- Влада Црне Горе
Завод за школство Одржана Конференција за директоре васпитно-образов...
Одржана Конференција за директоре васпитно-образовних установа
У организацији Британског савјета и уз подршку Министарства просвјете и Завода за школство, 22. марта 2017. године одржана је Конференција на тему „Стандарди и професионални развој“.
Учеснике Конференције у подгоричком хотелу Рамада поздравио је Њ.Е. Иан Wхиттинг, амбасадор Велике Британије, одајући признање црногорским институцијама на сталном и посвећеном раду на подизању квалитета образовања у Црној Гори.
Уводно излагање о циљевима, вриједностима и исходима унапређења образовног система у Црној Гори имала је г-ђа Вања Маџгаљ, директорица Британског савјета који је поздан партнер креаторима образовне политике у Црној Гори посљедњих десетак година. О стандардима у настави и улози професионалних стандарда у основном и средњем образовању говорила је предсједница Националног савјета за образовање проф. др Ана Лалевић-Филиповић.
Са трећим, допуњеним издањем Приручника за КПР присутне је упознала савјетница у Одсјеку за КПР Љиљана Суботић истичући да ће ново издање бити корисна публикација директорима/цама, наставницима и координаторима за ПРНШ/В. Нови Приручник ће помоћи руководиоцима установа у процесу евалуације и снажењу улоге тимова на којима почива модел професионалног развоја наставника и васпитача.
О међусобном односу усвојених Стандарда компетенција за наставнике и директоре (Завод за школство, децембар 2016) и интерне евалуације, односно иновиране Методологије екстерне евалуације васпитно-образовног рада чија се примјена очекује након актуелних измјена законске регулативе, присутне руководиоце васпитно-образовних установа упознала је Љиљана Ивановић, в.д. помоћница директора у Заводу за школство.
Успјешности Конференције значајан допринос је дала и консултанткиња Светлана Кандyбовицх из Британског савјета која је представила резултате европских истраживања о утицају КПР на постигнућа ученика. Приказани резултати недвосмислено потврђују да је утицај наставника на напредак у учењу веома значајан, боље рећи, доминантан.