- Влада Црне Горе
Завод за школство Семинар “Предузетничко учење – предузетничка школа...
Семинар “Предузетничко учење – предузетничка школа”
У Заводу за школство је 26. априла реализован једнодневни семинар “Предузетничко учење – предузетничка школа” за наставнике средњих школа.
Током семинара наставници су кроз пленарну презентацију, групни рад, индивидуално учење, учење у пару разјаснили следећа питања: Шта је предузетничко учење? Зашто је неопходно? Који су бенефити предузетничког учења? Шта подразумијевају предузетничке вјештине и особине? Предузетничко учење и курикулум –међупредметне теме у курикулуму. Карактеристике предузетничке школе. Карактеристике предузетничког учења и средина за учење. Односи предузетничке школе и заједнице.
На првој радионици је објашњена разлика између појма бити предузетник и дјеловати предузетнички, однос између предузетништва и конкурентности земље, као и значај предузетничког учењу на ИСЦЕД 0, ИСЦЕД 1, ИСЦЕД2 и ИСЦЕД 3 нивоу. Након овог представљени су исходи предузетничког учења које је неопходно имплементирати кроз комплетан школски курикулум.
Друга радионица је била посвећена методама и облицима рада које су неопходне у циљу реализације предузетничког учења. Након радионици наставници су разумјели зашто је неопходно за наставнике и ученике да раде методу учење са учеником у центру умјесто традиционалних метода учења, користе методе које омогућавају предузетничко учење (нпр студијска посјета, групни рад, тражење информација, решавање проблема, планирање, комуникација, играње улога, итд). Током треће радионице обрађена су следећа питања:
- Пружање подршке, када је то потребно, у односу на рад наставника или ученика за цјеложивотно предузетничко учење;
- Охрабривање наставника и ученика у раду који се односи на активности учења за предузетништво;
- Наставници су разумјели зашто је неопходно укључити комплетан колектив и локалне компаније у процес;
- Наставницима је предочена одговорност школе за креирање окружења за учење.
Циљ четврте редионице је био да наставници ураде припрему за наставу и предлог акционог плана за будуће активности који ће одговорити на следећа питања: КО, ШТА, КАД и који индикатори ће пратити остваривање ових активности.