- Влада Црне Горе
Министарство финансија ЈАВНИ КОНКУРС - „ ЗАШТИТЕ ОД НАСИЉА НАД ЖЕНАМА И Н...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
ЈАВНИ КОНКУРС - „ ЗАШТИТЕ ОД НАСИЉА НАД ЖЕНАМА И НАСИЉА У ПОРОДИЦИ“ за финансирање пројеката невладиних организација у области ЗАШТИТЕ ОД НАСИЉА НАД ЖЕНАМА И НАСИЉА У ПОРОДИЦИ ЗА 2020. ГОДИНУ
Објављено: 09.03.2020. • 15:11 Аутор: мрсс
На основу члана 32в Закона о невладиним организацијама (“Службени лист ЦГ“, бр.39/11 и 37/17), а у вези са Одлуком о утврђивању приоритетних области од јавног интереса и висине средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација у 2020. години (“Службени лист ЦГ“, бр. 80/18) и Правилником о садржају јавног конкурса за расподјелу средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација и изгледу и садржају пријаве на јавни конкурс (“Службени лист ЦГ“, бр. 14/18) и члана 130 Закона о социјалној и дјечјој заштити ("Службени лист Црне Горе", бр. 27/13, 1/15, 42/15, 47/15, 56/16, 66/16, 1/17, 31/17, 42/17), Комисија за расподјелу средстава невладиним организацијама у 2020.години у области заштите од насиља над женама и насиља у породици,објављује
ЈАВНИ КОНКУРС
„ ЗАШТИТЕ ОД НАСИЉА НАД ЖЕНАМА И НАСИЉА У ПОРОДИЦИ“
за финансирање пројеката невладиних организација у области ЗАШТИТЕ ОД НАСИЉА НАД ЖЕНАМА И НАСИЉА У ПОРОДИЦИ ЗА 2020. ГОДИНУ
Позивају се невладине организације које имају капацитете и искуство да пријаве пројекте на овај конкурс којим могу допринијети реализацији приоритета утврђених Стратегија заштите од насиља у породици 2016-2020. године и преузетим обавезама из Закона о потврђивању Конвенције Савјета Европе о спрјечавању и сузбијању насиља над женама и насиља у породици.
Стратешки циљеви чијем остварењу ће допринијети овај јавни конкурс за пројекте и програме невладиних организација у 2020. години су:
• Побољшан систем институционалне заштите од насиља у породици
• Ојачане жртве насиља у породици.
Овим ће бити унапријеђен систем заштите од насиља над женама и породичног насиља у складу са стандардима које прописује Истанбулска конвенција и други потврђени међународни и регионални инструменти, укључујући сервисе опште и специјализоване подршке, економско оснаживање жртава насиља и сервисе психосоцијалног третмана за учиниоце насиља.
Конвенција Савјета Европе о спречавању и борби против насиља над женама и насиља у породици (Истанбулска конвенција) дефинише тзв. специјализоване услуге подршке, и наводи да земље чланице ће предузети неопходне законодавне односно друге мјере да омогуће односно осигурају, уз одговарајућу географску распрострањеност, непосредне краткорочне и дугорочне специјализиране услуге подршке за сваку жртву која је била изложена било којем дјелу насиља обухваћеног Конвенцијом. Такође, да ће чланице омогућити односно осигурати специјализиране услуге подршке за све жене жртве насиља и њихову дјецу.
Конкурс има три приоритета.
Приоритет И:
- Пружање сервиса социјалне и дјечје заштите женама жртвама породичног и родно заснованог насиља и њиховој дјеци од стране пружалаца услуга који имају лиценцу за обављање дјелатности.
Посебан приоритет су услуге склоништа за жене и дјецу жртве насиља, која требају да пруже и услуге индивидуалног савјетовања, групног савјетовања, као и рад на јачању жртве; те услуге повјерљивог лица. Услуге у оквиру социјалне и дјечје заштите су између осталих и савјетодавно-терапијска и социјално-едукативна услуга и услуга смјештаја, које се сврставају у специјализоване услуге подршке за жртве насиља.
Приоритет ИИ:
- Подршка изградњи и унапређењу капацитета организација цивилног друштва пружалаца услуга социјалне заштите женама жртвама породичног и родно заснованог насиља и њиховој дјеци, у процесу добијења лиценце за обављање дјелатности и квалитетнијег пружања услуга социјалне заштите (капацитета: организационих, програмских, техничких, стручног кадра и сл).
