- Влада Црне Горе
Завод за школство Препоруке за педагошко-психолошку подршку дјеци и ...
Препоруке за педагошко-психолошку подршку дјеци и ученицима и за организацију рада након отварања вртића и школа
Завод за школство је припремио документ: Педагошко–психолошке и организационе препоруке за рад с дјецом и ученицима након отварања вртића и школа.
Намјена материјала је да помогне руководећем, наставном и стручном особљу да се ефикасно припреме и одговоре на потребе дјеце, ученика и запослених по повратку у вртиће и школе, након пандемије ЦОВИД 19.
Ситуација социјалне и физичке изолације коју смо сви искусили је била специфична: дјеца су била уз родитеље и блиске особе, већина је провела изолацију уз добре подстицаје за учење, игру, комуникацију. Ипак, то није могло надокнадити одвојеност од вршњака, васпитача, наставника и других важних одраслих особа. И одрасли су били одвојени од особа које су им важне, с којима се испомажу, дијеле бриге, сарађују, друже се.
У документу се предлажу активности за прве дане дјеце у вртићу, али и будућу организацију живота, рада, боравка и учење у овом окружењу. Фокус је на креативном, позитивистичком, конструктивном и свеобухватном процесу адаптације, обнављању и оснаживању раније усвојених, односно стицању нових социјализацијских вјештина, рутина и правила заједничког живљења, личне и колективне, хигијене простора, вјештина самопомоћи, управљања емоцијама, понашањем, односно, осамостаљивања.
Све вријеме се води рачуна о посебно рањивој дјеци и ученицима, као и онима који су имали “блиски сусрет” с вирусом Цовид 19. Указује да је важно организовати допунске или тзв. „хватајуће“ (енгл. цатцх уп) садржаје, часове за дјецу којој је то потребно да би одржала квалитет знања.
Израдом документа је руководио Радоје Нововић, начелник Одсјека за истраживање и развој образовног система. У изради документа су учествовали Анђа Бацковић, Фран Вуљај и Нађа Лутершек из Завода за школство, Тамара Милић из Министарства просвјете и Зорица Минић из Испитног центра.