Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Додјела опреме за програмирање основним школама у Улцињу и Бару

digitalizacija

У сриједу 22. децембра у ОШ „Маршал Тито“ у Улцињу, Британски савјет организовао је свечану додјелу опреме за програмирање основним школама из Бара и Улциња у оквиру пројекта „Наставник за 21. вијек“ који спроводи и финансира заједно са Министарством просвјете, науке, културе и спорта. 

Додјели је присуствовала британска амбасадорка Карен Медокс, предсједник општине Улцињ Александар Дабовић и Горан Дробњак, в.д директора Директората за европске интеграције, програмирање и имплементацију ЕУ фондова, и међународну сарадњу у Министарству просвјете, науке, културе и спорта. 

Комплетан наставни кадар из 14 основних школа из ове двије општине је недавно завршио обуку у настави критичког мишљења, рјешавања проблема и кодирања микробитом, а уз додатну опрему која им је уручена створени су одлични услови за снажан развој дигиталне писмености и креативности код ученика. Примјењујући алгоритамски начин мишљења, дјеца програмирају нове уређаје који рјешавају конкретне проблеме у заједници.  На овом догађају, ученици су представили и неколико иновативних пројеката као што су „Звонобит“, „Гријање у школи“, „Регулација дозволе пливања на плажи“ и „Паметни паркинг“, који помажу да се одређене радње аутоматизују кроз систем паметног увезивања уређаја којима управља микробит. Пројекат „Наставник за 21. вијек“ је обухватио све основне школе у Црној Гори и сву дјецу узраста од 6-14 година који праве прве кораке програмирања помоћу микробит технологије, која је уведена у школе широм свијета као приступачна и једноставна, али моћна технологија. 

digitalizacija

Британска амбасадорка Карен Медокс је изјавила да је британска влада изузетно поносна што подржава овај пројекат. Она је додала: „Уједињено Краљевство је једна од најиновативнијих земаља у свијету, а најважнији разлог за то је наш образовни систем. У британским школама вјерујемо да дјеци од малих ногу треба дати простора да буду иновативна, да изразе своје идеје и да постављају изазовна питања томе како ствари функционишу. То је управо оно што наши програми  Школе за 21. вијек” и ,,Наставник за 21. вијек” имају за циљ. Ови пројекти помажу дјеци да развију практичне вјештине програмирања, а такође и да прошире своју способност проналажења креативних рјешења и да развију критичко мишљење.”

digitalizacija

У поздравној ријечи, директорица Британског савјета Вања Маџгаљ изјавила је да је кодирање основа дигиталне писмености и да га треба посматрати као учење страног језика који нам је потребан да бисмо разумјели како функционише модерни свијет технологије који доминира нашим животима, али и да би младима отворило много боље могућности у каријери. 

„Кодирање учи дјецу да мисле и снажно развија њихов логички мозак и креативност. Оваквим приступом у настави, дјеца боље разумију апстрактне концепте и рјешавају комплексне проблеме. Зато свако дијете треба да учи кодирање“, закључила је Маџгаљ. 

digitalizacija

Предсједник општине Улцињ Александар Дабовић је изјавио да на младима свијет остаје и сваки корак ка њиховом образовању и усавршавању јесте корак ка бољем и племенитијем друштву. „Веома сам поносан што су ученици из нашег града добијали јако запажене награде на националним и регионалним такмичењима за кодирање и јако ме радује што је интересовање за овакве програме велико”, саопштио је Дабовић. 

digitalizacija

Горан Дробњак је истакао да су у Министарству провјете, науке, културе и спорта свјесни значаја дигиталних компетенција свих грађана како би активно, континуирано и одговорно доприносили друштву на свим нивоима. 

„Неуморно и предано ћемо радити на унапређивању инфраструктурних услова у образовно-васпитним установама, на развоју система за самостално онлине учење, коришћење онлине алата у учењу и примјену дигиталних технологија у настави. Задатак нам је и да унаприједимо Информациони систем образовања, затим дигитализовање свих административних послова у образовању, развој међуресорске сарадње са свим установама које имају регистре, као и креирање низа нових електронских услуга“, изјавио је Дробњак. 

Директори школа, координатори за професионални развој наставника и ментори ученика дискутовали су о развоју ученика кроз примјену активних приступа у настави као што је пројекни и истраживачки рад и истакли важност пројекта „Наставник за 21. вијек“ који посебно развија креативност и аналитичко мишљење код дјеце.  

digitalizacija

Министарство и Британски савјет ће и током наредних мјесеци наставити посјете школама ради додјеле опреме и разговора са новим руководством школа у циљу упознавања са програмом и значају његовог пуног интегрисања у наставу као дио ширег процеса дигиталне трансформације друштва.     

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?