На овај начин НВО које пружају услуге социјалне заштите женама жртвама породичног и родно заснованог насиља и њиховој дјеци моћи ће да унаприједе квалитет пружања својх услуга у складу са националним стандардима, помогну жртвама насиља над женама и насиља у породици на адекватан начин и буду дио система социјалне заштите.
Програмом ће се подржали пројекти који су усмјерени на развој услуга социјалне заштите и капацитета пружалаца тих услуга чиме се доприноси побољшању квалитета пружања услуга социјалне заштите на нивоу заједнице, промоцији партнерства унутар заједница, те уопштено смањењу социјалног искључивања и сиромаштва.
Овај приоритет такодје доприноси остварењу циљева и предвиђених мјера Стратегије за развој социјалне и дјечје заштите, конкретно: посебног циља 2: „Унапријеђен систем квалитета у социјалној и дјечјој заштити“ и мјере 2.1. „Унаприједити услове за издавање лиценце за обављање дјелатности пружалаца услуге и лиценце за рад“.
Приоритет ИИИ:
- Подршка унапређењу укупног квалитета живота жена жртвава породичног и родно заснованог насиља и њихове дјеци, њиховом оснаживању и побољшању њихове социјалне инклузије кроз пружање услуга социјалне заштите у ширем смислу а у складу са њиховим потребама.
Сервисе специјализоване подршке, онако како их препознаје Истанбулска конвенција, пружају женске невладине организације и то су услуге смјештаја, хране, савјетовања, терапије, и друге услуге како би се превазишла кризна ситуација, а све у циљу јачања жртве да истраје у свим фазама поступка против починиоца насиља. Од велике важности пружити лепезу неопходних сервиса како шртва не би одустала од наредних фаза процеса и вратила се насилнику усљед тога што јој нису задовољене егзистенцијалне потребе.
Услуге социјалне заштите у ширем смислу представљају услуге односно мјере и активности који нису обавезно дефинисани Законом о социјалној и дјечјој заштити, и за њихово пружање није потребна лиценца у складу са Законом и Правилником о ближим условима за пружање и коришћење, нормативима и минималним стандардима услуге смјештаја у прихватилишту - склоништу.
Ове услуге могу допуњавати социјалне услуге у ужем смислу тј. услуге социјалне заштите, на начин да у одређеном временском раздобљу одговарају на специфичне потребе корисника/це и унапређују социјалну инклузију и квалитет његовог/њеног живота (на пр. програми група самопомоци за жене са исуством насиља, програми подршке дјеци свједоцима насиља, подршка родитељству за жртве насиља, искуствено савјетовање, окупациона/радна терапија, мотивација и подршка у стврању економске самосталност жена са искуством насиља).
Овај приоритет доприноси остварењу циљева и предвиђених мјера Стратегије за развој социјалне и дјечје заштите, кроз мјеру 3.4: „Успостављање иновативних услуга“ и у оквиру ње предвиђеног задатка: 3.4.1. „Подстицати развој иновативних услуга социјалне и дјечје заштите, на државном и локалном нивоу, у складу с обезбијеђеним средствима из буџета и других извора.“
Циљне групе су:
Директне:
- Жене жртве породичног и родно заснованог насиља и њихова дјеца која су свједоци и жртве породичног насиља.
Индиректне:
Индиректне циљне групе су центри за социјални рад, којима пројекти невладиних организација треба да пруже подршку у унапређењу система социјалне заштите жена и дјеце жртава насиља и њиховом оснаживању. Такође, индиректне бенефите од пројеката имају шире породице корисника/ца, односно, локалне заједнице у којима корисници/е живе.
Укупан износ средстава која се могу расподијелити овим конкурсом је: 100.000 ЕУР
Најнижи износ финансијске подршке коју ће бити могуће остварити на основу јавног конкурса: 10.000 ЕУР.
Највиши износ финансијске подршке коју ће бити могуће остварити на основу јавног конкурса: 20.000 ЕУР
Сходно члану 32ж Закона о невладиним организацијама, укупан износ средстава која се на основу јавног конкурса могу додијелити невладиној организацији за финасирање пројекта, односно програма, не може прећи 20% од укупно опредијељених средстава која се расподјељују на основу овог конкурса.
На овај конкурс невладина организација може пријавити највише 2 пројекта, али јој се могу додијелити средства само за један пројекат. Та невладина организација може бити и партнер на само једном пројекту у оквиру овог јавног конкурса.
