Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Дигитална култура у школама

Објављено: 25.10.2021. 10:14

У организацији ЕРИ СЕЕ (Соутх Еастерн Еуропеан Теацхер Едуцатион анд Траининг), ЕТФ и ОеАД 14. и 15. октобра 2021.године у Будви је одржан 9. састанак на тему: Дигитална култура у школама по комбинованом моделу: за учеснике који су се налазили у Будви-фаце то фаце, а за онлине учеснике путем ЗООМ апликације.

Потреба снажног развоја дигиталне културе у државама са простора бивше Југославије углавном је подстакнута избијањем пандемије Цовид 19 и преласком на онлине учење. Искуства су веома слична, а онлине настава и различити комбиновани модели представљали су велики изазов у кризној ситуацији. Један од закључака јесте и потреба даље афирмације дигиталне културе бар из три разлога:

-дигиталне компетенције су важан дио кључних компетенција наставника и ученика/ца,

-примјена позитивних искустава током интензивног рада са дигиталним сервисима и јачање дигиталних компетенција наставника/ца укључујући и обуке наставника,

-осавремењивање наставничке праксе и процеса учења/наставе у циљу подизања квалитета образовања с акцентом на педагошку примјену дигиталних алатки.

Састанку је присуствовао је и представник Аустрије Андреас Риепл који је учеснике састанка упознао са високим дометима дигиталне културе у Аустрији како у смислу развијене инфраструктуре тако и развијених дигиталних компетенција наставника/ца које стичу већ у иницијалном образовању. Марина Матијевић из МПНКС путем онлајн укључења упознала саговорнике са израдом стратешког документа који је у припреми у Црној Гори. Представнице Србије Верица Арула и Светлана Радовачки приказале су примјере добре праксе под називом „Школе у новој реалности“.

Састанку су присуствовале из ЦСО Сандра Бркановић, в.д.директорица Средње елекротехничке школе „Васо Алигрудић“ Миланка Станишић и представница Завода за школство Љиљана Ивановић.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?