Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Студијска посјета „Изградња ефективног партнерства за подршку предузетничког учења“

Објављено: 13.10.2015. 13:17

Представници Националног партнерства за цјеложивотно предузетничко учење: Анђела Гајевић, самостална савјетница у Дирекцији за мала и средња предузећа, Невена Чабрило, самостална савјетница у Заводу за школство, Срђан Обрадовић, самостални савјетник у Центру за стручно образовање, Ана Мараш, савјетница за образовање у Унији послодаваца Црне Горе (УПЦГ) и Кристиен Ван ден Еyнде, експерт за предузетништво ЕТФ-а, посјетили су од 6 до 9. октобра више институција и организација које се баве цјеложивотним предузетничким учењем и унапређивањем предузетништва у Велсу.

Циљеви студијске посјете су били да се стекне увид у велшки национални приступ образовању за предузетништво, значај улоге партнерства у процесу образовања, идентификовање кључних компонената које је могуће прилагодити црногорском образовном концепту, као и израда драфт протокола и акционог плана за национално партнерство Црне Горе.

Главне теме о којима се разговарало биле су:
- Предузетничко учење као кључне компетенције у формалном образовању на свим нивоима
- Предузетничко учење као кључна компетенција у неформалном образовању
- Способности и вјештине потребне за ефикасно национално партнерство за предузетничко учење (нпр. умрежавања знања, лидерство, комуникација, итд)
- Функције и улоге за ефикасан рад партнерства
- Комуникацијске стратегије за креирање и имплементацију партнерства
- Механизми за укључивање бизниса у обликовање политика
- Механизми за укључивање бизниса у реализацију предузетничког учења у активностима на нивоу школе
- Механизми за пружање препорука креаторима политике у различитим министарствима и стратегије (образовање, запошљавање, мала и средња предузећа, итд)
- Умрежавање и механизми за дијељење добре праксе у предузетничком учењу

Током првог дана посјете, велшки и црногорски представници су размјењивали искуства о томе како снажно партнерство може помоћи у развоју и имплементацији предузетничког учења. Дискутовало се о примјерима најбоље праксе предузетничке иницијативе за учење и улози различитих партнера. Разматране су могућности како се примјери модела партнерства за предузетништво могу прилагодити за Црну Гору.

Активности на пољу предузетничког образовања у Велсу представила је министарка економије, науке и транспорта, госпођа Едwина Харт. Црногорска делегација је презентовала активности које се на овом пољу одвијају у нашој земљи. Министарка је поздравила напоре Црне Горе и истакла да активности које се реализују у Црној Гори представљају примјер добре праксе који је препознат од стране великог броја актера који се баве унапређивањем предузетништва у земљама ЕУ.

На велшком Универзитету Тринитy Саинт Давид (УWТСД) у Сwансеа представници Универзитета су разговарали са црногорском делегацијом о сарадњи и партнерству на локалном нивоу. На Универзитету је представљена изградња локалне сарадње кроз мрежу БЕЕС (Изградња предузетничког образовања у Сwансеа), развој регионалног партнерство за учење и функционисање партнерства на локалном нивоу.

Експерти из области предузетничког учења, током радионица, округлих столова и појединачних разговора, упознали су нашу делегацију са партнерством у пракси у формалном и неформалном учењу, значајем креативности у образовању, изградњом везе између образовања и пословне заједнице, практичним искуствима о предузетништву у курикулуму, неформалним предузетничким учењем, као и значајем локалне власти у изградњи партнерстава.

Други дан посјете је био фокусиран на изградњу комуникационе стратегије и обликовању модела партнерства у Црној Гори.

Велшки партнери ће подијелити своје искуство о томе како ефикасне комуникационе стратегије подржавају предузетничко учење и изградњу партнерства. Представници из Црне Горе су са велшким колегама анализирали механизме које је могуће интегрисати у протокол националног партнерства и које кључне активности треба спровести како би се остварила његова ефикасна функција.

Студијска посјета је реализована у организацији ЕТФ-а.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?