Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Изјава портпарола Министарства финансија Црне Горе Ане Миљанић

Објављено: 05.05.2004. 21:22 Аутор: Насловна страна
Поводом изјаве актуелног министра финансија у Влади Србије Млађана Динкића, коју је синоћ пренијела агенција МИНА, најприје када су у питању преговори са међународним финансијским институцијама, Црна Гора се не може доводити у раван са статистичком грешком која се, како је наведено "шлепа" на рачун Србије. Подсјећамо прво да Црна Гора у споразуму са ММФ-ом има равноправан статус као и Србија и да представници Владе Црне Горе једнако партиципирају у свим преговорима и потписују уговорене аранжмане. Такође, Влада Црне Горе креира сопствену економску политику као и политику јавне потрошње и настоји да обезбиједи услове који ће донијети обострану економску корист, дакле и Србији И Црној Гори. Сходно таком ставу имали смо добру сарадњу са Министарством финансија и економије Србије али господин Динкић очигледно својим несмотреним изјавама покушава направити корак уназад. Проблеми који у Србији постоје не могу се рјешавати оптужбама на рачун Црне Горе и бављењем црногорским буџетским дефицитом. Дакле много би боље било да се умјесто тога господин Динкић бави финасијама Србије.
Важно је подсјетити такође да би нарушавање споразума са ММФ-ом од стране Црне Горе имало директне негативне последице на Републику Србију, а то се наравно није догодило. Ипак, због правилног информисања црногорске и сире јавности напомињем да је дефицит буџета Црне Горе у 2003 години нижи од пројектованог и утврђен према споразуму са ММФ-ом , а такође Буџет за 2004 годину пројектован сходно утврђеним обавезама из споразума. Суштина је да је буџет Републике Србије усвојен накнадно, и да је у њему увећан дио средстава намијењен аграрној политици. Истовремено, тај увећани ниво буџета није кореспондирао са реалним фискалним потенцијалом Србије нити договореним новоом дефицита у комуникацији са ММФ-ом.
До рјешења се дакле не може доћи ни одбацивањем војних пензионера одлуком о финансирању само трошкова војске на својој територији и поново оптуживањем Црне Горе. То је само начин да се смање расходи и уравнотежи биланс јавне потрошње Србије а истовремено и кршење Уставне повеље. Једностраним доношењем таквог прописа прекршен је договор и поремећено финансирање институција државне заједнице. Паритет финансирања захтијева ипак реалну процјену Бруто Домаћег производа , усаглашавање са међународним финансијским институцијама, а не једнократан чин и одлуку појединца.
Црна Гора је, подсјећам када је у питању финасирање Војске СИЦГ у редовној процедури издвојила 36 мил. Еура за Министарство одране.

Поводом преговора са међународним финансијским институцијама, ММФ-ом и Свјетском банком Црна Гора ће, као и до сада самостално водити рачуна о аранжманима и положају у тим институцијама, не угрожавајући при том интересе Србије.
На крају, свака некоректна и несмотрена изјава штети интересима и Србије и Црне Горе.
Audio
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?