Извршење пресуде - објава допуњеног Акционог плана у вези групе предмета Сиништај и други против Црне Горе

Високе стране уговорнице дужне су да се повинују правоснажној пресуди Европског суда у сваком предмету у којем су странке (чл. 46 ст. 1 Конвенције). Извршење правоснажне пресуде у складу са чланом 46 Конвенције не ограничава се само на исплату оштећеној страни новчаног износа који јој је додијељен на име правичног задовољења, већ обухвата и обавезу да се предузму даље појединачне и/или, ако је то примјерено, опште мјере у домаћем правном поретку, како би се стало на пут повреди права коју је Европски суд утврдио и како би се отклониле њене посљедице, али и спријечиле будуће повреде.

Тужена држава је, у начелу, слободна да изабере и предложи појединачне и опште мјере које намјерава да предузме у поступку извршења, под условом да су те мјере у складу са закључцима утврђеним у пресуди Европског суда. Европски суд само у изузетним случајевима указује на врсту мјере коју држава треба да предузме, обично у предметима у којима постоје системски проблеми или пак у оним предметима у којима се ради о предузимању хитних мјера.

Надзор над извршењем пресуда Европског суда, али и одлука донијетих по основу закључених пријатељских поравнања, врши Комитет министара Савјета Европе, којем тужене државе имају обавезу да у предвиђеним роковима достављају Акционе планове/извјештаје у којем наводе мјере које су предузеле или намјеравају предузети у циљу извршења пресуде Европског суда. Надзор над извршењем пресуде завршава се усвајањем коначне Резолуције од стране Комитета министара, након спровођења свих неопходних мјера.

Заступник Црне Горе пред Европским судом за људска права надлежан је да се стара о извршењу пресуда Европског суда за људска права, уколико је утврђено да је Црна Гора повриједила одредбе Конвенције и о томе извјештава Комитет министара Савјета Европе.

С тим у вези, Канцеларија заступника приступила је извршењу пресуда Европског суда у вези групе предмета Сиништај и други против Црне Горе (бр. представки 1451/10, 7260/10 и 7382/10 ) и доставила Комитету министара допуњени Акциони план у којем је представила мјере које је предузела у циљу извршења истих.

Подсјећања ради, у предметним пресудама, Европски суд је утврдио да је дошло до повреде материјалног и процедуралног аспекта члана 3 Конвенције (забрана мучења), из разлога што су подносиоци представки били подвргнути тортури и злостављању од стране полицијских службеника и у том смислу нијесу спроведене дјелотворне истраге које би довеле до идентификовања и кажњавања лица одговорних за злостављање.

Допуњени Акциони план у вези групе предмета Сиништај и други против Црне Горе, доступан је на сљедећем линку:  1521ст меетинг (Марцх 2025) (ДХ) - Ацтион План (06/12/2024) - Цоммуницатион фром Монтенегро цонцернинг тхе гроуп оф цасес оф СИНИСТАЈ АНД ОТХЕРС в. Монтенегро (Апплицатион Но. 1451/10) [англаис униqуемент) (цое.инт)

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?