- Влада Црне Горе
Завод за школство Цјложивотно предузетничко учење – Имплементација у...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Цјложивотно предузетничко учење – Имплементација у настави МОДУЛ 2
Објављено: 26.02.2015. • 14:47
У Заводу за школство и у Основној школи „Његош“, Котор је у периоду од 15. до 24. фебруара реализовано 4 тродневна семинара за 27 наставника Гимназије „Котор“, Гимназије „Стојан Церовић“, Никшић, Гимназије „Петар И Петровић Његош“, Диниловград и Средње мјешовите школе „Бећо Бешић“, Плав, као и за 55 наставника основних школа ОШ „Сутјеска“ Подгорица; ОШ „Октоих“ Подгорица, ОШ Милија Никчевић, Кличево, ОШ „Лука Симоновић“ Никшић, ОШ „Анте Ђедовић“, Бар; ОШ Његош, Котор, ОШ „Вељко Дробњаковић“ Рисан и ОШ „Србија“, Бар. Семинар је реализован у оквиру пројекта Унапређивање предузетничког учења који гимназије и основне школе реализују са СЕЕЦЕЛ-ом из Загреба.
Модул 2 је реализован током три дана кроз 12 радионица.
ПРВИ ДАН
Током првог дана учесници семинара су упознати са значајем цјеложивотног предузетничког учења (ЛЛЕЛ) и његовим односом са свијетом рада и економијом. Овај модул је мотивисао учеснике показујући им какав утицај има ЛЛЕЛ на унапређивање конкурентности економије.
Током семинара наставници су кроз пленарну презентацију, групни рад, индивидуално учење, учење у пару упознали и разјаснили следећа питања:
предузетништво, појам предузетника, иновације, социјално предузетништво, предузетничке идеје
зашто несташица захтијева доношење одлука;
шта су призводи у понуди и потражњи на локалном нивоу;
односе између прихода и расхода у контексту буџета;
добра, производи, услуге,
увиде предности улагања у односу на трошкове;
факторе који утичу на понуду и потражњу;
продуктивност и предности које оправдавају иновације; значај интелектуалне својине
како се користи опортунитетни трошак у процесу доношења одлука;
јавна добра; значај екстерналија на одрживо планирање (тхинк греен) за предузетничке активности
глобализација, глобална економија
ДРУГИ ДАН
Програм семинара за други дан је конципиран у оквиру четири радионице на којима су разматрани циљеви и садржај цјеложивотног предузетничког учења, начини имплементација исхода учења кроз различите наставне предмете. Како имплементација исхода предузетничког учења захтијева примјену различитих метода и облика рада (нпр студијска посјета, групни рад, тражење информација, решавање проблема, планирање, комуникација, играње улога, итд), као и механизмима процјене ефикасности и ефективности упоребе појединих метода рада у циљу достизања конкретних исхода учења.
ТРЕЋИ ДАН
Трећег дана семинара наставници су подијељени у 7 група у скалду са предметима које предају. Имали су следеће задатке:
Аргументација значаја израде планове и припрема за наставу према у односу на исходе учења;
Демонстрирају способност да напишу припрему за наставу која се заснива на исходима предузетничког учења
Планирање активности ученика употребом различитих наставних метода и облика рада;
Изразрада припреме за наставу са исходима предузетничког учења узимањем у обзир исходе учења ИСЦЕД 3
Дефинисање метода процјене;
Презентација, дискусија и разматраје наставних планова и припреме за наставу коју су развили.
Водитељи на семинарима су били: Невена Чабрило, савјетница у Заводу за школство, Драгутин Шћекић, директор Основне школе „Вељко Дробњаковић“ Рисан и Драгана Радоманн наставница из Основне школе „Милија Никчевић“, Кличево.
Модул 2 је реализован током три дана кроз 12 радионица.
ПРВИ ДАН
Током првог дана учесници семинара су упознати са значајем цјеложивотног предузетничког учења (ЛЛЕЛ) и његовим односом са свијетом рада и економијом. Овај модул је мотивисао учеснике показујући им какав утицај има ЛЛЕЛ на унапређивање конкурентности економије.
Током семинара наставници су кроз пленарну презентацију, групни рад, индивидуално учење, учење у пару упознали и разјаснили следећа питања:
предузетништво, појам предузетника, иновације, социјално предузетништво, предузетничке идеје
зашто несташица захтијева доношење одлука;
шта су призводи у понуди и потражњи на локалном нивоу;
односе између прихода и расхода у контексту буџета;
добра, производи, услуге,
увиде предности улагања у односу на трошкове;
факторе који утичу на понуду и потражњу;
продуктивност и предности које оправдавају иновације; значај интелектуалне својине
како се користи опортунитетни трошак у процесу доношења одлука;
јавна добра; значај екстерналија на одрживо планирање (тхинк греен) за предузетничке активности
глобализација, глобална економија
ДРУГИ ДАН
Програм семинара за други дан је конципиран у оквиру четири радионице на којима су разматрани циљеви и садржај цјеложивотног предузетничког учења, начини имплементација исхода учења кроз различите наставне предмете. Како имплементација исхода предузетничког учења захтијева примјену различитих метода и облика рада (нпр студијска посјета, групни рад, тражење информација, решавање проблема, планирање, комуникација, играње улога, итд), као и механизмима процјене ефикасности и ефективности упоребе појединих метода рада у циљу достизања конкретних исхода учења.
ТРЕЋИ ДАН
Трећег дана семинара наставници су подијељени у 7 група у скалду са предметима које предају. Имали су следеће задатке:
Аргументација значаја израде планове и припрема за наставу према у односу на исходе учења;
Демонстрирају способност да напишу припрему за наставу која се заснива на исходима предузетничког учења
Планирање активности ученика употребом различитих наставних метода и облика рада;
Изразрада припреме за наставу са исходима предузетничког учења узимањем у обзир исходе учења ИСЦЕД 3
Дефинисање метода процјене;
Презентација, дискусија и разматраје наставних планова и припреме за наставу коју су развили.
Водитељи на семинарима су били: Невена Чабрило, савјетница у Заводу за школство, Драгутин Шћекић, директор Основне школе „Вељко Дробњаковић“ Рисан и Драгана Радоманн наставница из Основне школе „Милија Никчевић“, Кличево.
Везани чланци:
Радна посјета Љубљани 22.11.2024.
Тимска настава 22.11.2024.
Признање за организацију ХИППО такмичења 22.11.2024.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?