- Влада Црне Горе
Завод за школство Индексом до инклузивне културе - Експозитуре ресур...
Индексом до инклузивне културе - Експозитуре ресурсних центара
У оквиру пројекта “Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори” који уз подршку канцеларије Саве тхе Цхилдрен у Сарајеву, реализују Министарство просвјете и Завод за школство, тренутно се спроводе активности на јачању капацитета основних школа с посебним одјељењима од стране ресурсних центара како би преузеле улогу експозитура. У циљу организовања и спровођења подршке за инклузивно образовање, урађена је подјела школа – експозитура ресурсних центара.
Фокус првих обилазака су били принципи инклузије, индекс инклузивности, афримативна и етиолошки утемељена терминологија завршно са представљањем Ресурсног центра. Тимови ресурсних центара су подсјетили на кључне интервенције које се примјењују у раду са конкретном сметњом, подјелу задужења у школи и оквир за акциони план рада експозитура.
На основу цхецк листе урађена је процјена колико су школе инклузивне и у ком сегменту им је потребна подршка, предности које треба промовисати како би локална заједница била упозната с дјеловањем експозитура и користила услуге за добробит ђеце са сметњама и тешкоћама у развоју.
ОШ “Вук Караџић” из Берана, експозитура Ресурсног центра за ђецу и особе са интелектуалним сметњама и аутизмом “1. јун”, је 16. јуна 2016. организовала представљање инклузивних активности својој локалној заједници. Презентацији су присуствовали представници Дневног центра за ђецу са посебним потребама, Комисије за усмјеравање, ЈПУ „Радмила Недић“, као и наставници ОШ „Вук Караџић“.
Тим у саставу: педагошкиња, психолошкиња, двије дефектолошкиње које раде у одјељењу за ђецу са посебним образовним потребама и логопедица Школе су представиле Пројекат кроз сљедеће активности:
- Индексом до инклузивне културе, пројекат Саве тхе Цхилдрен;
- Аутизам (појам, узроци, манифестовање и препоруке за рад васпитачима и учитељима);
- Активности Ресурсног центра „1. јун“ и задаци експозитуре Ресурсног центра.