник “Инклузија у стручном образовању у Црној Гори”, “Знаковни језик у Црној Гори”, “Упутство за прилагођавање екстерних испита дјеци с посебним образовним потребама у основној и средњој школи”, „Приручник за професионалце (наставнике, стручне сараднике, директоре, РЕ асистенте) и све који су заинтересовани за спречавање напуштања школовања“, “Приручник за припремни вртић за дјецу Роме и Египћане”. Такође, издања Завода за уџбенике и наставна средства која тематски и у односу на специфичне сметње у развоју нуде подршку наставном и стручном кадру школа: “Приступ инклузивној пракси у васпитању и образовању“, „Инклузивно васпитање и образовање у основној школи“, “ИРОП, Приручник за васпитаче, наставнике и професионалце”, “Потешкоће у читању и писању”, “Приручник за рад с дјецом у процесу описмењавања”, „Приручник за рад са надареним и талентованим ученицима“, као и предметни програм „Црногорски као нематерњи језик” за све разреде за које је припремљен. Коначно, том пригодом смо уз стручну подршку Ресурсног центра „Подгорица“ презентовали уџбенике који су пренешени на аудио запис у тзв. Даисy формату (у овом тренутку су то читанке).