- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Механизами инклузивне дигиталне транзиције из сред...
Механизами инклузивне дигиталне транзиције из средњег у високо образовање
У Министарству просвјете, науке и иновација је одрз̌ан састанак који је организован у оквиру активности Ерасмус+ пројекта изградње капацитета у високом образовању ,,ХАWКИНГ” у циљу успостављања механизама инклузивне дигиталне транзиције из средњег у високо образовање за уц̌енике са инвалидитетом.
Састанку су присуствовали представници министарства: мр Драгана Ц́етковиц́, генерална директорица Директората за високо образовање и студентски стандард, Марија Гос̌овиц́, генерална директорица Директората за гимназијско и струц̌но образовање, представници Универзитета Црне Горе, проф. др Веселин Миц́ановиц́, проректор за наставу и Марија Осмајиц́-Миловиц́, сарадница у Канцеларији за пројекте, Владислав Копривица, представник Центра за струц̌но образовање и руководилац Одјељења за квалитет, истраз̌ивање и континуирани професионални развој, као и бројни представници средњих с̌кола.
Проф. др Миц́ановиц́ представио је кљуц̌не активности пројекта ,,ХАWКИНГ”, укљуц̌ујуц́и планиране радионице за средње с̌коле у току којих би се представили модели инклузивне дигиталне транзиције и протоколи имплементације. Такође, истакнута је ваз̌ност закљуц̌ивања меморандума о сарадњи између Универзитета Црне Горе и средњих с̌кола у циљу осназ̌ивања сарадње како би се допринијело несметаној транзицији уц̌еника у академску заједницу.
Представници Министарства просвјете, науке и иновација су изразили подрс̌ку иницијативи и нагласили знац̌ај дигиталне инклузије у образовању и иницијативе коју УЦГ спроводи овим пројектом. Владислав Копривица је говорио о индивидуалним транзиционим плановима који су усмјерени на подрс̌ку уц̌еницима у процесу преласка из једног образовног нивоа у други, с освртом на циљ пројекта - механизмом транзиције из средње с̌коле ка факултету. Руководиоци средњих с̌кола су истакли спремност за сарадњу у циљу обезбјеђивања бољих прилика за уц̌енике, посебно оне из рањивих група.
Овај састанак представља ваз̌ан корак ка унапређењу инклузивног образовања и осигуравању да сви уц̌еници, без обзира на препреке, имају једнаке с̌ансе за наставак с̌коловања на високообразовним институцијама.