Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Свечано отварање мурала у ОШ "Божидар Вуковић Подгоричанин"

Објављено: 25.09.2018. 15:48

Пројекат "Паинт тхе Wаy Тоwардс Инцлусион анд Толеранце - Сцхоол Мурал Пројецт" који је подржала Амбасада САД у Црној Гори, завршен је свечаним отварањем мурала, 21. септембра 2018. године. Тога дана обиљежен је и Међународни дана мира.

Скромној свечаности присуствовао је Јефф Адлер - шеф Одјељења за медије и културу у Америчкој амбасади у Црној Гори са сарадницом Јеленом Војнић, Аријана Николић Вучинић- генерална директорица Директората за предшколско, основно и инклузивно образовање и васпитање у Министарству просвјете, Оливера Николић- начелница Директората за основно образовање и васпитање у Министарству просвјете, Милица Пајовић – савјетница у Директорату за образовање мањинских народа, директорице основних школа, представници невладиног сектора и медија.

Након обиласка најдужег мурала на свијету, дугог 150 метара, представник Амбасаде господин Адлер и директорица Љубинка Недић посадили су дрво маслине, симбол мира. Представници Ђачког парламента подијели су поруке мира и брошуре о настанку стрип мурала. На крају су сви заједно одгледали филм о истом.

Активности су реализоване у складу са акционим планом Еко школе са циљем да се ученици подстакну на активно укључивање у бригу о свом окружењу, да промовишу интеркултурално разумијевање и дијалог, као и социјалну инклузију коју развијамо у оквиру теме Глобално грађанство.

Нашу школу похађају и ученици који припадају маргинализованим групама. Они се суочавају са многим изазовима, укључујуц́и лоше животне стандарде и тешко се интегришу у друштво па су главни циљеви пројекта Школски мурал били:
• подстицање укључивања ромских ученика у све токове друштва;
• подизање свијести о значају образовања ромским ученицима који се и даље суочавају са високом стопом одустајања од даљег школовања;
• охрабривање заједничког рада ромских и неромских ученика из других школа, како би подигли свијест о вриједностима сарадње, толеранције и рада у заједници;
• развјање естетике и жеља да се заштити школско окружење од вандализма тиме што ученици сами учествују у стварању, што их чини одговорнијим за заштиту резултата свог рада;

Јединственост је моц́на, а наша школа је јединствена. И волимо што је таква. Разноликост. Инклузија. Поштовање различитости. То су принципи на којима градимо наше односе и стварамо школу која одговара сваком ученику. Градимо културу у којој се цијени различитост. Кроз ове активности промовишемо компетенције за демократску кулутру.

Имали смо сан док смо радили на овом пројекту. Резултат тог сна је око нас. Али оно што се не може видјети су вриједности које су ученици научили - сарадња, толеранција, разумијевање, тимски рад. У томе су им помогле и чланице НВО Аут које су скицирале причу од искустава које су ученици износили на радионицама. Ученици су говорили о важним стварима, догађајима из школског живота, проблемима на које наилазе и како их савладавају, о вршњачком насиљу, важности образовања, односима у породици. Тако су настали ликови првог стрип мурала у Црној Гори- Ђулијета и Петар.

Идејно рјешење за стрип одрадила је графичка дизајнерка и умјетничка директорица НВО АУТ-а Маја Костић док је причу за стрип писала,чланица Одбора Еко школе БВП, Асја Шашић, продуценткиња и оснивачица споменуте невладине организације.
Овим пројектом обухватили смо и активности које покривају још једну тему Еко школе, а то је Уређење школског дворишта.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?