- Влада Црне Горе
Завод за школство Представљање резултата пројекта „Индексом до инклу...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Представљање резултата пројекта „Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори“
Објављено: 18.11.2016. • 08:45
Под покровитељством Министарства просвјете, Завода за школство и Саве тхе цхилдрен, организован је завршни догађај пројекта „Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори“. Развој инклузивног образовања је један од дефинисаних приоритета реформе образовања у Црној Гори.
Приоритет у наредном периоду је рад на развијању иницијативе и аутономности школа у примјени инклузивне школске културе, политике и праксе, да ресурсни центри буду стручна и савјетодавна подршка инклузивном образовању, односно редовним школама. Стратегија инклузивног образовања указује на неопходност унапријеђења капацитета школа са посебним одјељењима.
Стратегија инклузивног образовања (2014-2018) одређује циљеве и правце развоја инклузивног образовања с намјером да ученицима омогући приступ образовању, рационално и оперативно обезбиједи постизање развојних и образовних постигнућа кроз индивидуализовану, додатну подршку. Пројекат „Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори“, који је спроведен у сарадњи са организацијом Саве тхе цхилдрен, омогућио је реализацију више мјера које су предвиђене Стратегијом инклузивног образовања.
На завршном догађају, одржаном 15. новембра 2016. Године, присуствовало је 150 представника основних школа из Црне Горе којима су представљени резултати пројекта „Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори“, односно промовисане нове улоге ресурсних центара и школа са посебним одјељењима.
У оквиру пројекта формирани су тимови од представника ресурсних центара који су посјетили школе – експозитуре и упознали их са мисијом и визијом, улогом и подршком сваког појединог ресурсног центра. Школе – експозитуре су реализовале презентације за локалну заједницу у циљу ширења инклузивних принципа у складу са потребама дјеце.
Индекс инклузивности ће такође наћи своје мјесто у оквиру индикатора квалитета и инклузивности школе које дефинишу и примјењују Завод за школство и Центар за стручно образовање. За чланове Одсјека за утврђивање квалитета наставе Завода за школство и савјетнике Центра за стручно образовање организована је обука за примјену Индекса инклузивности. Они су упознати са принципима Индекса инклузивности и значајем његове примјене.
Приоритет у наредном периоду је рад на развијању иницијативе и аутономности школа у примјени инклузивне школске културе, политике и праксе, да ресурсни центри буду стручна и савјетодавна подршка инклузивном образовању, односно редовним школама. Стратегија инклузивног образовања указује на неопходност унапријеђења капацитета школа са посебним одјељењима.
Стратегија инклузивног образовања (2014-2018) одређује циљеве и правце развоја инклузивног образовања с намјером да ученицима омогући приступ образовању, рационално и оперативно обезбиједи постизање развојних и образовних постигнућа кроз индивидуализовану, додатну подршку. Пројекат „Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори“, који је спроведен у сарадњи са организацијом Саве тхе цхилдрен, омогућио је реализацију више мјера које су предвиђене Стратегијом инклузивног образовања.
На завршном догађају, одржаном 15. новембра 2016. Године, присуствовало је 150 представника основних школа из Црне Горе којима су представљени резултати пројекта „Индексом до инклузивне културе у образовно-васпитним установама у Црној Гори“, односно промовисане нове улоге ресурсних центара и школа са посебним одјељењима.
У оквиру пројекта формирани су тимови од представника ресурсних центара који су посјетили школе – експозитуре и упознали их са мисијом и визијом, улогом и подршком сваког појединог ресурсног центра. Школе – експозитуре су реализовале презентације за локалну заједницу у циљу ширења инклузивних принципа у складу са потребама дјеце.
Индекс инклузивности ће такође наћи своје мјесто у оквиру индикатора квалитета и инклузивности школе које дефинишу и примјењују Завод за школство и Центар за стручно образовање. За чланове Одсјека за утврђивање квалитета наставе Завода за школство и савјетнике Центра за стручно образовање организована је обука за примјену Индекса инклузивности. Они су упознати са принципима Индекса инклузивности и значајем његове примјене.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?