- Влада Црне Горе
Завод за школство Планирање, програмирање, организовање и праћење ра...
Планирање, програмирање, организовање и праћење рада установе
Група руководилаца из Берана и Бијелог Поља похађала је посљедњи модул из Програма обуке за руководиоце образовно-васпитних установа под називом "Планирање, програмирање, организовање и праћење рада установе" 11. и 12. јуна 2024. године.
Обука је одржана у ОШ ,,Вук Караџић” из Берана чија је директорица, госпођа Милка Боричић, срдачним гостопримством и топлом добродошлицом дочекала полазнике и водитељке обуке.
Водитељке обуке су биле мр Дијана Лаковић (в.д. директорице ОШ ,,Радојица Перовић”) и Светлана Дробњак (СМШ Голубовци). Организаторка обуке била је Драгана Радуновић.
Теоријска поља области планирања, програмирања, организовања и праћења рада установе, водитељке су зналачки претакале у практично и на креативан начин будиле интересовање полазника.
Да ова обука буде поново оцијењена веома високом оцјеном и да буде у знаку сарадње и интеракције, заслужни су и сами полазници који су, упркос већем броју, били пажљиви слушаоци и активни учесници и сараднички пратили и одговарали на задатке обуке.
Док полазници процес планирања виде као извјесност, сигурност, стратегију, путоказ, балансирање жеља, реалности и могућности, али и примјену самоевалуације у том процесу као карику коју треба унаприједити, водитељке су у фокус ставиле чињеницу да директор планер треба бити свјестан да је процес планирања неопходна и вишеструко корисна полуга руковођења која за циљ има изнад свега побољшање наставе, учења и исхода ученика. Осим тога, треба да је свјестан и тога да је за планирање потребна визија која ће бити заједничка за све чланове заједнице која учи, као и да ту визију, према ријечима водитељки семинара, ,,сви у установи треба да живе и дишу”.
Завод за школство се срдачно захвалио Милки Боричић, директорици ОШ ,,Вук Караџић”, на топлој добродошлици и одличној организацији, као и на томе што је омогућила да се обука реализује у ,,школи као ресурсу за реализацију одређених активности”, у складу са самим Програмом обуке.
Будући да је ово био посљедњи модул готово свим директорима/ицама из групе, 34 полазника је након 96 сати рада на семинарима изабрало модул за писање завршног рада методом случајног избора.