- Влада Црне Горе
Образовање у вријеме епидемије вируса ЦОВИД-19
Образовање у вријеме епидемије вируса ЦОВИД-19
У току епидемије коронавируса образовни систем функционише у складу с епидемиолошком ситуацијом и важећим мјерама које доносе здравствене власти, тежећи да обезбиједи максимум знања у датим условима и очува здравље дјеце и просвјетних радника. У зависности од тренутне епидемиолошке ситуације, мјера и капацитета школа, настава се реализује дијелом у школи, дијелом онлајн.
Министарство је припремило и реализовало пројекат #УчиДома у оквиру којег се снимају часови и емитују путем телевизијских каналиа ТВЦГ 2 и МНЕ СПОРТ, по програмској шеми која се објављује на посебно израђеном web сајту www.уцидома.ме као и на порталу за наставнике www.сколскипортал.еду.ме. За ученике који прате наставу на албанском језику, часови се емитују на каналима ТВ Теута и ТВ Боин.
Садржаји који се емитују на ТВ каналима објављени су и на YоуТубе каналу Учи Дома хттпс://www.yоутубе.цом/цханнел/УЦ07wВЦВ2н_Зпг3WФб9_9веw и на порталу www.уцидома.ме разврстани по нивоима образовања, наставним предметима и разредима.
Часови се емитују континуирано од почетка епидемије, дакле до краја школске 2019/2020. године и током цијеле школске 2020/2021. године.
У првом полугодишту школске 2020/2021. године, настава се реализовала према сљедећем моделу: ученици И, ИИ, ИИИ, ИВ, В и ВИ разреда основне школе и ученици И разреда средње школе (гимназије и стручне школе) наставу су похађали у школама, док су ученици ВИИ, ВИИИ и ИX разреда основне школе и ИИ, ИИИ и ИВ разреда средње школе (гимназије и стручне школе) наставу пратили онлине.
У другом полугодишту школске 2020/2021. године школе су, у складу са својим просторним капацитетима, могле да бирају између два модела. Први модел подразумијева да сва дјеца иду у школу уз поштовање епидемиолошких мјера. Други модел подразумијева да ученици првог, другог и трећег разреда основне школе обавезно присуствују настави у школи, док ученици осталих разреда наизмјенично иду у школу. Препорука за примјену другог модела у средњим школама је да ученици четвртог разреда обавезно иду у школу, док се ученици осталих разреда наизмјенично смјењују у школи. Обавеза је да се практични дио наставе одржава, како у школи, тако и код послодавца. Настава за општеобразовне предмете изводи се наизмјенично, дакле и у школама и онлајн.