Пријаву пројекта на овај конкурс може поднијети невладина организација која је:
1. уписана у Регистар невладиних организација;
2. кроз циљеве и дјелатности у Статуту, дефинисала област од јавног интереса из овог конкурса као област свог дјеловања;
3. предала пореском органу пријаву за претходну фискалну годину (биланс стања и биланс успјеха);
4. у случају пријаве пројекта у склопу Приоритета И организација је дужна доставити и лиценцу за обављање дјелатности из области социјалне и дјечје заштите за пружање дате услуге.
Расподјела средстава из овог конкурса врши се на основу сљедећих критеријума:
а) допринос пријављеног пројекта, у остваривању јавног интереса и реализацији стратешких циљева у одређеној области;
б) квалитет пријављеног пројекта;
ц) капацитет невладине организације да реализује пријављени пројекат;
д) транспарентност рада невладине организације.
Бодовање пројеката, према наведеним критеријумима, вршиће се према мјерилима и на начин утврђен Уредбом о финансирању пројеката и програма невладиних организација у областима од јавног интереса (“Службени лист ЦГ“, бр.13/18), на обрасцу који утврђује и објављује на својој интернет страници Министарство јавне управе: www.мју.гов.ме, а сваки пројекат ће бодовати по два независна процјењивача, који морају образложити додијељене бодове по сваком мјерилу.
Чланом 32 став 3 Закона о невладиним организацијама прописано је да пројекат представља скуп активности у областима из става 2 овог члана који се реализују у периоду који није дужи од једне године.
Рок за подношење пријава на овај конкурс је 30 дана од дана објављивања, односно закључно са 08.04. 2020. године.
Пријава пројекта доставља се искључиво на обрасцу прописаном Правилником о садржају јавног конкурса за расподјелу средстава за финансирање пројеката и програма невладиних организација и изгледу и садржају пријаве на јавни конкурс (“Службени лист ЦГ“, бр.14/18), а који је доступан и на интернет страници Министарства јавне управе www.мју.гов.ме, а исти можете преузети ОВДЈЕ Образац пријаве на јавни конкурс 2020.доцx
Уз пријаву на овај конкурс, невладине организације су дужне доставити:
• фотокопију рјешења о упису у регистар НВО;
• фотокопију дијела статута у коме су дефинисани циљеви и дјелатност, односно област дјеловања НВО;
• фотокопију акта о поднесеној пријави за претходну фискалну годину пореском органу (биланс стања и биланс успјеха);
• овјерена изјава да ће НВО прије потписивања Уговора, обавјестити комисију о евентуалним додјељеним средствима, за исти пројекат/програм од других државних организационих јединица;
• фотокопија лиценце за обављање дјелатности за пријаве пројекта у склопу Приоритета И.
Попуњену, потписану и овјерену пријаву неопходно је доставити у два (2) примјерка у штампаној верзији и један (1) примјерак у електронској форми на ЦД-у у садржају истовјетном штампаном примјерку.
Пријаву са потребном документацијом, укључујући и ЦД треба
послати искључиво поштом на сљедећу адресу:
Министарство рада и социјалног старања
Римски трг бр.46
Подгорица
са напоменом: НЕ ОТВАРАТИ - пријава на Јавни конкурс број: 109-128/20-588 под називом
„ЗАШТИТА ОД НАСИЉА НАД ЖЕНАМА И НАСИЉА У ПОРОДИЦИ“
У разматрање ће бити узети само пројекти који су достављени на прописаном обрасцу, са потребном документацијом и у року, односно који задовољавају услове прописане овим конкурсом.
Питања у вези овог конкурса могу се поставити електронским путем на адресу: јована.остојиц@мрс.гов.ме, најкасније до 25. 03. 2020. године до 15:00х.
Комисија за расподјелу средстава невладиним организацијама у 2020.години у области заштите од насиља над женама и насиља у породици, ће у року од 15 дана од дана завршетка овог конкурса, на интернет страници Министарства рада и социјалног старања и порталу е-управе објавити листу невладиних организација које нијесу доставиле уредну и потпуну пријаву, уз указивање на утврђене недостатке који се односе на пријаву, односно потребну документацију.
Невладина организација са поменуте листе је, у року од пет дана од дана објављивања листе, дужна да отклони утврђене недостатке, а у случају да се утврђени недостаци не отклоне у прописаном року, пријава се одбацује.
Везани чланци:
Буџетски биланс бољи за 100 милиона 22.11.2024.
Изборни извјештај 11.11 - 17.11.2024. године 22.11.2024.
Црна Гора примљена у породицу SEPA 21.11.2024.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?